"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Hvilke fisk?

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2960
Tilmeldt: lør 27. okt 2007 11:55
16
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fredericia

Re: Hvilke fisk?

Indlæg af Brian C »

ja, men 3 måneder er ingen tid i denne hobby, så det betragter jeg ikke som nogen succes
kom igen og fortæl den har det godt om mindst et år
fisk kan tage meget lang tid om at dø af sult, men du kan være heldig at den tager andet

og det ændrer stadig ikke min mening om at den ikke hører til i så lille et akvarie

men det er dit valg, du spurgte efter meninger, og det har du fået, nogle rigtig gode af slagsen og nogle mere uheldige, som jeg skal undlade at kommentere

og nej jeg er ikke mavesur, jeg har bare en mening om at vi skal byde de dyr vi har i vores varetægt det bedst mulige, og jo... større ér bedre
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Lohse
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 390
Tilmeldt: tirs 1. sep 2009 17:58
14
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2009

Re: Hvilke fisk?

Indlæg af Lohse »

Et eller andet sted så er alle argumentationerne for en bruger med et lille akvarie jo netop baseret på at det netop kun har det lille akvarie. Fred være med det, men nu har jeg ved gud læst mange, og jeg mener rigtig mange tråde på diverse fora og holdningen er den samme alle steder. Der er tons af fisk man ikke burde holde i RSM 130, men når nu det er det man har så er der også plads!

En lille ting jeg dog vil pointere, prøv især at kigge på RC og RS, de samme folk som var for de større fisk i de mindre baljer har efter de har købt et større, nu den modsatte holdning.

Personligt vil jeg lige sige at jeg har i sidste uge købt 6 nye bøger om denne hobby. Når det drejer sig om kiruger er den mindste anbefaling jeg kan finde, i mine nu 8 bøger, i forhold til liter antal er 280L for en gul kirug...
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2960
Tilmeldt: lør 27. okt 2007 11:55
16
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fredericia

Re: Hvilke fisk?

Indlæg af Brian C »

helt enig, og hvad er grunden til den holdningsændring mon...tjah nogle vil måske meneat man føler sig hævet over folk med mindre akvarier, og snobber opad...

sådan ser jeg det ikke. jeg føler mig overbevist om at det er fordi akvaristerne pludselig oplver deres fisk , opføre sig mere naturligt, så meget som det nu er muligt i et akvarie, og jo der er stor forskel på om man holder en gul kirurg eller lign i 130 liter vand eller 430 liter vand

kig lidt tilbage i tiden, zoologiske haver, havde nogle fine løvebure, og løverne kunne da også leve der i årevis, muligvis også få unger, men trivedes de... nej, de travede bare frem og tilbage hele dagen, når de ikke lå dvaske og sov i et hjørne...
idag prøver man så at lave indhegninger der tilgodeser dyrenes behov så meget som det nu er muligt inden for de rammer man har

for mig at se er det overhovedet ikke anderledes med fisk, prøv at se hvordan fisk i et lille akvarie kontra et stort akvarie opfører sig...
når jeg kigger på mine kirurger, så kunne jeg aldrig finde på at putte den i mindre end 400 liter, allerhelst noget mere, og de skal nok udnytte pladsen
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"