"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Søger lidt råd og opbakning

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: Søger lidt råd og opbakning

Indlæg af ttkthomsen »

Lene Lestat skrev:Så har jeg siddet og nokket lidt med at lave et indlæg om mit akvarium, men det mislykedes for mig at lægge billeder ind. Det Forum her er sørme noget tungt at bakse med.
Så er der nogen af jer, som har skrevet herinde at de vil hjælpe- som også er på Facebook?
Gruppen for Saltvandsforum.dk?
Fedt Lene er spændt på at høre om der er bedring i baljen?


Lene Lestat
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 79
Tilmeldt: tors 23. aug 2018 18:52
5
Postnummer: 4920 Søllested
Saltvand siden?: 2020
Geografisk sted: Lolland
Kontakt:

Re: Søger lidt råd og opbakning

Indlæg af Lene Lestat »

Lidt update.
Og det er at jeg har fået styr på det (7-9-13) og det er mest ved learning by doing som desværre har været på bekostning af døde fisk og koraller. Men forhåbentligt kører det nu.
Og ja, fortryder jeg og vil stoppe, så kan jeg jo ingen gang komme af med det igen, da der jo er alt for laaaanagt at køre.....


Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Søger lidt råd og opbakning

Indlæg af crazy seahorse »

Lene Lestat skrev:Lidt update.
Og det er at jeg har fået styr på det (7-9-13) og det er mest ved learning by doing som desværre har været på bekostning af døde fisk og koraller. Men forhåbentligt kører det nu.
Og ja, fortryder jeg og vil stoppe, så kan jeg jo ingen gang komme af med det igen, da der jo er alt for laaaanagt at køre.....
Godt at der er fremgang. Og det med at der er langt at køre, kender jeg så udmærket. Jeg bor i Ganløse og selvom der kun er 25 km til Rådhuspladsen i Kbh, så er det for mange en næsten uoverstigelig hindring at komme herud for at købe frags. Men de har måske ingen bil, eller konen/manden har bilen.
Men så lærer man at klare sig selv, eller med hjælp via messsnger eller telefonen. Der var en god ven der ringede den anden dag. Han skulle bruge et råd. Han har ingen bil, men så tog vi den over telefonen. Tit er det bare et hurtigt råd der kan brínge en videre og det kan snildt klares pr telefon.

Nu har jeg været med i mange år og jeg har ikke tal på alle de koraller og fisk jeg har mistet igennem årene. Men man finder ud af, hvad man gjorde galt og så retter man det. Man bliver dygtigere og dygtigere. Der er heller ikke tal på alle de forgæves forsøg på at lime en rørføring pænt sammen. Det tager dage før al limen er kommet af hænderne, for jeg får det alle steder. Men det er en del af hobbyen, så bare klø på.

Du spurgte i det forrige indlæg om nogen var på FB. Jeg er da og du er velkommen til at skrive til mig på messenger. Det er der en del der gør, ofte bare med en statusopdatering, men også for at få et råd. Jeg hjælper altid med det jeg kan. Så kom du bare frisk frem.


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"