"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Hugo

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
kbrodersen
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 209
Tilmeldt: tors 10. sep 2015 13:01
8
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2015

Hugo

Indlæg af kbrodersen »

Hej

Jeg har tidligere haft et lille nano saltvands akvarie som jeg lukkede ned. Nu skal jeg så i gang igen - denne gang med et 330 l. jeg har købt brugt. I den forbindelse tænker jeg at jeg vil have en Hugo til at klare algerne på stenene. Det virker ikke som om det er en særlig populær fisk? Jeg synes eller det er en sjov fætter med en sjov personlighed. Er der en bestemt årsag til at den ikke virker så populær?

Det akvarie jeg har købt indeholder desuden en koralvogter (fik at vide det var sådan en, men synes ikke de billeder jeg kan finde minder om den). Kan en Hugo gå sammen med den?

Har sat et billede ind af den her men det er godt nok meget dårligt - ved ikke om nogen kan kende den ud fra det?
image1.PNG
jallem
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 111
Tilmeldt: søn 10. okt 2010 12:36
13
Postnummer: 2200 København N
Saltvand siden?: 2010

Re: Hugo

Indlæg af jallem »

Hugo skulle efter hvad jeg har erfaret altså være en ret populær fisk, netop som du skriver angående personlighed og algespisning. Så den skulle der ikke være noget problemer i at købe.

Mht fisken på billedet ligner det godt nok en koralvogter (Neocirrhitus armatus) på formen og måden den hviler på stenen. Men farven genkender jeg ikke. Så ved ikke hvad det er for en fisk desværre. Mon ikke der er en anden der kan svare på det :D
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2064
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Kolding

Re: Hugo

Indlæg af nbd »

Hugo er ret kræsen mht. hvilke alger den tager, og hvis de rigtige alger (mikroskopiske grønalger) ikke findes i tilstrækkelige mængder, sygner hugo ofte hen og dør af sult - selv om akvariet er fyldt med cyano eller brunalger.
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Hugo

Indlæg af MoG »

Det er en koralvogter. Paracirrhites forsteri er mit bud, selvom dit billede ikke er så godt..
Morten
kbrodersen
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 209
Tilmeldt: tors 10. sep 2015 13:01
8
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2015

Re: Hugo

Indlæg af kbrodersen »

Paracirrhites forsteri kunne være et godt bud, men kan sådan en godt enes med en Hugo?

Har tidligere haft en Hugo og den spise også flagefoder, men ved godt det kan være et problem med føden. Med hensyn til alger så tager den vel de almindelige grønne alger - gør den ikke?

EDIT: Fandt lige en kompatibilitetsliste og kan se at de skulle kunne gå sammen uden problemer.
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"