"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Picasso aftrækker Bandit eller ej

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1560
Tilmeldt: man 22. okt 2007 19:06
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: middelfart

Picasso aftrækker Bandit eller ej

Indlæg af Thue »

Nu har jeg siddet og læst en masse indlæg igennem, for og finde ud af om der er hold i det med at aftrækkere skulle spise og slå andre og mindre fisk ihjel , og at de på et tidspunkt skulle gå amok og slå alt ihjel i tanken. Kan godt huske historien om ham med nigeren der slog alt ihjel men har det ikke været lidt et ene tilfælde eller er der andre der har oplevet ligende tilfælde. Så vil gerne høre om folks oplevelser med picasso og andre aftrækkere, og man skal gerne have op levet det og ikke bare have hørt. For nogen gange kører den tit i noget der engang var en der fortalte, og så er det bare sådan det er. Så meld ind med jeres oplevelser

Mvh Thue


wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4182
Tilmeldt: lør 18. dec 2004 17:05
19
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Re: Picasso aftrækker Bandit eller ej

Indlæg af wondersurfer »

havde en og den solgte jeg, den æder alle snegle men er en smuk fisk jeg ville dog ggerne have mine snegle i fred


288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2639
Tilmeldt: lør 16. jun 2007 02:05
16
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Re: Picasso aftrækker Bandit eller ej

Indlæg af ronny.w »

Hvis du har rejer så hold dig fra picassoen og klovneaftrækkeren har haft Begge to og det var dyrt i rejer ( Sig pudse og bokse ).

Kan dog anbefale dig et par stykker af denne her: Xanthichthys auromarginatus

klovne trigger
Maintenance difficulty:
The Clown Triggerfish or Big-spotted Triggerfish is easy to keep. Triggers are among the hardiest of all marine fish.

Maintenance:
Feed all kinds of live, frozen, and flake foods. Best to feed small amounts several times a day. We generally feed squid, shrimp (the same kind people eat), mussels, and all kinds of chopped up fish.

Foods:
In the wild, the clown triggerfish diet consists of sea urchins, crabs and other crustaceans, mollusks, and tunicates. In the aquarium they should be fed all kinds of meaty marine foods, cut up fish, shrimp, squid, etc.

Social Behaviors:
Aggressive, do not keep with smaller fish. Do not keep with invertebrates!
Picasso trigger:
Maintenance:
Feed all kinds of live, frozen, and flake foods. Best to feed small amounts several times a day. We generally feed squid, shrimp (the same kind people eat), mussels, and all kinds of chopped up fish.

Foods:
In the wild they feed on algae, detritus, mollusks, crustaceans, worms, sea urchins, fishes, corals, tunicates, forams, and eggs. In the aquarium they should be fed all kinds of meaty marine foods, cut up fish, shrimp, squid, etc.

Social Behaviors:
Can be aggressive towards members of its own species and fish that are the same size.


Kewin
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 930
Tilmeldt: man 25. okt 2010 22:07
13
Postnummer: 1800-1999 Frederiksberg C
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Lausanne, Schweiz

Re: Picasso aftrækker Bandit eller ej

Indlæg af Kewin »

ronny.w skrev: Kan dog anbefale dig et par stykker af denne her: Xanthichthys auromarginatus
Når du 'anbefaler' betyder det så at den kan holdes sammen med fx rejer, muslinger og snegle?


/Kewin - 160L
Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1560
Tilmeldt: man 22. okt 2007 19:06
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: middelfart

Re: Picasso aftrækker Bandit eller ej

Indlæg af Thue »

[quote="ronny.w"]Hvis du har rejer så hold dig fra picassoen og klovneaftrækkeren har haft Begge to og det var dyrt i rejer ( Sig pudse og bokse ).

Kan dog anbefale dig et par stykker af denne her: Xanthichthys auromarginatus

klovne trigger


Nu har jeg nu picassoen allerede og indtil videre går alle mine rejer der endnu, med det kan da godt være det ikke bliver ved, nu har jeg nu altid haft på fornemmelsen at dannebrogs rejer som regel går fri da fisk godt ved de er til nytte, men tro da også at hvis man putter noget i senere så bliver det samlignet med fodder, feks så troede min naso at min kuffert fisk var flage fodder mærkeligt syn :biggrin: Nå men det var nu mere det med og angribe og spise fisk


Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2639
Tilmeldt: lør 16. jun 2007 02:05
16
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Re: Picasso aftrækker Bandit eller ej

Indlæg af ronny.w »

Musling kan jeg ikke svare på om de tager. men nu har thue heller ikke flere muslinger tilbage " mener jeg "
Men jeg har set dem i en del koral akvarier rundt omkring på nettet og den bliver ikke betegnet som en aggressiv fisk tværtimod
Jeg har pt. selv den her Melichthys indicus med rejer bokserejer små og store fisk.

