"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Pincet og muslinger

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
MGlauridsen
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 92
Tilmeldt: lør 13. aug 2016 07:31
7
Postnummer: 2000 Frederiksberg
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: Hadsten

Pincet og muslinger

Indlæg af MGlauridsen »

Hej Forum,

Har for lidt siden været ude og hente en pincetfisk, som nu spiser sundt og godt af det frostfoder jeg giver den.
Har set nogle videoer på youtube med blåmuslinger som foder og er blevet lidt nysgerring. I videoerne ligger muslingerne bare i skallen og fisken kommer så og spise stille og roligt af den.

Nogen der har erfaring med at gøre dette?

Er der tale om helt almindeligt blåmuslinger fra et supermarked? Og bør jeg forholde mig til om de er ferske eller frosne? Havde tænkt det måske gav mening af købe dem fersk og så fryse dem ned så der er minder chance for parasitter

Mvh
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3723
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Pincet og muslinger

Indlæg af charlie saltvand »

Hejsa.

Du kan både købe ferske og frosne, god ide at fryse de ferske ned, det har jeg gjort. Ét stk i hver sin lillebitte frysepose. Jeg tager en ud, lader den ligge i vand ca 5 min. Op med den og så gokker jeg hul i den m en hammer, derefter i baljen hvor især pincet og kejserfisk så holder ædegilde.
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
MGlauridsen
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 92
Tilmeldt: lør 13. aug 2016 07:31
7
Postnummer: 2000 Frederiksberg
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: Hadsten

Re: Pincet og muslinger

Indlæg af MGlauridsen »

charlie saltvand skrev:Hejsa.

Du kan både købe ferske og frosne, god ide at fryse de ferske ned, det har jeg gjort. Ét stk i hver sin lillebitte frysepose. Jeg tager en ud, lader den ligge i vand ca 5 min. Op med den og så gokker jeg hul i den m en hammer, derefter i baljen hvor især pincet og kejserfisk så holder ædegilde.
Super! lige præcis den feedback jeg håbede på :D
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"