"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Hvilket og hvor vil i købe akvarier henne?

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Husfarvet
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 27
Tilmeldt: lør 16. apr 2022 14:58
1
Postnummer: 7700 Thisted
Saltvand siden?: 2020

Hvilket og hvor vil i købe akvarier henne?

Indlæg af Husfarvet »

Overvejede først at købe den nye reefer g2 425 https://www.redseafish.com/myreefer/shop/" onclick="window.open(this.href);return false;, men har hørt fra andre at de gerne sælger til overpris. Derfor vil jeg gerne høre hvor man kan købe det til en fin pris, men hvor kvaliteten også er værdsat. Har tænkt mig at få en sump også.


Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4610
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Hvilket og hvor vil i købe akvarier henne?

Indlæg af Anders månsson »

jeg vil altid købe brugt... prisen er bedre og der følger som regel lidt udstyr med...


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Hvilket og hvor vil i købe akvarier henne?

Indlæg af Carsten »

Skriv til Bima, og hør om han kan hjælpe.

Det akvarie jeg havde var lavet på bestilling hos Decocean. Men det bliver nok lidt urealistisk, når du bor hvor du nu bor


Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Hvilket og hvor vil i købe akvarier henne?

Indlæg af Marco R »

Husfarvet skrev:Overvejede først at købe den nye reefer g2 425 https://www.redseafish.com/myreefer/shop/" onclick="window.open(this.href);return false;, men har hørt fra andre at de gerne sælger til overpris. Derfor vil jeg gerne høre hvor man kan købe det til en fin pris, men hvor kvaliteten også er værdsat. Har tænkt mig at få en sump også.
Jeg vil helt klart kontakte Claus fra Tropeakvarier :y

Du kan se de 2 akvarier, som jeg har fået lavet hos ham i min signatur under mit indlæg :happy:

Begge har jeg selv designet og tegnet, og han lavede det ligesom jeg vil have det, og det største er underskabet også lavet af Tropeakvarier :happy:

I dag laver han vidst også stellet med mulighed for plader i højglans :happy:


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Hvilket og hvor vil i købe akvarier henne?

Indlæg af Tykki »

Efter at have set fugeproblemerne på reefer, ville jeg aldrig eje et, selvom det var gratis! Decoccean er til alle tider at foretrække!


Brugeravatar
ViggoN
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 524
Tilmeldt: tors 15. jan 2015 22:23
9
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2014

Re: Hvilket og hvor vil i købe akvarier henne?

Indlæg af ViggoN »

Altid lækkert at få noget som nyt som er flot skinnende og bare står snor lige, men som Anders m skriver brugt er værd at overveje i min optik. plus man kan sparer en del penge på den måde. Nu ville jeg lige spørge, er det første gang med salt eller er du en gammel søulk i dette område? Da jeg startede første gang kendte jeg ikke til dette skønne Forum og dens medlemmer og havde slet ikke overvejet at man kunne finde “komplette” akvarier brugt. Så var jeg helt sikkert startet på den måde, jeg er og vil altid være en budgetreefer!


Capoth
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 194
Tilmeldt: fre 26. jul 2019 10:20
4
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Hvilket og hvor vil i købe akvarier henne?

Indlæg af Capoth »

ViggoN skrev:Altid lækkert at få noget som nyt som er flot skinnende og bare står snor lige, men som Anders m skriver brugt er værd at overveje i min optik. plus man kan sparer en del penge på den måde. Nu ville jeg lige spørge, er det første gang med salt eller er du en gammel søulk i dette område? Da jeg startede første gang kendte jeg ikke til dette skønne Forum og dens medlemmer og havde slet ikke overvejet at man kunne finde “komplette” akvarier brugt. Så var jeg helt sikkert startet på den måde, jeg er og vil altid være en budgetreefer!

Samme som mig. Jeg er også altid budgetreefer :wink:

Men der er faktisk en del til salg på div. Saltvands grupper på FB.

En som jeg syntes ville passe på @husfarvet beskrivelse er den som jeg så derinde, som er under et år gammel

Waterbox
Waterbox
Waterbox


Seniorreefer
Husfarvet
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 27
Tilmeldt: lør 16. apr 2022 14:58
1
Postnummer: 7700 Thisted
Saltvand siden?: 2020

Re: Hvilket og hvor vil i købe akvarier henne?

