"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Slettes

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Chris77
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 20
Tilmeldt: søn 25. jul 2021 14:59
2
Postnummer: 4000 Roskilde
Saltvand siden?: 2020

Slettes

Indlæg af Chris77 »

Hej. Nu hører jeg forskellige udlægninger af hvor krævende et saltvandsakvarium er.

Jeg hørte fra en mand som sagde at han kunne få det til at køre godt men hvis der så var nogle dage han var væk så skred mange af de forskellige værdier i akvariet og det endte jævnligt med at koraller eller nogle fisk døde.

Når jeg så læser tekster og hører om rigtigt dedikerede akvariefolk så lyder det ikke så svært og krævende hvis man holder øje med tingene og sørger for at værdier, temperatur, hyppige vandskift osv.

Hvor meget tid og økonomi bruger i rundt regnet på månedlig basis når akvariet er etableret ?

Mvh. Christian
Senest rettet af Chris77 søn 5. sep 2021 10:55, rettet i alt 1 gang.


nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3591
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Hvor meget tid og økonomi kræver et saltvandsakvarium.

Indlæg af nielsk »

https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... er#p827143" onclick="window.open(this.href);return false;


SPS : Stability provides succes
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1468
Tilmeldt: man 10. okt 2005 06:52
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

Re: Hvor meget tid og økonomi kræver et saltvandsakvarium.

Indlæg af Jerslev »

Overdrivelse synes jeg. Jeg kører meget Lowtech og har været væk fra akvariet i flere dage med kun en, der kunne fylde osmosevand på. Mistede intet.
Måling en gang om ugen. Hyppig afrensning af ruder, ca hver anden dag hos mig, Vandskifte en gang om måneden - 10%. Månedligt skifte af aktivt kul og på sigt Rowa,, jævnlig tømning og rensning af skummer. Jeg hygger mig med det.
Pris. Ja det er ikke billigt, men alle hobbies koster, tænk blot på golf. Du kan selv regne wattforbrug og vandforbrug ud. Køb fragmenter af private og undgå de svære og udfordrende og dyre fisk. Iagttag fisk log koraller og NYD


450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Chris77
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 20
Tilmeldt: søn 25. jul 2021 14:59
2
Postnummer: 4000 Roskilde
Saltvand siden?: 2020

Re: Hvor meget tid og økonomi kræver et saltvandsakvarium.

Indlæg af Chris77 »

Ok, tak for svar.


Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"