"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Fodring af gul Kirug

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
KimBG
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 40
Tilmeldt: søn 28. okt 2018 15:08
5
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 2018

Fodring af gul Kirug

Indlæg af KimBG »

Hejsa alle kloge hoveder.

Jeg er ny i faget og har brug for hjælp.
Har købt 2 gule kiruger til min balje. De stor trives og svømmer livligt rundt mellem de levende sten og ude i det åbne vand.

Jeg fodre næsten udelukkende med frossen artemia.
Kirugerne gider ikke tage det flage foder jeg forsøger st give dem. Har også prøvet med et salatblad. Intet af dette gider de.

Nogle simple gode råd så kirugerne får den næring de har behov for?

Håber nogle kan rådgive mig lidt.

Mvh. Kim
Vedhæftede filer
22E3B37E-F5FD-4C29-9598-4579A69BDE6F.jpeg


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Fodring af gul Kirug

Indlæg af Carsten »

Hvad er det for noget flagefoder du giver dem??
Noget Noritang fra supermarkedet, skåret i strimler, rullet og i en klemme, som hænger ned i akvariet plejer at være noget de gør på. Men ikke nødvendigvis noget som de kaster sig over med det samme. De skal lige vænne sig til det. spiser de det ikke, efter noget tid, så skaldet op igen. da det kan lække næring til akvariet, især fosfat


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Fodring af gul Kirug

Indlæg af PoulD »

Artemia er, som det også ser ud til du ved, ikke nok på den lange bane. Prøv evt. med mysis, de er bedre. Men de SKAL også have noget grønt, og det ser ikke ud til på billedet, at du har mange alger. Prøv at købe nogle grønne flager / spirulina Kom ikke flagerne direkte i tanken, men rør dem sammen med artemia i et glas med vand fra baljen og lad blandingen trække lidt tid inden du giver dem det.
Sæt også gerne et lille stykke nori tang i baljen med en klemme eller bundet til en sten. Hvis de ikke har spist det hele (eller slet intet) i løbet af nogle timer, så tag resten op, smid det ud og udskift med noget nyt.

Edit: Kan kun taste med 2 fingersystemet, så Carsten kom mig tydeligvis i forkøbet :-)


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Gunde1970
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 196
Tilmeldt: søn 17. jan 2010 19:51
14
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 2010

Re: Fodring af gul Kirug

Indlæg af Gunde1970 »

Nori tang ellers prøv frossen spinat fra Lidl !


Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"