"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

acanthurus dussumieri

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
MMartin
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 962
Tilmeldt: man 20. aug 2007 16:22
16
Postnummer: 3600 Frederikssund
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: 3600 Frederikssund

acanthurus dussumieri

Indlæg af MMartin »

Er der nogen her på forum som har erfaring med denne fisk? Jeg har ledt og ledt efter en, men den er ikke til at få fat på :(


Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: acanthurus dussumieri

Indlæg af Nicki Henriksen »

Mener Erik den skøre søhest har den/ eller har haft den :)


Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: acanthurus dussumieri

Indlæg af crazy seahorse »

Korrekt, jeg har haft den. Dejlig fisk.
Den er lidt svær at få fat på. Kommer fra Australien, så man skal være der når de er med i importerne.
Der er også en type, der kommer et andet sted fra. Den ser ud til at komme mere regelmæssigt.
Der går en i Ølstykke hos Thomas og så har Gnizten også en (hvis han har den endnu). Den minder lidt om A.bariene i udseende.

Hvis du vil have noget der ikke ses så tit og som også kan være lidt svær at få fat i, så kig på A.fowleri. Det er en smuk fisk med et lidt sart gemyt. Bliver nemt kuet, hvis der er meget dominante Kirurger i tanken.

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: acanthurus dussumieri

Indlæg af Carsten »

Jeg har haft en Acanthurus maculiceps. Og synes den var meget flot. Så den første gang ude hos Decocean i Rødovre, hvor han havde et voksent eksemplar gående i koraløen. Da jeg så på et tidspunkt fandt den i en størrelse der var til at have med at gøre, måtte den med hjem. Efter min opfattelse, var den ret rolig og ikke spor aggressiv overfor andre fisk. Husker desværre ikke hvorfor den døde


Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: acanthurus dussumieri

Indlæg af crazy seahorse »

Carsten skrev:Jeg har haft en Acanthurus maculiceps. Og synes den var meget flot. Så den første gang ude hos Decocean i Rødovre, hvor han havde et voksent eksemplar gående i koraløen. Da jeg så på et tidspunkt fandt den i en størrelse der var til at have med at gøre, måtte den med hjem. Efter min opfattelse, var den ret rolig og ikke spor aggressiv overfor andre fisk. Husker desværre ikke hvorfor den døde
Jeg har også A.maculiceps. Meget smuk og anderledes farvet fisk, med store orange prikker i hele hovedet. Ret nem. I grunden mærkeligt at der ikke er flere der har den.
Jeg kender ikke til flere der har den gående. Jeg husker godt det store eksemplar Carsten havde i sin koralø. Gad vide hvad der blev af den.

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: acanthurus dussumieri

Indlæg af Carsten »

crazy seahorse skrev:
Carsten skrev:Jeg har haft en Acanthurus maculiceps. Og synes den var meget flot. Så den første gang ude hos Decocean i Rødovre, hvor han havde et voksent eksemplar gående i koraløen. Da jeg så på et tidspunkt fandt den i en størrelse der var til at have med at gøre, måtte den med hjem. Efter min opfattelse, var den ret rolig og ikke spor aggressiv overfor andre fisk. Husker desværre ikke hvorfor den døde
Jeg har også A.maculiceps. Meget smuk og anderledes farvet fisk, med store orange prikker i hele hovedet. Ret nem. I grunden mærkeligt at der ikke er flere der har den.
Jeg kender ikke til flere der har den gående. Jeg husker godt det store eksemplar Carsten havde i sin koralø. Gad vide hvad der blev af den.

Erik

Tror nu ikke der er problemer med at få dem solgt, når de endeligt er på markedet.
Har kigget efter den på Deongs liste et par gange hvor Moby har haft tur derned.
Men den er aldrig på listen over fisk på lager


MMartin
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 962
Tilmeldt: man 20. aug 2007 16:22
16
Postnummer: 3600 Frederikssund
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: 3600 Frederikssund

Re: acanthurus dussumieri

Indlæg af MMartin »

Jeg har også kigger på dejonds lister, og diverse tyske sider, men de er aldrig til at få fat på. Fisken skulle ellers være nem at holde, men blive meget stor


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: acanthurus dussumieri

Indlæg af Carsten »

MMartin skrev:Jeg har også kigger på dejonds lister, og diverse tyske sider, men de er aldrig til at få fat på. Fisken skulle ellers være nem at holde, men blive meget stor
Stor men ikke større end de fleste andre Achanthurus arter


Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"