"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Må slettes

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Låst
Erik1103
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 74
Tilmeldt: tors 11. jun 2015 20:55
8
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Aalborg 9000

Må slettes

Indlæg af Erik1103 »

Har fået en forkert fisk fra dejong. bestilte en ecsenius midas i medium og har modtaget en anden slags ecsenius?? Den er ca 10 cm stor, og den anden ecsenius stigmatura jeg havde bestilt var 2-3 cm og var begge bestilt i medium. Stigmaturaen var desværre død ved ankomst :(

Nu står jeg så med en fisk som jeg ikke ønsker. Nogle som vil have den? billeder om lidt. Usikker på ID
Senest rettet af Erik1103 fre 8. apr 2016 12:08, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3791
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Forkert fisk fra dejong!!! aftagere? ID?

Indlæg af crazy seahorse »

Normalt byttes/erstattes fisk der er døde ved ankomsten (doa). Det er vigtigt at man tager et billede af den uåbnede pose med den døde fisk i.
Når det ikke er en dyr fisk, vil de sjældent have dokumentation. Men billeder er rare at have, hvis de beder om dok.
Det gælder også for koraller. Er vandet mælket og uigennemsigtigt, så tag et billede inden posen åbnes. Er korallen død eller dør kort efter, så bliver de også erstattet. Fragten erstattes aldrig. Det gælder for alle handler med de udenlandske firmaer.

Mht den forkerte fisk, så er det vigtigt at man skriver det rigtige varenummer. Et forkert ciffer (ud af de 6) og du får en forkert fisk eller størrelse. Løber de tør for medium, så vil de altid give dig en large, med mindre du udtrykkeligt har givet udtryk for, at det er medium ellers ingen fisk.
Er der divergens mellem vare nummer og navn på varen, så tager de altid varenummeret.
Jeg endte på et tidspunkt op med jern tilsætning (schwermetall-complex, elsker simpelthen det ord) i stedet for et andet produkt, kun fordi jeg havde skrevet et enkelt tal forkert. Varenummer og navnet stemte ikke overens og så tog de varenummeret.
Jeg har stadig den flaske med schwermetall-complex stående. Som en lille reminder til mig selv om, at være mere obs ved bestilling.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Erik1103
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 74
Tilmeldt: tors 11. jun 2015 20:55
8
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Aalborg 9000

Re: Forkert fisk fra dejong!!! aftagere? ID?

Indlæg af Erik1103 »

Update har vist sig at være en midas i "courting colors".
Nogle som ved hvor længe de beholder denne farve? bliver den orange igen? og nogle som vil købe den, billig
Vedhæftede filer
Midas-Blenny-nuptial-male-by-Ned-DeLoach.jpg
Erik1103
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 74
Tilmeldt: tors 11. jun 2015 20:55
8
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Aalborg 9000

Re: Må slettes

Indlæg af Erik1103 »

Tak for svaret crazy seahorse. Det viste sig jo at være den rigtige, var bare ikke klar over at midas ikke kun var orange. øv. Har fået at vide jeg får penge retur for den døde stigmatura
Låst

Tilbage til "Fisk og bløddyr"