"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

SUPER aggressiv klovne hun....:-/...

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3724
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

SUPER aggressiv klovne hun....:-/...

Indlæg af charlie saltvand »

Hep, min klovne hun er sgu en rigtig tæve/løvemor..... :naughty:

Det er hende her:
image.jpg
Hun er SUPER aggressiv som overskriften siger. Hun har lige jagtet min en cheartodon auriga til døde :angry:
Hun jager begge, men den svageste af de 2 er nu død. Pincetfisken er kommet ned i tårnet, for den blev også jagtet rundt :devilish:

Klovneparret har lagt æg i en kører siden august md nu. Én gang om ugen...... Så hun er jo oppe på dupperne....
Mén- Det mærkelige er at hun IKKE jager de 3 kejserfisk. Hun jager IKKE sandspisere eller Kauderni, eller filfisk.... Men...... “spurter” gerne 2,5 meter for at hakke på de andre. Jeg kan se på hende at hun også er ved at være GODT SLIDT.... Hvad fanden stiller jeg op?

Vil det hjælpe at hive hende i karentæne i en periode?
Vil det hjælpe med en anemone til parret?

Har hun bare fået en hjerneblødning og skal videre eller hvad fanden skal jeg stille op med hende?

@Nielsk du fik måske desværre ret i at auriga er aggressiv over for ALLE andre sommerfuglefisk? Den stærkeste af de 2 har også været på nakken af den svage, kan også være den der har været efter hr. Pincet?

Kom gerne med jeres erfaringer.
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
bmvw
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 705
Tilmeldt: ons 9. feb 2005 16:45
19
Postnummer: 9220 Aalborg Øst
Saltvand siden?: 1990
Geografisk sted: 9220, Aalborg Ø

Re: SUPER aggressiv klovne hun....:-/...

Indlæg af bmvw »

Vildt nok! Jeg har selv haft en meget aggressiv Clarki klovn, hun bed mig gerne til blods ligemeget hvor jeg havde armen i baljen... Var faktisk også temmelig hård overfor hendes mage. Efter de fik en anemone var det som om territoriet blev indskrænket til ca 30 cm omkring anemonen.

Mvh Sonny
Endelig med vand i stuen.... igen... igen. Og snart igen... Og så lige en gang til...
Twinks
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 501
Tilmeldt: søn 23. okt 2016 09:09
7
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 6100

Re: SUPER aggressiv klovne hun....:-/...

Indlæg af Twinks »

du kan evt lege med om ikke det stanser æglægningen at sænke temp en smule. mine gir kun æg hvis temp er 26-27 grader
Mvh. Thomas
Min akvarie tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=82159" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3724
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: SUPER aggressiv klovne hun....:-/...

Indlæg af charlie saltvand »

Tak for ideen og inputs :GO har allerede skruet ned til ml 25-25,5 grader, tør ikke rigtigt gå længere ned :W
Men takker :GO
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: SUPER aggressiv klovne hun....:-/...

Indlæg af Jones »

Jeg har haft papegøjer og slanger, men ingens bid har nogensinde skræmt mig som Vixens. Vixen er min lightning maroon hun. Det er den ondeste fisk, jeg til dato har mødt. Den har flere liv på samvittigheden og under fodring bider den mig. Jeg er nu begyndt at kaste pellets ned i vandet for at undgå at få hænderne i, imens den cruiser rundt med rygfinnen op gennem overfladen som en HAJ! Jep, det er min Vixen.

Hvis din hun er bare halvt så tarvelig, så kan jeg godt se at der kan være visse udfordringer forbundet med konstant æglægning i et akvarie med andre beboere.
Mit bud er, at give dem en anemone nær æggende. Så kan de bruge tiden på at gemme sig i den. Hvis det ikke virker, så kan det være en mulighed at flytte klovnene for en periode. Så vil de gå i stå med æglægningen.
o_O
roneld1974
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 167
Tilmeldt: tors 13. jul 2017 15:26
6
Postnummer: 3050 Humlebæk
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: humlebæk

Re: SUPER aggressiv klovne hun....:-/...

Indlæg af roneld1974 »

det er rigtigt hvad sonny skriver køb en annemone så bliver de i den
hilsen jan
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"