"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Nedløb/Overløb/PVC og så videre - hvor finder man overblik?

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
tim_rn
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 411
Tilmeldt: fre 9. sep 2016 09:41
7
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2016

Nedløb/Overløb/PVC og så videre - hvor finder man overblik?

Indlæg af tim_rn »

Et shallow reef står klar på et bord, sumpen er sat i skabet, hullerne boret. Men, mine år med saltvand har været akvarie med indbygget sump.

Jeg har indvendingt overløb, 3 fine huller og mange spørgsmål. Internettet er jo fyldt med forklaringer på det ene og det andet, saltvandswiki, opstartsbøger osv. Men ofte efterlader det flere spørgsmål.
- Er der nogen der har nogle gode udførlige kilder, video, tekst, billeder.. anything. Det er spørgsmål lige fra om ikke 25mm burde dække (samlet vandvolumen på 200) til om hvor mange cm/mm der skal være fra vandkant til primært rør og sikkerhedsrør.

Jeg overtænker helt sikkert mange ting! Men jeg vil gerne gøre det rigtigt i første omgang og gerne undgå de billigste hurtige løsninger - for jeg aner ikke hvilket af det, jeg ville kunne gøre om, uden at lukke lortet ned.

Så! Er der noget I har brugt af kilder, som I mente forklarede det rigtig godt? En bestemt side, tråd herinde eller video på youtube? Peg endelig i den rigtige retning! Jeg synes lidt det er en jungle.

Skulle der sidde nogen derude i eller omkring KBH og kede sig helt enormt fredag, lørdag eller søndag og mener de kan klare en quiz om pvc, lim og hvad fanden en durso nu engang gør ved ambitionen om et lydløst nedløb - så siger jeg ikke nej tak!


Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Nedløb/Overløb/PVC og så videre - hvor finder man overbl

Indlæg af Gambi »

Tykki det må da lige være noget for en stenbro´s tosse som dig :GO


Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"