"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Ny klovn dominerer!

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
Michael_F
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 861
Tilmeldt: tirs 29. maj 2012 10:43
11
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2013
Kontakt:

Ny klovn dominerer!

Indlæg af Michael_F »

Hej folkens,

Jeg fik i weekenden en Amphiprion ephippium til mit akvarie. Jeg har et RSM250. Der plejer at herske ro og idyl i mit akvarie, som indeholder bl.a. et almindeligt klovnepar samt andre fisk. Men den nye fisk har nu efter en uge, overtaget ca 70% af akvariet, i midten! Er dette en hakkeorden som er ved at indordne sig, eller vil denne nye bandit-fisk komme til at dominere så meget? Jeg havde ikke indtryk af at den ville være så aggresiv, og slet ikke overfor andet end måske mine gamle etablerede klovnefisk. De gamle klovne er næsten usynlige nu!

For et par dage siden gik det fint, og de boede lidt sammen og lidt hver for sig i to forskellige slags hammerkoraller.

Hvad nu? Falder der mon ro på i akvariet? Eller skal jeg ha den nye klovn op?

Håber på lidt input :)
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3724
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Ny klovn dominerer!

Indlæg af charlie saltvand »

Jeg havde den model i "gamle" dage..... det er den MEST teritoriale klovn jeg har haft.....! Ever, tænker den ville være god i et "arts" akvarie, men ikke i et "selskabs" akvarie....
Ps, undskyld ferskvands termerne..... kunne ikke lade være.

Jeg ville sige OP med den, bare min erfaring.

Held og lykke.
Charlie
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Chrissy62
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1383
Tilmeldt: man 30. aug 2010 12:50
13
Postnummer: 4780 Stege
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Stege

Re: Ny klovn dominerer!

Indlæg af Chrissy62 »

Hej Michael

Jeg har ikke så stor erfaring med klovnfisk, men har et enkelt par alligevel. Bare almindelige occelaris, da jeg har hørt, de er de mest fredelige.

Det er nok rigtigt, at selvom klovnfisk er meget små i forhold til mange andre fisk, så har de et gevaldigt temperament. Nu har du så kun en klovn af den art, men alligevel lader det til, den gerne vil bestemme, hvor skabet skal stå.

Man siger jo, et par pr. akvarium, men ikke to baljer er ens, og jeg har også set en del akvarier, hvor der var flere klovnpar i, så det kan jo lade sig gøre :)

Du må observere dens adfærd, og så se, om dine andre fisk er vildt stresset. Det kan måske blive enden på det, at den skal videre...

Uanset, hvad du beslutter, så håber jeg, der kommer ro i din balje :h
Mvh
Christina Frisdahl Faurbye

Møn Rev: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=44299&p=434032#p434032
Månedens akvarie september 2013: viewtopic.php?f=138&t=62205
Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 946
Tilmeldt: tors 7. feb 2008 18:46
16
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Århus

Re: Ny klovn dominerer!

Indlæg af MiksBiks »

Det er en meget territoriel klov!:-) jeg havde en i mit gamle på 2000l og jeg kunne ikke tilføje flere klovne.
Så hvis du har dine andre klovne kært og vil beholde dem, så skal den nye op desværre. Den slår dem ihjel ellers springer de op af akvariet. Ærgeligt for den er super fin:-)
Mvh Michael
Brugeravatar
Michael_F
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 861
Tilmeldt: tirs 29. maj 2012 10:43
11
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2013
Kontakt:

Re: Ny klovn dominerer!

Indlæg af Michael_F »

For pokker da også ... hvordan dælen fanger jeg den så?!
Brugeravatar
Chrissy62
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1383
Tilmeldt: man 30. aug 2010 12:50
13
Postnummer: 4780 Stege
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Stege

Re: Ny klovn dominerer!

Indlæg af Chrissy62 »

Fiskefælde...;)
Mvh
Christina Frisdahl Faurbye

Møn Rev: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=44299&p=434032#p434032
Månedens akvarie september 2013: viewtopic.php?f=138&t=62205
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"