Og Melichthys indicus som jeg har er absolut ikke lille ;)


NytKøb
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 209
Tilmeldt: tors 25. nov 2010 02:07
13
Postnummer: 9610 Nørager
Saltvand siden?: 2009

Re: Picasso aftrækker Bandit eller ej

Indlæg af NytKøb »

Xanthichthys auromarginatus

Er de meget svære at holde ?
ville de fint kunne trives i et 390 liters?


Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2639
Tilmeldt: lør 16. jun 2007 02:05
16
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Re: Picasso aftrækker Bandit eller ej

Indlæg af ronny.w »

NytKøb skrev:Xanthichthys auromarginatus

Er de meget svære at holde ?
ville de fint kunne trives i et 390 liters?
Så skal du nok ikke anskaffe dig dem alt for store og være vel vidende om at du på sigt skal have dem skiftet ud pga. størrelsen.


Brugeravatar
Eskildsen
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 359
Tilmeldt: man 4. aug 2008 19:30
15
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Randers

Re: Picasso aftrækker Bandit eller ej

Indlæg af Eskildsen »

Jeg har en picasso sammen med dannebrogreje samt andre mindre fisk. Jeg har haft den fra meget lille (2cm) og den er rimelig fredelig over for andre fisk og rejer. Rørorme spises meget hurtigt.....
Jeg tør dog ikke sætte en musling i akvariet og snegle har jeg ikke (har aldrig haft).
Hovedprob. er sandkastning.


Jan Eskildsen, Randers og omegn.
Man har en mening indtil man har en andens
Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1560
Tilmeldt: man 22. okt 2007 19:06
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: middelfart

Re: Picasso aftrækker Bandit eller ej

Indlæg af Thue »

ronny.w skrev:
NytKøb skrev:Xanthichthys auromarginatus

Er de meget svære at holde ?
ville de fint kunne trives i et 390 liters?
Så skal du nok ikke anskaffe dig dem alt for store og være vel vidende om at du på sigt skal have dem skiftet ud pga. størrelsen.
Jeg ville ikke putte en blue chin i et 390l de er rigtig meget svømme glade, men ja det er kiruger jo også så. Men de fleste gange man ser dem i handelen er de ikke små


uzi07
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 259
Tilmeldt: søn 28. okt 2007 20:51
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: FREDERICIA

Re: Picasso aftrækker Bandit eller ej

Indlæg af uzi07 »

Jeg har en Niger og den går sammen med en kardinal reje. Nigeren er dog kun 5 cm, så hvor længe det vil gå og om det overhovedet bliver et problem, må det vise sig. Søger dog stadig efter en pæn piccaso også. Synes aftrækkere er nogen af de flotteste fisk man kan få i salt vand, dog kræver det at man heletiden tænker sig om og ikke kaster sig ud i impulskøb.


Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2960
Tilmeldt: lør 27. okt 2007 11:55
16
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fredericia

Re: Picasso aftrækker Bandit eller ej

Indlæg af Brian C »

Jeg har et par gange oplevet en Picasso, og dem jeg har set har, alle været nogle banditter, der gik efter mindre fisk
en enkelt gang overraskede den mig ved at æde en anden fisk lige efter at den var blevet lukket ud af posen
men igen som ved alle andre dyr, så kan der være stor forskel individerne i mellem


Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3592
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Picasso aftrækker Bandit eller ej

Indlæg af nielsk »

NytKøb skrev:Xanthichthys auromarginatus

Er de meget svære at holde ?
ville de fint kunne trives i et 390 liters?
Jeg har prøvet x 2 og jeg vil sige minimum 1000 L - formentligt mere. De er yderst sky, går i panik, får skrammer, æder langsomt, får infektioner osv. Der er næsten heller ikke som har dem med succes.


SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Picasso aftrækker Bandit eller ej

Indlæg af Nicki Henriksen »

jeg vil forsøge mig med en lille klovneaftrækker


brøgger
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 74
Tilmeldt: man 15. jan 2007 23:46
17
Postnummer: 1000-1499 København K
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: KBH. City

Re: Picasso aftrækker Bandit eller ej

Indlæg af brøgger »

Har haft en picasso på 8-9 cm i et 500 liter i over et år nu. Den går sammen med 5 chromis og har aldrig rørt dem. Havde flere chromis tidligere, men min 17-18 cm månegylte har ordnet nogle af dem. Nu er de heldigvis for store til at den anser dem for mad. Hvis månegylten bliver aggressiv overfor andre fisk har jeg flere gange observeret picassoen "sætte den på plads". Så indtil videre har picassoen altså været en lille politimand og sørget for ro og orden. Picassoen prøver tit at spise mine turbosnegle, gumler lidt på sand og tager en bid af en arm på mine slangesøstjerner nu og da... Men det skal den sgu også have love til.


