"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Neocirrhitus armatus

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
jascore
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 97
Tilmeldt: fre 9. jul 2010 20:10
13
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2010

Neocirrhitus armatus

Indlæg af jascore »

Hejsa.
Har lige for en 3 dage siden fået en af de fisk der stod højt på min ønskesedel, en Neocirrhitus armatus.
Men jeg er lidt bekymret for om den får føde nok. Det er jo ikke verdens hurtigste når der fodres i tanken, og overfodre nok lidt lige nu i håb om at se den tage føde.
Har enkelte gange set den nå at få en flage granulat, et stykke musling, artemia eller mysis.
Har også prøvet at fodre med fuld cirkulation så maden kom rundt i alle hjørner og afkroge hvor den måtte stå, men syntes ikke der sker det store.
Kan være lidt i tvivl om hvorvidt den tager noget af overskudsfodret, når natten falder på og den har fred til det.

Så jeg tænkte om der er nogen der har gode ideer til hvordan jeg kan gøre det lettere.
Det skal siges at den såmend er livlig nokog meget obs på både livet i og uden for tanken.
Håber i kan hjælpe


375l hovedtank. 100 liter display refugium. 100l sump og en masse diy
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Neocirrhitus armatus

Indlæg af Nicki Henriksen »

jeg vil mene det er den hurtigste fisk i min balje og det er imellem flere kirurger dværgkejser og klovne.
jeg ville ikke være nervøs mon ikke den finder ud af det og indtil da finde hvad den skal have på stenene..


Brugeravatar
pitt
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 227
Tilmeldt: lør 22. jan 2011 15:29
13
Postnummer: 8722 Hedensted
Saltvand siden?: 2011

Re: Neocirrhitus armatus

Indlæg af pitt »

Hej har selv denne dejlig fisk, og efter hvad jeg kan se spiser den godt nok nå de ander få. Hoppe lidt rundt og finder det der falder fra.


jascore
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 97
Tilmeldt: fre 9. jul 2010 20:10
13
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2010

Re: Neocirrhitus armatus

Indlæg af jascore »

Ok super jeg ser det lidt an.
Og ja den er super hurtig når det skal være, måske er det bare fordi den er ny i tanken, for den får ikke et ben til jorden af kirurgerne. Men satser på at den finder lidt på stenene og andet. ellers slagter den vel en reje hvis den bliver sulten nok.
Men tak for de hurtige svar


375l hovedtank. 100 liter display refugium. 100l sump og en masse diy
Brugeravatar
apfolmer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1697
Tilmeldt: tors 28. feb 2008 10:47
16
Postnummer: 7120 Vejle Øst
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: vejle

Re: Neocirrhitus armatus

Indlæg af apfolmer »

min giver den også fuld gas når der er mad...

og den er super spas´med de udstikkende øjne osv :D

når mine fingre komemr ned i baljen for at sætte tang i klemmen, så komemr den helt hen til mine fingre... hehe :D


Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"