Indlæg af Husfarvet »

ViggoN skrev:Altid lækkert at få noget som nyt som er flot skinnende og bare står snor lige, men som Anders m skriver brugt er værd at overveje i min optik. plus man kan sparer en del penge på den måde. Nu ville jeg lige spørge, er det første gang med salt eller er du en gammel søulk i dette område? Da jeg startede første gang kendte jeg ikke til dette skønne Forum og dens medlemmer og havde slet ikke overvejet at man kunne finde “komplette” akvarier brugt. Så var jeg helt sikkert startet på den måde, jeg er og vil altid være en budgetreefer!
Jeg er 16 år så det er første gang med saltvandsakvarie og bare akvarier generelt :)

Det er helt rigtigt at der er nogle guldkorn herinde. i forhold til at købe brugt skulle jeg nok havde været bedre til. Jeg endte med at gå med Red Sea reefer 350 g2, og den har været virkelig fed indtil videre, især med at man styre lys, reef mat, skimmer, wavemaker og doserer med Red Sea appen. her kan du se det hvis du vil https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 03#p845501" onclick="window.open(this.href);return false;


Husfarvet
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 27
Tilmeldt: lør 16. apr 2022 14:58
1
Postnummer: 7700 Thisted
Saltvand siden?: 2020

Re: Hvilket og hvor vil i købe akvarier henne?

Indlæg af Husfarvet »

Capoth skrev:
ViggoN skrev:Altid lækkert at få noget som nyt som er flot skinnende og bare står snor lige, men som Anders m skriver brugt er værd at overveje i min optik. plus man kan sparer en del penge på den måde. Nu ville jeg lige spørge, er det første gang med salt eller er du en gammel søulk i dette område? Da jeg startede første gang kendte jeg ikke til dette skønne Forum og dens medlemmer og havde slet ikke overvejet at man kunne finde “komplette” akvarier brugt. Så var jeg helt sikkert startet på den måde, jeg er og vil altid være en budgetreefer!

Samme som mig. Jeg er også altid budgetreefer :wink:

Men der er faktisk en del til salg på div. Saltvands grupper på FB.

En som jeg syntes ville passe på @husfarvet beskrivelse er den som jeg så derinde, som er under et år gammel

Waterbox
7D0B53BE-11F2-4AFB-9AFB-F1EA9EED0A60.jpeg
Det er godt nok billigt for så meget udstyr. Det kan da være man burde købe det næste gang, når man begynder at få pladsproblemer ;)


Brugeravatar
ViggoN
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 524
Tilmeldt: tors 15. jan 2015 22:23
9
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2014

Re: Hvilket og hvor vil i købe akvarier henne?

Indlæg af ViggoN »

Husfarvet skrev:
ViggoN skrev:Altid lækkert at få noget som nyt som er flot skinnende og bare står snor lige, men som Anders m skriver brugt er værd at overveje i min optik. plus man kan sparer en del penge på den måde. Nu ville jeg lige spørge, er det første gang med salt eller er du en gammel søulk i dette område? Da jeg startede første gang kendte jeg ikke til dette skønne Forum og dens medlemmer og havde slet ikke overvejet at man kunne finde “komplette” akvarier brugt. Så var jeg helt sikkert startet på den måde, jeg er og vil altid være en budgetreefer!
Jeg er 16 år så det er første gang med saltvandsakvarie og bare akvarier generelt :)

Det er helt rigtigt at der er nogle guldkorn herinde. i forhold til at købe brugt skulle jeg nok havde været bedre til. Jeg endte med at gå med Red Sea reefer 350 g2, og den har været virkelig fed indtil videre, især med at man styre lys, reef mat, skimmer, wavemaker og doserer med Red Sea appen. her kan du se det hvis du vil https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 03#p845501" onclick="window.open(this.href);return false;

Kæft et lækkert set up, 1000gange tillykke med det. Grøn af jalousi herover! Skriv endeligt hvis du har brug for gode råd herinde eller PB. Når det er første, anden eller tredje gang osv. man har saltvand laver man fejl eller man støder på problemer. Så vend det med vi kloge hoveder herinde:) det er altid nemmere at skrive om sinesucces end sine fejl, men det fejlende man lærer noget af. Og hold kæft dem vil jeg forsætte med at lave mange af.


Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"