"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

nano reef

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Dantheman
Reactions:

nano reef

Indlæg af Dantheman »

Hejsa.
Har længe tænkt på at lave et Nano Reef, men det der har holdt mig tilbage er prisen, den er ret crazy. Men så fandt jeg lige et par billeder af et Nano Reef en har lavet. Det er kun på 12 L og er sindssyg flot. Og har tænkt mig muligvis at lave sådan et når jeg lige har fået mit 250 L ferskvand Malawi op og kører.
Men det jeg bare lige ville høre, er hvad skal jeg bruge til sådan et ca. 12 L?
Ved godt jeg skal have salt, levende sand, levende sten. Men når akvariet er så lille er det vel ikke nødvendigt med en sump og store nitrat filtre osv. Der skal vel næsten ikke noget til eller..? Men nogen der har en ca. pris eller kender priser på det der skal bruges?

Med venlig hilse Dan P.

Ps. vedlægger lige et billede af det Nano jeg fandt.
Vedhæftede filer
Dette er det lille 12 L, jeg godt kunne tænke mig at kopiere ;)h
Dette er det lille 12 L, jeg godt kunne tænke mig at kopiere ;)h
667_mw-reef_1024.jpg (79.62 KiB) Vist 3525 gange


Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1204
Tilmeldt: tors 24. feb 2005 20:53
19
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af jakobvillien »

Det afbildede mener jeg at have set på dba til 1600 kroner.... det skulle vist være inklusiv det hele.... jeg ahr selv bygget overløb og købt en billig skummer så det har været ret billigt. Med levende sten, sand etc etc har det kostet cirka 1200 kroner at transformere mit akvarie til salt. Men det er nystartet så nu må vi se hvordan det går. det er pt temmelig meget kontrovers så vidt jeg har forstået om hvordan det kan lade sig gøre med de helt små. Husk på at hvor ferskvand er mere tilgivende for fejl jo større det er, er det dobbelt sandt for saltvand.

Men men, det der koster meget ved sådan et lille reef er jo belysningen. Stenkoraller kan man vist glemme alt om, men nogen blødkoraller kan man så vidst jeg ved godt have ved en mindre dyr belysning.

Det lille sæt du ser på billedet har jeg dog hørt andre har haft med stor glæde. Det er ihvertfald, hvad jeg har lært indtil videre, ikke helt så umuligt og dyrt som først antaget.

Men andre skal nok kunne give dig et bedre svar end det her, men håber det ku sætte dig lidt i sving. Der er et emne der hedder noget med mit første nano. Prøv at læs det, der er med et 54 liters, og er meget inspirerende. God fornøjelse.


Dantheman
Reactions:

Indlæg af Dantheman »

tak for det hurtige svar, har faktisk et 60 L som kommer til at stå tomt når mit 250 L kommer op og køre. Men grunden til jeg ville have sådan et lille var fordi jeg synes det kunne være pænt på mit skrivebord, og så senere lave et nano i mit 60 L og så måske endnu senere lave det i mit 250 L. Men håber der er nogen der kan fortælle lidt mere om de helt små Nano, ang. priser og materialer og sådan :)


Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1204
Tilmeldt: tors 24. feb 2005 20:53
19
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af jakobvillien »

Men som sagt, akkurat det samme sælges af en på DBA. Og det er vist med det hele.


Dantheman
Reactions:

Indlæg af Dantheman »

mener du at akvariet fra det billede jeg har sat ind er til salg ?


Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1204
Tilmeldt: tors 24. feb 2005 20:53
19
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af jakobvillien »

Ja jeg har lige fundet ham der sælger... han har en hjemmeside hvor der står lidt om det.... http://www.reefs.dk/
Det ser okay ud, og meget billigt. Det er ret smukt, overvejede det også selv.


Dantheman
Reactions:

Indlæg af Dantheman »

ja nu fandt jeg ham også :) Men alligevel 1650,- er det ikk lidt pebret, når det bare er et lille 12 L uden specielt meget udstyr og sådan ?


Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1204
Tilmeldt: tors 24. feb 2005 20:53
19
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af jakobvillien »

jep, bare klik på linket til venstre under nano. Har set en anden køre det og tage billeder fra det købt af samme mand. Enormt smukt. det var da en ide.


Dantheman
Reactions:

Indlæg af Dantheman »

jah det var da en kanon idé, men er det ikke ret mange penge for sådan et lille akvarie ?


Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1204
Tilmeldt: tors 24. feb 2005 20:53
19
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af jakobvillien »

hæhæ.... nej jeg synes det er meget billigt. men nu ved jeg jo også hvad fisk, reje, sand, sten koster! For ikke at tale lys. Jeg overvejede det selv.

men alt er relativt. Men man kan sagtens lave det selv, altså ikke nødvendigvis det samme, men jeg forventer at prisen kommer derop omkring når alt er betalt. Men keep us posted. Og se her på forumet efter andre eksemplet


Dantheman
Reactions:

Indlæg af Dantheman »

ok, har kigget lidt rundt i forummet, og har ikke rigtig kunnet finde noget om nano reef's så små som jeg nu vil lave det, så det har ikke været meget hjælp at hente der. Så lavede selv lige denne tråd, men håber der er nogen der skriver udover os to :)


Brugeravatar
BatLuder
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 508
Tilmeldt: tirs 4. jan 2005 19:16
19
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Århus V
Kontakt:

Indlæg af BatLuder »

Det er rigtigt at der er en...hvad er det nu han hedder (husker så dårligt)... som sælger de små der. Han bor vist i Fredericia. Jeg tror hvis du bygger det selv kommer det til at koste ca. det samme, nær man også skal have dyr og sådan. Så hvis det er netop sådan et du har forelsket dig i, så synes jeg du skal gribe chancen. For de 1650,- kr er jeg sikker på at du også får nogle gode råd med på vejen, og sættet er gennemtestet.
Det vil nok kunne give dig al den erfaring der skal til for at starte dit 60L på en god måde til den tid. ;)


Rasmus Berlin aka BatLuder

- 54L nano, indbygget "sump", 72W lys (nedlagt pga flytning)
- 12L pico, 12L sump m. skummer, 36W lys (på vej)
- 9L pico (nedlagt)
- 5,5L pico (på vej)
Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1204
Tilmeldt: tors 24. feb 2005 20:53
19
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af jakobvillien »

Men du har da selv et 9 liters eller ngoet i den stil har du ikke?

Det synes jeg at have set, et fint lille et med et par eremitkrebs. Det synes jeg ihvertfald var lidt sjovt


Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1204
Tilmeldt: tors 24. feb 2005 20:53
19
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af jakobvillien »

Nå ja det står i den signatur, sorry


Brugeravatar
BatLuder
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 508
Tilmeldt: tirs 4. jan 2005 19:16
19
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Århus V
Kontakt:

Indlæg af BatLuder »

Hehe, ja det er rigtig. Jeg har dog kun en eremit, 3 små snegle, en stor snegl, lidt rørorm og 3 koraller. Jeg skal snart have taget nye billeder kan I tro!


Rasmus Berlin aka BatLuder

- 54L nano, indbygget "sump", 72W lys (nedlagt pga flytning)
- 12L pico, 12L sump m. skummer, 36W lys (på vej)
- 9L pico (nedlagt)
- 5,5L pico (på vej)
Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1204
Tilmeldt: tors 24. feb 2005 20:53
19
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af jakobvillien »

Ellers er der jo også det akvarium der hedder nanocube. Dem sælger de vist i planteimporten

men tjeck denne her hjemmeside, det kan være du kan få info her:
http://www.liveaquaria.com

eller

http://www.nano-reef.com


Brugeravatar
BatLuder
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 508
Tilmeldt: tirs 4. jan 2005 19:16
19
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Århus V
Kontakt:

Indlæg af BatLuder »

Mit 9L er et helt standart akvarie købt i ZooZity, udstyret med et 230 L/t lille bitte powerhead, og med T8 lys over, det virker fint indtil videre. ;)


Rasmus Berlin aka BatLuder

- 54L nano, indbygget "sump", 72W lys (nedlagt pga flytning)
- 12L pico, 12L sump m. skummer, 36W lys (på vej)
- 9L pico (nedlagt)
- 5,5L pico (på vej)
wicked
Reactions:

Indlæg af wicked »

Skal vi så ik snart se et billede af dit 9 Liters Batluder ??? Tror også godt jeg ville kunne holde liv i en snegle i en 1½ liters flaske .... Men man har vel også et akvarie for at det skal se godt ud .. ?? Gør dit 9 Liters det ? Billeder billeder billeder


Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1204
Tilmeldt: tors 24. feb 2005 20:53
19
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af jakobvillien »

Der er allerede vist billeder her på forumet så vidt jeg husker.... tror faktisk tråden hed mit 9-liter eller noget i den stil


Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"