"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

bluespottet ray

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Tarding
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 196
Tilmeldt: lør 6. feb 2010 21:18
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2010

bluespottet ray

Indlæg af Tarding »

Hej alle,

Vi har (havde) 2 bluespottet rays i et ca 2000 liters akvarie. Den ene døde ret hurtigt og den anden ligner den "hiver efter vejret". Den "pulser" meget og har det ikke godt. De har spist helt fint (smelt eller hvad det hedder) Akvariet bliver testet dagligt af og har ingen udsving i værdierne.

Er der nogen der har erfaringer eller forslag til hvad det kan være... jeg vil være rigtig trist hvis den sidste går bort.. De var begge ikke meget større end 15 cm´ish i diameter.

Mvh Emil


Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2061
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Kolding

Re: bluespottet ray

Indlæg af nbd »

Det ER en hård tur, fra koralrev over grossist til privat akvarium. Der går fisk til på den bekostning.

Jeg har ikke prøvet den blue spottede, men jeg opdrætter ferskvandsrokker. Så længe rokker spiser med god appetit, burde der være en god chance for overlevelse. Hvor mange smelt får den dagligt? Prøv også med andet foder - f.eks. regnorm.

Vores hiver efter vejret når der er en film på vandoverfladen, fordi filmen hindrer ilt i at diffundere ned i vandet. Der kommer altid en film når vi fodrer med smelt.


Tarding
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 196
Tilmeldt: lør 6. feb 2010 21:18
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2010

Re: bluespottet ray

Indlæg af Tarding »

Hej hej,

Tusind tak for din indlæg :)

Den anden gik bort i går desværre.. Jeg er enig i turen er hård. Jeg tænkte faktisk også om det kunne være en årsag. Simpelthen fordi de ikke havde været i butikken så længe.. man kunne eventuelt ved bestilling aftale med butikken at de har den i 14 dages tid evt? så den "stresser" af. Det med filmen du snakkede om giver da ret god mening. desværre når jeg ikke at se om det kan være årsagen. hvad gør i for at fjerne filmen?

De bedste hilsner Emil


Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1948
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: bluespottet ray

Indlæg af Mikas »

Sidst jeg var i minizoo havde de fået to flotte hajer hjem. Måske de går der endnu. Så har de da gået der en lille måneds tid vil jeg tro :) tjek evt deres hjemme side . Den plejer at være opdateret med hvad de har hjemme


Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Tarding
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 196
Tilmeldt: lør 6. feb 2010 21:18
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2010

Re: bluespottet ray

Indlæg af Tarding »

Mikas skrev:Sidst jeg var i minizoo havde de fået to flotte hajer hjem. Måske de går der endnu. Så har de da gået der en lille måneds tid vil jeg tro :) tjek evt deres hjemme side . Den plejer at være opdateret med hvad de har hjemme
Jeg købte deres bambus haj, 2 rays og en naso xl nasokirurg. haj og naso har det fantastisk stadig :)


Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2061
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Kolding

Re: bluespottet ray

Indlæg af nbd »

Tarding skrev:hvad gør i for at fjerne filmen?
Et lille Eheim overfladefilter, der trækker overfladevandet ned i en meget lille filtersvamp


Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"