"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Anthias Kashiwae.kort beskrivelse. + video

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Anthias Kashiwae.kort beskrivelse. + video

Indlæg af charlie saltvand »

Hejsa.

Har haft 6 stks af denne fisk siden d13.11.18

De er FLOTTE, de er AKTIVE og de spiser meget :dizzy:

Anthias kashiwae skulle være en "dybvands anthias".

De har som skrevet været i baljen i ca 2 md nu og er begyndt at finde en "hakke orden". Der er 2 stks som er lidt mere dominerende end de andre. Jeg har set disse to lave Cichlide fight nogle gange = De bryder mund mod mund, for at se hvem der er stærkest. De lader oftest hinanden være og har delt akvariet mellem sig (det er 2,5 meter langt).
Om aftenen i skumringen er der gang i dem. De laver yngle dans, her laver hannerne et "U" i vandet. De accelerere hurtigt ned mod bunden og op igen. Dette kan de gøre mange gange i træk. Nogle gange flokkes de også om hinanden og "ryster sig" lige som nogle cichlider. Hannerne skifter under denne "leg" farver hele tiden, får en høj rød stribe langs kroppen og den ellers lidt blege og lidt gennemsigtige hale bliver meget rød, helt ude i kanten.

De bliver store.... :G Google skriver max 6 tommer = 15 cm :shout: De største er pt ca 9 cm. Tror ikke jeg kan have 6 stks a 15 cm i baljen... Den tid, den sorg.

Her er fanget et par fotos, hvor den ene han "strækker kæben"... Vildt hvor stort mundtøjet er :dizzy:
Anthias Kashiwa m stor mund.JPG
Anthias Kashiwa m stor mund2.JPG
Han:
Anthias han 3.JPG
Anthias han 2.JPG
Anthias han.JPG
Hun:
Anthias hun.JPG
Anthias hun2.JPG
Det er MEGA svært at vise de farver de har, de er smukke i mine øjne. En nem fisk, der er flot og stimer ret meget. Jeg er GLAD for dem, eneste issue er at de bliver store.

Kom forbi og se dem "LIVE" :beer:
Senest rettet af charlie saltvand tors 17. jan 2019 18:43, rettet i alt 2 gange.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: Anthias Kashiwae. med STOR mund.

Indlæg af peder »

Meget smukke Anthias og ikke en man ser så tit, obs: vis den for Guds skyld ikke til Tykki han vil garenteret påstå den ikke er reefsafe med den mund ;-)


Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Anthias Kashiwae. med STOR mund.

Indlæg af Tykki »

Frække stodder! Hit med det kram


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Anthias Kashiwae. med STOR mund.

Indlæg af charlie saltvand »

:T Dan ;-)
[video][/video]

En lille video med Anthias i fokus.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Anthias Kashiwae.kort beskrivelse. + video

Indlæg af Tykki »

Det er bare en dejlig fisk, og iøvrigt en fed samling du har fået stablet på benene Charlie . Har selv prøvet antias nogle gange, men de æder og sviner bare for meget til en balje på kun 500 liter syntes jeg. Glæder mig til at se dem, ( og dig ) og især Brit live snart.


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Anthias Kashiwae.kort beskrivelse. + video

Indlæg af charlie saltvand »

Tykki skrev:Det er bare en dejlig fisk, og iøvrigt en fed samling du har fået stablet på benene Charlie . Har selv prøvet antias nogle gange, men de æder og sviner bare for meget til en balje på kun 500 liter syntes jeg. Glæder mig til at se dem, ( og dig ) og især Brit live snart.
Tak min ven :W og du kommer bare forbi, enten solo, eller med hele cirkuset :grouphug: Det vil Britt elske :GO


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"