"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Søheste - erfaring ?

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
Kimkjaer
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 304
Tilmeldt: ons 14. aug 2013 13:47
10
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2014

Søheste - erfaring ?

Indlæg af Kimkjaer »

Hej alle sammen,

Jeg vil gerne tilbage i saltverdenen igen, men pga. mangel på plads der hvor jeg bor, er jeg lidt begrænset.

Så kom ideen med dværgsøheste, er der nogle af jer der har holdt dem, hvad siger erfaringen ??
Senest rettet af Kimkjaer man 3. sep 2018 11:28, rettet i alt 1 gang.


Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Dværg søheste - erfaring ?

Indlæg af crazy seahorse »

Jeg har kun holdt de almindelige typer, men har selv spekuleret over at prøve med dværg søheste.
Der er en fyr i England (mener jeg), Tom Hornsby der er ret skarp på dem. Han opdrætter dem vist også og man kan nok anskaffe sig nogle derfra.
Du kan finde ham på FB gruppen "Seahorses, help and advice"
Han har også skrevet en bog om dem, som jeg selv har tænkt mig at købe. https://www.amazon.com/you-want-keep-dw ... 1530426995" onclick="window.open(this.href);return false;
Håber det hjælper dig lidt.

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Dværg søheste - erfaring ?

Indlæg af ole kekkonen »

jeg har ingen erfaring med dem,men søheste generelt lever i områder hvor der er en høj bakterie koncentration måske man burde kigge den retning når du smider systemet op og prøve på at lave et system der er naturligt beriget på bakterier


Brugeravatar
Kimkjaer
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 304
Tilmeldt: ons 14. aug 2013 13:47
10
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2014

Re: Søheste - erfaring ?

Indlæg af Kimkjaer »

Tak for svarene, har meldt mig ind i gruppen på FB og følger lidt med der :)
Ændrede fra dværg søheste til bare søheste, idet de almindelig søheste heller ikke har verdens største behov ifht. størrelse af akvarie, udfra hvad jeg har læst ...


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Søheste - erfaring ?

Indlæg af charlie saltvand »

Kan kun anbefale den side Erik nævner på FB. Den er god og informativ at følge med i. Jeg overvejer også søheste i min “søjle” som er en del af et større system.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
kalmar
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 271
Tilmeldt: man 3. apr 2017 21:47
6
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2017

Re: Søheste - erfaring ?

Indlæg af kalmar »

Super fasinerende små væsener, bare ærgeligt, de skal fodres så tit som de skal, da de ikke har nogle maver.


Lars
Red Sea Reefer 350, Razor R420R 300W 16K, Red Dragon Mini 2500, Tunze cirkulation, BK180 skummer, GHL Profilux 3.1ex, GHL Doser 2
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"