"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

NAAAAAAAAIIIIIIIIIGH!

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4610
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

NAAAAAAAAIIIIIIIIIGH!

Indlæg af Anders månsson »

Jeg er lige kommet hjem fra tre dages ophold på Fyn! Mine fisk har så ikke fået mad i de dage. Jeg frygter for min Imperator kejser...
Den spiste godt siden jeg fik den fra Klovnfisken d. 6. til køtilbudet.

Burde den ikke kunne klare tre dage uden mad? Det var lige blevet min yndlings fishy. Det vil være pænt bittert hvis jeg har sultet ham ihjel...
:G


Brugeravatar
Ronny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1709
Tilmeldt: man 9. aug 2004 21:40
19
Postnummer: 6430 Nordborg
Geografisk sted: Nordborg, Danmark
Kontakt:

Indlæg af Ronny »

Jo den burde sagtens kunne klare sig.


mvh
Ronny Madsen
720 liter(160X75X60), 325 liter sump, 2X400 watt HQI 14.000 K + 2x80 watt T5. 8400 l/t retur samt 55000 L/t cirkulation, Profilux styring/dosering, Aquamedic TurboFlotor 5000, 100 mg/t Ozon, Kalkreaktor, Rowaphosfilter, Klimaanlæg.
mkr
Reactions:

Indlæg af mkr »

Tre dage er intet problem for en sund fisk. Hvis den er død er der højst sansynligt en anden årsag.


Miwes
Reactions:

Indlæg af Miwes »

Den er ikke død, men ser medtaget ud...er det sådan dit indlæg skal tolkes, men ellers er det korrekt at de fleste fisk der har gået længe i vores akvarier, og som er velfodret, kan gå pænt lang tid uden fodring, og en uge skulle ikke kunne skabe problemer.


Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4610
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Anders månsson »

Den er ikke blevet set i løbet fra min hjemkomst til nu. Jeg må nok igang med en større omrokering af sten for at finde de sørgelige rester af ham. Jeg har ingen anelse om hvad der ellers kunne være med ham. måske nogle parasitter. Eller de andre fisk har rottet sig sammen overfor "farmands" yndling!!! :lol:


wicked
Reactions:

Indlæg af wicked »

Billede

Sur anus månsson .... Det er ellers en super fed fisk Billede


Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Ja det lyder da ikke for godt :(

I sommers tog vi 1 uge til tyrkiet uden at der var nogle og fodre og det gik nu fint nok - så det skulle nu nok kunne lade sig gøre !


Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
hepatus
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 44
Tilmeldt: lør 22. jan 2005 18:38
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: esbjerg

Indlæg af hepatus »

jeg vil ikke have det godt af at gå 3-7 dage uden at få noget at spise, så hvordan tror i at fiskene har det i den periode? jeg spørger bare


Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

hepatus - Er der faste frokost tider i naturen også ? Jeg tror ikke at alle fisk spiser lige vel hele tiden i naturen. Der er helt sikkert også perioder med MEGET lidt mad til stede, hvorimod andre tider byder på mere.

Hvordan fiskene har det ? De bliver sultne men man kan sagtens fodre op til en ferie vil jeg mene! Jeg har også taget nogle(4 stykker) gode lange festival turer på omkring en uge og mere hvor de kun er blevet fodret en enkelt dag - kan jo ikke bede sin far om at komme forbi hver dag :D


Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
nyberg
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 977
Tilmeldt: tirs 20. jul 2004 10:28
19
Postnummer: 8362 Hørning
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af nyberg »

hepatus skrev:jeg vil ikke have det godt af at gå 3-7 dage uden at få noget at spise, så hvordan tror i at fiskene har det i den periode? jeg spørger bare
Man kan ikke sammenligne på den måde. Anthias'er skal fodres lidt og hele tiden for at trives. Min Calloplesiops altivelis får en reje i ny og næ (læs: med flere ugers mellemrum). Den lever nu i mit akvarie på snart sit 10. år.


Brugeravatar
BatLuder
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 508
Tilmeldt: tirs 4. jan 2005 19:16
19
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Århus V
Kontakt:

Indlæg af BatLuder »

Hvor tit et dyr har behov for mad svinger meget fra dyr til dyr. Jeg ved ikke hvordan der er for de forskellige fisk. Men som eksempel så kan en edderkop gå i mange måneder uden at have lyst til mad, hvor en hund nok helst vil have noget hver dag. ;)


Rasmus Berlin aka BatLuder

- 54L nano, indbygget "sump", 72W lys (nedlagt pga flytning)
- 12L pico, 12L sump m. skummer, 36W lys (på vej)
- 9L pico (nedlagt)
- 5,5L pico (på vej)
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"