"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Amphiprion ocellaris - kamp i baljen

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Kirling
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1066
Tilmeldt: søn 9. mar 2008 16:18
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2008

Amphiprion ocellaris - kamp i baljen

Indlæg af Kirling »

Hej

Jeg har to ocellaris i et 60 litters. da jeg fik dem gik de godt sammen i ca en uge, men efter at de begyndte at gå i min hammer koral har den ene taget styringen, den sætter den anden på plads konstant, den bliver faktisk presset ned i det ene hjørne af akvariet, de eneste tidspunkter der ikke er problemer er når de får mad eller når jeg har hænderne i akvariet så er de begge oppe og undersøge.. har efterhånden haft denne fisk nogen gange har dog aldrig oplevet de ikke kan gå sammen.. dog skal det siges det er blevet lidt bedere..

vil den bleve ved med at være efter den anden eller vil det gå i sig selv efterhånden som hierakiet er kommet på plads, det har stået på i lidt over en uge..

har kun de to klovne fisk i akvariet

Hilsen kirling
Brugeravatar
HyBrider
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 319
Tilmeldt: ons 9. jun 2010 19:34
13
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Aarhus, Skødstrup
Kontakt:

Re: Amphiprion ocellaris - kamp i baljen

Indlæg af HyBrider »

Umiddelbart virker det som et udstryk for, at der ikke er plads nok til dem - i hvert fald ikke efter den ene klovns opfattelse.
Jeg har før set eksemplet og det gik ikke i sig selv, men problemet forsvandt da de kom over i en større balje.
//Karsten
Kirling
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1066
Tilmeldt: søn 9. mar 2008 16:18
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2008

Re: Amphiprion ocellaris - kamp i baljen

Indlæg af Kirling »

HyBrider skrev:Umiddelbart virker det som et udstryk for, at der ikke er plads nok til dem - i hvert fald ikke efter den ene klovns opfattelse.
Jeg har før set eksemplet og det gik ikke i sig selv, men problemet forsvandt da de kom over i en større balje.

så du mener at 60 litter er for småt til to små klovnefisk???
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Amphiprion ocellaris - kamp i baljen

Indlæg af Bingocaller »

Hmm lyder underligt - mine clarkii gik fint sammen - men her var det hunnen der klart bestemte! Hannen måtte ikke sove med i anemonen og hvis han kom for tæt på blev han jagtet ned i hjørnet i 10 sek. Og så begyndte han at ryste helt vildt som det er set gør - gør dine det?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Fat_Donnie
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 534
Tilmeldt: tors 10. mar 2011 01:40
13
Postnummer: 2605 Brøndby
Saltvand siden?: 2011

Re: Amphiprion ocellaris - kamp i baljen

Indlæg af Fat_Donnie »

Vidste sku ikke at saadanne klovnefisk kunne vaere saa onde ved hinanden. Mine kom godt ud af det med hinanden - kun den ene gad anemonen aligevel :y
Red Sea Reefer 350L, ATI Sunpower Dimmcomp 6x39W, Jebao RW8 Propeller Pump, Nyos Viper 3.0 Return Pump, Coral Box D700 Skimmer, Grotech Tech 3.0 Dosing Pump - Decocean Bailing.
Kirling
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1066
Tilmeldt: søn 9. mar 2008 16:18
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2008

Re: Amphiprion ocellaris - kamp i baljen

Indlæg af Kirling »

Bingocaller skrev:Hmm lyder underligt - mine clarkii gik fint sammen - men her var det hunnen der klart bestemte! Hannen måtte ikke sove med i anemonen og hvis han kom for tæt på blev han jagtet ned i hjørnet i 10 sek. Og så begyndte han at ryste helt vildt som det er set gør - gør dine det?
det er lige præcis det samme mine gør.. håber det går i sig selv!!
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Amphiprion ocellaris - kamp i baljen

Indlæg af Bingocaller »

Kirling skrev:
Bingocaller skrev:Hmm lyder underligt - mine clarkii gik fint sammen - men her var det hunnen der klart bestemte! Hannen måtte ikke sove med i anemonen og hvis han kom for tæt på blev han jagtet ned i hjørnet i 10 sek. Og så begyndte han at ryste helt vildt som det er set gør - gør dine det?
det er lige præcis det samme mine gør.. håber det går i sig selv!!
Det med rysten og jagten er territorieafgrænsning så vidt jeg kunne google mig til i tidernes morgen
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Gargoyle47
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 495
Tilmeldt: ons 17. jun 2009 06:56
14
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2009

Re: Amphiprion ocellaris - kamp i baljen

Indlæg af Gargoyle47 »

som jeg har forstået det med klovnfisk så er det med rysten og jagten en del af det der har med kønsbetemmelse (den største bliver til en hun) at gøre... så det er vist en helt naturlig del af klovnfiskens liv at gøre (ligesom hunnen bestemmer en del hos os mennesker :wink: :biggrin: ).....mine gjorde det samme, det var altid den mindste der blev tyret, og den så ud til at få et epileptisk anfald...men efterhånden som rangordenen bliver sat på plads skulle det gå i sig selv.....har jeg læst og forhørt mig til.....jeg nåede aldrig at se slutningen af showet på mine klovnfisk, da de sprang ud af baljen...
Boyu 58l til 250l og nu 540 viewtopic.php?f=94&t=40421
og en lille ode til mit gamle viewtopic.php?f=2&p=342322#p342322
Kirling
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1066
Tilmeldt: søn 9. mar 2008 16:18
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2008

Re: Amphiprion ocellaris - kamp i baljen

Indlæg af Kirling »

Gargoyle47 skrev:som jeg har forstået det med klovnfisk så er det med rysten og jagten en del af det der har med kønsbetemmelse (den største bliver til en hun) at gøre... så det er vist en helt naturlig del af klovnfiskens liv at gøre (ligesom hunnen bestemmer en del hos os mennesker :wink: :biggrin: ).....mine gjorde det samme, det var altid den mindste der blev tyret, og den så ud til at få et epileptisk anfald...men efterhånden som rangordenen bliver sat på plads skulle det gå i sig selv.....har jeg læst og forhørt mig til.....jeg nåede aldrig at se slutningen af showet på mine klovnfisk, da de sprang ud af baljen...

lyder godt, synes også det er blevet en del bedere, de er også stort set lige store så måske det er der problemet ligger
Brugeravatar
Gargoyle47
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 495
Tilmeldt: ons 17. jun 2009 06:56
14
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2009

Re: Amphiprion ocellaris - kamp i baljen

Indlæg af Gargoyle47 »

ja så kan der ligge noget i det når de er lige store....
Boyu 58l til 250l og nu 540 viewtopic.php?f=94&t=40421
og en lille ode til mit gamle viewtopic.php?f=2&p=342322#p342322
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Amphiprion ocellaris - kamp i baljen

Indlæg af Bingocaller »

Helt enig
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"