"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Vand fra bryggers

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
kristensen08
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
Indlæg: 14
Tilmeldt: lør 23. jul 2016 17:14
7
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2016

Vand fra bryggers

Indlæg af kristensen08 »

Hej,

Jeg er lige så stillet gået i gang med opsætning af mit første saltvandsakvarie, et IM 38G.
I vores bryggers har vi et vandrør, der går til vaskemaskinen, men der er også et udtag som jeg måske tror har været tiltænkt til en haveslange e.l. på hanen står der "ikke drikkevand" jeg har ingen testsæt endnu, så jeg har ikke testet vandet endnu. Tror i jeg kan bruge vandet derfra til akvariet? Det kommer selvfølgelig igennem et osmose anlæg først. Jeg ville gerne tappe vand derfra, da der er RIGTIG meget tryk på, lige præcis derfra.

M.v.h
Mikkel


Brugeravatar
kalmar
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 271
Tilmeldt: man 3. apr 2017 21:47
6
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2017

Re: Vand fra bryggers

Indlæg af kalmar »

Først og fremmest, så lyder "ikke drikkevand" meget suspekt? Men mindre du i huset også har vand fra genindvinding (regn), eller lign.

Når du bruger osmose anlæg, burde du nu stadig kunne bruge regnvand da det jo bliver renset ordentligt, hvilket burde ske hvis du kan måle 0 eller et lignende meget lavt ledetal i osmosevandet. Worst case er vel at filtrene stopper hurtigere?

Mit akvarie i stuen, står op af den væg hvor der er bryggers bagved. I bryggerset har jeg osmoseanlæg koblet på vand, og laver osmose vand i en 80L blå tønde som akvariet så henter vand fra. Super fin løsning!


Lars
Red Sea Reefer 350, Razor R420R 300W 16K, Red Dragon Mini 2500, Tunze cirkulation, BK180 skummer, GHL Profilux 3.1ex, GHL Doser 2
kristensen08
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
Indlæg: 14
Tilmeldt: lør 23. jul 2016 17:14
7
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2016

Re: Vand fra bryggers

Indlæg af kristensen08 »

Super, jeg satser på at kunne bruge det. Mine bekymringer var om der måske var ammonium eller nitrit i vandet samt at membranen og filtrerne skulle siftest oftere.


Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"