"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Gobi spørgsmål

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2949
Tilmeldt: søn 7. jan 2007 14:17
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Gobi spørgsmål

Indlæg af christiantt »

Jeg har lige været inde og kigge efter lidt gobier igen på nettet. Den ene, Cryptocentrus Leptocephalus, skulle blive omkring 15 cm og meget aggresiv ifgl. saltvandssiden. Men inde på reeflex står der at den bliver 9-10 cm, og er en ganske rolig fisk?? Kan den anbefales??

Den anden er en Signigobius Biocellatus. Den bliver ikke så stor kan jeg læse mig frem til, men hvordan er dens aggresivitet?? Lever den også i symbiose med en reje i naturen, eller lever den kun sammen med artsfæller der??


Brugeravatar
Janne
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 276
Tilmeldt: tors 4. aug 2005 21:04
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlæg af Janne »

Cryptocentrus leptocephalus er ikke en meget aggresiv fisk, blot mere aggresiv end de fleste andre symbiosegobier.
Mht størrelsen, så har jeg refereret hvad jeg har læst i Scott Michaels "Marine Fishes" og på FishBase.

Signigobius biocellatus skulle være fredelig, men ret sky. Den er svær at holde liv i, så umiddelbart er det ikke en fisk, jeg vil anbefale at købe. Den lever ikke sammen med rejer, men med sin partner - de bør holdes parvis, da det af en eller anden grund hjælper på overlevelsesprocenten. Den er nu stadig lav, selv om man får et par...


MVH Janne
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"