"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Godt igang- men hva tænker i?

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Brugeravatar
Holst
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 937
Tilmeldt: man 28. jan 2008 10:11
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Godt igang- men hva tænker i?

Indlæg af Holst »

Som overskriften- så et jeg godt igang, med eet forberedende..

Hvad tænker i om opsætningen?
Stensætning
Stensætning
Kom gerne med kritik og forbedringsforslag..

Baggrunden bliver hvid og papkassen skal bare reservere lidt plads til der hvor overløb skal være..
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
sydsjælland
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 335
Tilmeldt: ons 9. feb 2011 14:38
13
Postnummer: 4760 Vordingborg
Saltvand siden?: 2010

Re: Godt igang- men hva tænker i?

Indlæg af sydsjælland »

Det ser godt ud.
Men jeg kan ikke anbefale hvid baggrund.
Jeg har pt 2 akvarier, et med hvid og et med sort baggrund - Det hvide ser bare ikke ligeså fedt ud - lyset skinner i baggrunden og det gør ikke noget godt sammenholdt med div algebevoksninger bliver meget i øjnefaldende.
Selv var jeg overbevist om at hvid var et godt valg - men nu har jeg prøvet og må bare sande at det ikke er fedt - specielt når man kan se de to akvarier ved siden af hinanden.
Før i tiden havde jeg blå baggrund - og det har jeg stadig i mit discus akvarie, det ville jeg helt sikkert vælge igen hvis jeg kunne vælge :-)
Brugeravatar
Holst
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 937
Tilmeldt: man 28. jan 2008 10:11
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Re: Godt igang- men hva tænker i?

Indlæg af Holst »

Nyt forsøg.

Selv okay tilfreds, dog med små sten der klistres på her og der for et mere naturligt look. Men overordnet okay tilfreds.
Version 2.1
Version 2.1
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3785
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Godt igang- men hva tænker i?

Indlæg af crazy seahorse »

Din version 2 er meget bedre. Du vil blive glad for ikke at have så høj stensætning.
Søjler er såmænd fine nok, men de bliver nemt for høje og så løber korallerne "tør" for vand for hurtigt.
Der er en anden ulempe ved søjler synes jeg og det er, at det er vanskeligere at placere korallerne naturligt. Koraller (acroer) skal helst placeres så de står oprejst.
Da jeg selv havde søjler, så var næsten den eneste mulighed for at sætte acroer, at de mere eller mindre kom til at ligge ned. Det er ikke naturligt for dem.
I din nye version er der meget flere placerings muligheder. Så gå du bare i gang.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Holst
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 937
Tilmeldt: man 28. jan 2008 10:11
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Re: Godt igang- men hva tænker i?

Indlæg af Holst »

Hvor meget limer folk sammen i jeres stenopsætning?
Limer man alting for at undgå katastrofen at det vælter, undlader man at lime så man i tilfælde af koraldød eller lignende kan fjerne sten med koraller eller flytte dem til andet sted?
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Godt igang- men hva tænker i?

Indlæg af Carsten »

Du har den fordel at stenene er døde, og der ikke er vand i akvariet. Derfor kan du placere stenene, så de ikke kan vælte. Det er ikke altid en mulighed, hvis der er vand i og stenene er levende. Jeg har aldrig brugt at lime det sammen.
Brugeravatar
Holst
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 937
Tilmeldt: man 28. jan 2008 10:11
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Re: Godt igang- men hva tænker i?

Indlæg af Holst »

Hej Carsten.

Tak for svar! :)
Vil forsøge at undgå det da jeg ser fordele ved det fremadrettet hvis noget skulle ske..
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
Theil
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 55
Tilmeldt: man 11. mar 2013 17:33
11
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2018
Geografisk sted: Kolding

Re: Godt igang- men hva tænker i?

Indlæg af Theil »

Du kan også bore huller i dem og samle dem med stave så de ikke skrider, så bevarer du muligheden for at skille det af
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3785
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Godt igang- men hva tænker i?

Indlæg af crazy seahorse »

Mine har fået en klat epoxy et par steder på de sten, der sidder hvor jeg er nervøs for et evt skred. Det kan klippes eller vrides løs, hvis jeg vil fjerne stenen.
Stensætningen står på bundglasset og bundlaget er lagt i senere. Så undgår jeg at fisk og andet kan underminere dem.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"