"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Hvilken fisk er dette?

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
kbrodersen
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 209
Tilmeldt: tors 10. sep 2015 13:01
8
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2015

Hvilken fisk er dette?

Indlæg af kbrodersen »

Har søgt nettet tyndt men kan simpelthen ikke finde ud af hvad det er for en fisk jeg har købt. Tror det er i gobislægten men kan ikke hitte ud af hvad det er for en - nogen som kan hjælpe?

Der er flere røde og hvide, men de ligner ikke rigtig.....
image.jpg
IMG_9174.JPG
IMG_9178.JPG
Senest rettet af kbrodersen tors 7. jan 2016 22:26, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
FEM64
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 759
Tilmeldt: tors 2. aug 2012 10:34
11
Postnummer: 8380 Trige
Saltvand siden?: 2011
Kontakt:

Re: Hvilken fisk er dette?

Indlæg af FEM64 »

Det ligner er rød fløjfisk. Jeg har magen til og det er en sjov fisk med personlighed.
[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! :-)[/center]
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Hvilken fisk er dette?

Indlæg af Carsten »

Det er en rød scooter blenny. Husker ikke det latinske navn.
Er i familie med mandarin fisk
jahn
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 374
Tilmeldt: ons 2. maj 2012 18:35
11
Postnummer: 4640 Fakse
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: Faxe

Re: Hvilken fisk er dette?

Indlæg af jahn »

Det kunne godt Line denne her
http://www.saltvandswiki.dk/wiki/Synchiropus_stellatus" onclick="window.open(this.href);return false;
Min gamle balje
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=58437" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
FEM64
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 759
Tilmeldt: tors 2. aug 2012 10:34
11
Postnummer: 8380 Trige
Saltvand siden?: 2011
Kontakt:

Re: Hvilken fisk er dette?

Indlæg af FEM64 »

https://reefapp.net/da/lex/details/sync ... udorjonesi" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg tænkte på denne her. :y
[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! :-)[/center]
kbrodersen
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 209
Tilmeldt: tors 10. sep 2015 13:01
8
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2015

Re: Hvilken fisk er dette?

Indlæg af kbrodersen »

Tak for budene - Jeg tror Carsten og Jahn vinder. Nu fik jeg taget lidt bedre billeder - det var ikke nemt med det første. Læg mærke tilbilledet hvor man kan se ind i gabet på den :-)
Senest rettet af kbrodersen tors 7. jan 2016 22:33, rettet i alt 1 gang.
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Hvilken fisk er dette?

Indlæg af ole kekkonen »

Minder Lidt om Humbug dascyllus

" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3733
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Hvilken fisk er dette?

Indlæg af charlie saltvand »

Den kaldes en "pink scooter dragonet.

Se dette foto.

http://www.aquaticstoyourdoor.co.uk/Pin ... gonet.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Den er lige så "svær" som mandarin, LSD og andre dragonet's... Der skal være MASSER af små pods den kan spise.

Sjov og flot fisk med masser af personlighed
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
kbrodersen
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 209
Tilmeldt: tors 10. sep 2015 13:01
8
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2015

Re: Hvilken fisk er dette?

Indlæg af kbrodersen »

Spiser den KUN pods eller kan man være heldig at få den til at tage flagefoder eller frost? Nogen der har erfaringer med det? Blev solgt som en blenny til mit nye 60 l akvarie, så anede ikke at den krævede pods
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Hvilken fisk er dette?

Indlæg af Anden »

kbrodersen skrev:Spiser den KUN pods eller kan man være heldig at få den til at tage flagefoder eller frost? Nogen der har erfaringer med det? Blev solgt som en blenny til mit nye 60 l akvarie, så anede ikke at den krævede pods
Det gløder vist kun mandarin og lsd de alm røde scooter blenny tager næsten alt foder og så tager de Planarier og andet som de andre dragonets ik tager.
Billede
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Hvilken fisk er dette?

Indlæg af Carsten »

kbrodersen skrev:Spiser den KUN pods eller kan man være heldig at få den til at tage flagefoder eller frost? Nogen der har erfaringer med det? Blev solgt som en blenny til mit nye 60 l akvarie, så anede ikke at den krævede pods
Regn med at den kun tager pods, der er nogle som man kan få til at spise andet foder, men forvent det ikke.

Du køber vel ikke fisk uden at have sat dig ind i hvad de kræver?

Regn altid med at forhandleren kun fortæller de positive historier, de andre sælger ikke varer.
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: Hvilken fisk er dette?

Indlæg af PederP »

kbrodersen skrev:Spiser den KUN pods eller kan man være heldig at få den til at tage flagefoder eller frost? Nogen der har erfaringer med det? Blev solgt som en blenny til mit nye 60 l akvarie, så anede ikke at den krævede pods
Du kan få dem til at tage frost med lidt held.
Hvis du ikke har andre fisk end den, så er chancen langt højere. Sluk cirkulationen, drys lidt frost foran den, og giv den tid til at se det an..

Held og lykke med den :)
kbrodersen
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 209
Tilmeldt: tors 10. sep 2015 13:01
8
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2015

Re: Hvilken fisk er dette?

Indlæg af kbrodersen »

Carsten skrev:
kbrodersen skrev:Spiser den KUN pods eller kan man være heldig at få den til at tage flagefoder eller frost? Nogen der har erfaringer med det? Blev solgt som en blenny til mit nye 60 l akvarie, så anede ikke at den krævede pods
Regn med at den kun tager pods, der er nogle som man kan få til at spise andet foder, men forvent det ikke.

Du køber vel ikke fisk uden at have sat dig ind i hvad de kræver?

Regn altid med at forhandleren kun fortæller de positive historier, de andre sælger ikke varer.
Jo Carsten det gør jeg faktisk en del ud af. Forhandlere. Havde ikke den fisk hjemme jeg havde sat mig for og så forelskede jeg mig i denne. Da jeg ikke kendte dens krav forklarede jeg hvad den skulle gå i.

Nå men jeg har forsøgt med frost i dag - det gad den vidst ikke. Jeg må prøve videre de næste dage
Brugeravatar
FEM64
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 759
Tilmeldt: tors 2. aug 2012 10:34
11
Postnummer: 8380 Trige
Saltvand siden?: 2011
Kontakt:

Re: Hvilken fisk er dette?

Indlæg af FEM64 »

kbrodersen skrev:Spiser den KUN pods eller kan man være heldig at få den til at tage flagefoder eller frost? Nogen der har erfaringer med det? Blev solgt som en blenny til mit nye 60 l akvarie, så anede ikke at den krævede pods
Et tip til en anden gang. Mht. føde så kig på munden. Den her har som LSD fisk, mandarin m.fl. en meget lille spids mund = småt foder. Ikke nødvendigvis pods men bare småt foder. Den skal jo kunne gabe over det.

Min futter bare rundt og kigger indgående på noget før den spiser det. Har en LSD også og de gør det på præcis samme måde.
[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! :-)[/center]
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"