"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Pseudanthias pleurotaenia

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
maigaard
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 144
Tilmeldt: søn 15. feb 2009 20:29
15
Postnummer: 8723 Løsning
Geografisk sted: Jylland

Pseudanthias pleurotaenia

Indlæg af maigaard »

Jeg vil rigtig gerne have Pseudanthias pleurotaenia, men er det noget jeg skal være opmærksom på med dem?
Hvor meget mad skal de have og er det for risikabelt i et 3 mdr. gammelt akvarie?
mvh.

Maigaard

60 liter nano med LED.
Brugeravatar
mathiaskehlet
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 475
Tilmeldt: søn 7. sep 2008 16:58
15
Postnummer: 3520 Farum
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Farum

Re: Pseudanthias pleurotaenia

Indlæg af mathiaskehlet »

De skal vidst fodres ret ofte, 2-3 gange om dagen
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2586
Tilmeldt: man 30. apr 2007 18:02
16
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: København Ø

Re: Pseudanthias pleurotaenia

Indlæg af Musiker »

Vent med anthis til dit akvarie er godt tilgroet med koraller og kører stabilt.. Allerbedst så vent et år inden du sætter dem i - Efter 3 måneder balancere stabiliteten i dit akvarie stadig på en knivsæg.. Jeg ville også være varsom med at sætte andre fisk som er overvejende kødædende i akvariet..

Jeg har prøvet i mit 540L efter 2 måneder (Hvor levende sten og koraller var flyttet fra et kørende akvarie)! Det gik ikke godt og jeg har nu besluttet at der tidligst kommer flere fisk i til efteråret.. Og da sikkert kun en eller to stykker..
Jeg regner med at jeg ved juletid kan sætte de sidste fisk i mit akvarie..
Vænge
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 411
Tilmeldt: fre 11. apr 2008 21:18
16
Postnummer: 4000 Roskilde
Saltvand siden?: 2008

Re: Pseudanthias pleurotaenia

Indlæg af Vænge »

Venlig hilsen
Vænge

Tidligere akvarier: 58L startet d. 26.03.08 -> 54L + 37L startet d. 04.06.08 -> 192 liters i maj 2009.

Nuværende akvarie: 250 liter med sump fra DecOcean.
Brugeravatar
maigaard
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 144
Tilmeldt: søn 15. feb 2009 20:29
15
Postnummer: 8723 Løsning
Geografisk sted: Jylland

Re: Pseudanthias pleurotaenia

Indlæg af maigaard »

Tak for linket.
De er nogen flotte fisk, men i har ret med hensyn til akvariet. Jeg venter med at sætte dem i, indtil det er mere indkørt. Dog har jeg allerede lidt fisk i og de trives fint, der en gul kirug, en klovn, en kardinal, en kejser og en ildhalekutling.
Nitraten er steget lidt til 10 ppm, men det ser ud til at det stabilisere sig igen og være på ned. Under alle omstændigheder ligger min interesse ved fiskene, så at der er lidt nitrat i vandet får ingen betydning, da jeg ikke vil have besværlige koraller i.
mvh.

Maigaard

60 liter nano med LED.
Brugeravatar
Lars S
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2744
Tilmeldt: tirs 23. maj 2006 13:21
17
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1989
Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
Kontakt:

Re: Pseudanthias pleurotaenia

Indlæg af Lars S »

jeg har i sidste weekend sat 4 stk. Anthias Tuca i mit 530 L akvarie, det har kørt i små 3 år, de er godt nok ret sky, men de spiser og svømmer da rundt, men jeg vil absolut ikke komme dem i et akvarie der kun har kørt ca. 2 mdr.

Ja de skal ha' lidt fodre tit, og så er det at man meget nemt kan komme til at overfodre i sit akvarie, og dette kan betyde at man så bliver nød til at skifte vand lidt ofte, og jeg har da også en lille brunalge op blomstring nu, på trods af at jeg har +130 kg ls og mit akvarie ikke er overbelastet af fisk.

Men det skal også siges at jeg pt. kun køre med en luftskummere, den bliver skiftet med en nålhjulsskummer fra www.websteen.dk :wink: ( det er nemlig også mig :biggrin: )
Mvh. Lars Steen
Billede
530 l. Low tech.

http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"