NytKøb
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 209
Tilmeldt: tors 25. nov 2010 02:07
13
Postnummer: 9610 Nørager
Saltvand siden?: 2009

Re: Picasso aftrækker Bandit eller ej

Indlæg af NytKøb »

Okay så tror jeg jeg forsøger mig på en anden fisk :)
De ellers super flotte,

har i nogle gode forslag på nogle meget iøjne faldende fisk?
som heller ikke er alt for svære at holde og trives i 390l

så skal de også kunne gå sammen med en palet kirurg og en gul kirurg samt 3 klovnefisk og en hugo

MVH Kim


Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Picasso aftrækker Bandit eller ej

Indlæg af Nicki Henriksen »

Hvad med en Centropyge Loriculus ?!


NytKøb
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 209
Tilmeldt: tors 25. nov 2010 02:07
13
Postnummer: 9610 Nørager
Saltvand siden?: 2009

Re: Picasso aftrækker Bandit eller ej

Indlæg af NytKøb »

Virkelig en flot fisk :)


Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1560
Tilmeldt: man 22. okt 2007 19:06
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: middelfart

Re: Picasso aftrækker Bandit eller ej

Indlæg af Thue »

Brian C skrev:Jeg har et par gange oplevet en Picasso, og dem jeg har set har, alle været nogle banditter, der gik efter mindre fisk
en enkelt gang overraskede den mig ved at æde en anden fisk lige efter at den var blevet lukket ud af posen
men igen som ved alle andre dyr, så kan der være stor forskel individerne i mellem
Hej brian er det hjemme ved dig selv du har oplevet denne opførsel eller nede ved petten, kan godt huske den picasso ned ved petten som spiste den fisk den gik sammen med, men det var også i et meget lille akvarie 20 gange 20cm uden nogen gemme steder og der kommer de fleste fisk nok i kamp. Min egen picasso kan også godt finde på og jage mine chromiser en lille smule men ikke noget alvorligt, der var de klovn fisk jeg havde på et tidspunkt meget værre.

Jeg syntes det er rigtig spændende og høre om alle jeres oplevelser omkring jeres aftrækkere, rart og høre om aktuelle oplevelser end de historier der bare går igen og igen. Så kom endelig med flere historier

Mvh Thue


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Picasso aftrækker Bandit eller ej

Indlæg af Lord Mike »

Jeg har skam også haft en picasso...

Den var kun omkring 3cm da den blev købt og sat i akvariet, fisken var faktisk rigtig nem at tilvænne akvariet og gik skam også fint de første par måneder. Den spiste godt fra starten og voksende faktisk i en hastighed som jeg ikke har set hos mange andre fisk. Men efter de første 2 måneder fandt jeg dagligt tomme sneglehuse og så da også picasso gufle dem nærmest på skift men da akvariet havde masser af snegle bekymrede det mig ikke, det vigtigste for mig var at den ikke rørte mine muslinger hvad den ikke gjorde. Men efter yderligere 2 måneder begyndte den så at tage mine rejer på skift og i denne sammenhæng fik den taget 2 x dannebro 2 x wurdmani samt 2 x kardinaler. Efter jeg havde haft den i 5 måneder blev akvariet lavet om og i den forbindelse solgte jeg fisken.

Et dyrt bekendskab, og en ret så irreterende ting var dens spytten med bundlaget ud over koraller og andet...

En fisk jeg vil holde mig fra fremover med sikkerhed.


nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3592
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Picasso aftrækker Bandit eller ej

Indlæg af nielsk »

Min picasso er eksemplarisk, ja han har også ædt mine kardinalrejer. Det gjorde han allerede da han var 2 cm. Det har formentligt været et konge måltid. Men han er en super dejlig fisk som gæsterne lægger mærke til ( til trods for jeg har over 20 store fisk i tanken ) Ham vil jeg ikke undvære. Han spytter sand rundt men det hvirvler jeg bare ned igen.

Han skal bare have KØD på menuen, frosne blåmuslinger og store danske mysis/fjordrejer fra fryseren. Det holder ham tyk og glad og han har aldrig rørt mine tridacna. Og de er alle kommet i baljen efter ham..


SPS : Stability provides succes
Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1560
Tilmeldt: man 22. okt 2007 19:06
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: middelfart

Re: Picasso aftrækker Bandit eller ej

Indlæg af Thue »

nielsk skrev:Min picasso er eksemplarisk, ja han har også ædt mine kardinalrejer. Det gjorde han allerede da han var 2 cm. Det har formentligt været et konge måltid. Men han er en super dejlig fisk som gæsterne lægger mærke til ( til trods for jeg har over 20 store fisk i tanken ) Ham vil jeg ikke undvære. Han spytter sand rundt men det hvirvler jeg bare ned igen.

Han skal bare have KØD på menuen, frosne blåmuslinger og store danske mysis/fjordrejer fra fryseren. Det holder ham tyk og glad og han har aldrig rørt mine tridacna. Og de er alle kommet i baljen efter ham..
De er sku også bare charmerne :biggrin: Hvordan var han over for dannebrogsrejer hvis du har sådanne nogen


Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"