"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

kejsere fisk

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
glarmesteren
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 44
Tilmeldt: man 1. mar 2010 14:41
14
Postnummer: 5500 Middelfart
Saltvand siden?: 2010

kejsere fisk

Indlæg af glarmesteren »

hej sf..

jeg går og overvejer et 1000+ fishonly set up med hovedsagelig kejserfisk..

men hvordan er det nu lige med dem hvor mange kan gå sammen og sådan ville gerne have 2 Pomacanthus xanthometopon
og 2 koran kejsere og måske en Dronning kejserfisk.. hvordan ser det ud med det der bliver meget svømme plads i akvariet..

men håber der er nogle kloge hoveder der kan gøre mig kloger på forhånd tak:)


Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1560
Tilmeldt: man 22. okt 2007 19:06
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: middelfart

Re: kejsere fisk

Indlæg af Thue »

Kan godt forstå du gerne vil have et fish only med kejsere der findes jo hellere ikke flottere fisk ;-) kejsere er slet ikke nemme fisk og have med og gøre, og med det sagt kan man godt i den størrelse akvarie du snakker om have forskellige slags kejsere gående, men kejsere er meget teriotiale og hvis man skal følge bøger så er det bedst hvis der kun er en kejser i et akvarie, men der findes rigtige man akvarier der har bevist at hvis man holder nogen flere sammen +6 eller flere så bliver der ikke så store kampe om hvem der vil bestemme. Men det er ikke dem alle man bare kan sætte sammen, dem der minder meget om hinanden skal man ikke sætte sammen, og man skal over hoved ikke prøve og sætte 2 af samme slags sammen, det vil ende med slås kamp til døden, ellers så skal du være super heldig og købe 2 stk som er sat sammen i par og det er ikke noget man ser her hjemme i butikkerne ;-) håber det kunne hjælpe lidt


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: kejsere fisk

Indlæg af Carsten »

De eneste kejsere som man kan have flere af og i par er Genichanthus slægten. De kaldes også svalehalekejsere.

Du kunne jo blande både de store kejsere med dværgkejserene. Der er mange rigtigt flotte arter, som man ellers ikke rigtigt kan have i et koralrevs akvarie.


glarmesteren
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 44
Tilmeldt: man 1. mar 2010 14:41
14
Postnummer: 5500 Middelfart
Saltvand siden?: 2010

Re: kejsere fisk

Indlæg af glarmesteren »

Mange tak for svarende :) jeg må må gå i sammen råd med en forhandler og se hvad for nogle fisk jeg skal have


Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"