"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Lokke med en lækker herre??

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
FEM64
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 759
Tilmeldt: tors 2. aug 2012 10:34
11
Postnummer: 8380 Trige
Saltvand siden?: 2011
Kontakt:

Lokke med en lækker herre??

Indlæg af FEM64 »

Det virker fint i vores verden men kan man lokke en damefisk med en lækker herrefisk? Erfaringer søges....

Jeg er nok nødt til at fortælle lidt mere. :wink:

Jeg har en rigtig fin Kauderni dame gående i DT men hun er umulig at fange. Det er jo smalt og godt tilgroet med koraller. Hun er heller ikke til at lokke op i fælden selvom den har været der et stykke tid og jeg fodrer med hendes yndlingsting. Jeg VED det er en dame fordi jeg har set hende med en ordentlig stak æg selvom hun gik i DT uden andre Kaudernier. Så hun er klar.

Jeg har nemlig fået en ide om at hun skal i refugiet sammen med den omtalte flotte herrefisk (som jeg har ledt efter et stykke tid og endelig fundet). Han går der allerede og venter blot på hende. Så skal der laves små Kaudernier igen.... :W

Så spørgsmålet er: kan jeg sætte ham op i et lille kammer i fælden og lokke hende derind? Glem alt om net. Hun forsvinder ind i en stor grøn hysterix når jeg roder med det.

Nogen her som har erfaringer med det eller en anden go ide?

Jeg ændrer nemlig lidt i DT setup'et. De store skal ud af DT (Foxface og Veliferum) og de små skal ind. Har 2 fine gule chromis og 2 stribede jomfrufisk gående i refugiet og en lille fin palet i fragtanken. De 2 Kauderni skal så i refugiet og lave små kaudernier hvis de vil. I fred og ro + jeg har nemmere ved at fodre dem op og alle algerne forhindrer de voksne i at æde dem. Håber jeg.... Det skal prøves. :GO


[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! :-)[/center]
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Lokke med en lækker herre??

Indlæg af charlie saltvand »

Hejsa. Det lyder som en ok plan.... kan du lave en slags "dobbelt fælde" hvor hannen går i det ene rum og blænde siderne således hunnen kun kan se den fra den side hvor hun kan svømme ind i sin side af fælden?????

Du skal holde godt øje når du sætter dem sammen! Kan godt være hun begynder og ryste sig foran ham og spille op, men tror også der er en lille risiko for at hun ryger lige i flæsket på ham..... bum bum....

Men dejligt hvis du kan få unger ud af forsøget. Jeg har en rigtig avlstyr gående der har givet flere pæne kuld (her var det hende der døde først :-/)


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
FEM64
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 759
Tilmeldt: tors 2. aug 2012 10:34
11
Postnummer: 8380 Trige
Saltvand siden?: 2011
Kontakt:

Re: Lokke med en lækker herre??

Indlæg af FEM64 »

Det skal prøves. Lige nu går hun lige ved SIDEN af fælden men smutter så snart jeg prøver på noget. Jeg skal nok holde GODT øje med dem når de kommer sammen. Jeg ved kan være en hård tur men hannen er større end hun er, så mon ikke det lykkes? Hvis ellers jeg kan få hende ned til ham. :)


[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! :-)[/center]
Gludoc
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 125
Tilmeldt: tors 20. aug 2015 07:28
8
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Lokke med en lækker herre??

Indlæg af Gludoc »

Har du forsøgt at sende fiskene på en mindre faste? 3-4 dage uden mad fik alle fiskene hurtigt op i fælden da jeg skulle tømme mit sidste akvarie - inkl. en kaudernii


Mvh Jeppe
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"