"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Kejserfisk tråden. Hvilke koraller de spiser. Osv

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Kejserfisk tråden. Hvilke koraller de spiser. Osv

Indlæg af charlie saltvand »

Hejsa.

Det kunne være FEDT at få samlet erfaringer om disse SKØNNE fisk i vores akvarier.

Der er MANGE artikler på nettet om Kejserfisk, og især om at de IKKE er reef safe, da mange af dem gerne vil generer koraller, spise deres slim, polypper what-ever.

Så, vil I ikke byde ind med jeres EGNE erfaringer om dem og evt hvilke koraller de lader i fred hos jer og hvilke koraller de evt gnaver i og stresser :GO MEGET gerne med fotos som appetitvækker til tør tekst. :beer:

Skriv gerne om ALLE typer Kejser fisk også “de små” :K

Man kunne fx gøre sådan.

750 L DT.
15 fisk i alt.
Her af 3 kejserfisk.
Pygoplites diacanthus/ regal anglefish/ påfugle kejser. Størrelse m til L... Er set spise kanten på en tynd knækket Charlice koral. Er set gnave i en Seriatopora calindrum... (der i forvejen var ved at smide væv)

Pomancanthus imperator/ emperor anglefish / ægte kejserfisk... min er stadig i ungdragt ca 7 cm Er set tygge ganske meget i candy cane koral, ellers intet andet.

Centropyge loricula / flame angle / flamme kejser. Er IKKE set gnave i, eller generer koraller.

Koraller i baljen der IKKE er rørt endnu:
Zoa’s zoas forsvundet over natten... måske spist af kejser...?
En pænt stor Heliofungia.
En stor Charlice koral.
Flere typer montipora koraller.
2 forskellige Acropora
Flere typer hammerkoralflyttet til anden balje da de trak polypper helt ind, ved ikke om det er kejser eller pincet fisk der har generet dem. Polypper er uden igen, efter flytning
Kenya træ
Xenia
Div “skiver”

Skal nok opdatere mit indlæg løbende, som der kommer flere erfaringer og fotos :GO


Smid jeres erfaringer ind TAK :beer:
Senest rettet af charlie saltvand man 14. jan 2019 20:10, rettet i alt 3 gange.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Wiinberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1491
Tilmeldt: man 6. jan 2014 13:27
10
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2014
Geografisk sted: Odense

Re: Kejserfisk tråden. Hvilke koraller de spiser. Osv

Indlæg af Wiinberg »

Har ikke selv kejsere, men super god idé med den her tråd Charlie :GO Specielt dværgskejserne er der nok mange, der er interesseret i konkrete erfaringer med, jeg selv inkl. :)


Brugeravatar
KasperT
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1380
Tilmeldt: ons 17. okt 2012 16:53
11
Postnummer: 8660 Skanderborg
Saltvand siden?: 2012

Re: Kejserfisk tråden. Hvilke koraller de spiser. Osv

Indlæg af KasperT »

Mine 3 spiser ikke nogen af mine koraller, men jeg har så heller ikke de typer de ofte spiser.

Koraller:
Acropora, montipora, seriatopora, hammerkoral (frog og alm.) samt et par bubble tips.

Kejsere: Imperator (str m-l), bispinosa og Chaetodontoplus melanosoma (str s)

Billede


/Kasper

Website: Reef App
Amazonas
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 120
Tilmeldt: ons 10. jan 2018 19:46
6
Postnummer: 5500 Middelfart
Saltvand siden?: 2010

Re: Kejserfisk tråden. Hvilke koraller de spiser. Osv

Indlæg af Amazonas »

Tør næsten ikke sige at der ikke er koraler tilbage i mit akvarie med kejsere, men håber der kommer igen efter indspark fra jer

Men elsker den ro der er i akvariet med kejsere, ikke panik som med kirurger


Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"