"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Hvor køber i udstyr og teknik?

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
DraganX
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 4
Tilmeldt: lør 26. jan 2019 16:57
5
Postnummer: 9990 Skagen
Saltvand siden?: 2018
Geografisk sted: kolding

Hvor køber i udstyr og teknik?

Indlæg af DraganX »

Først og fremmest tak for at blive budt velkommen til dette vidunderlige forum som jeg er sikker på jeg vil få mange times glæde ud af :y

Men mit spørgsmål lyder på hvor køber i jeres udstyr og teknik jeg syntes at have lagt mærke til at de danske forhandlere er meget dyre hvis du sammen ligner bulk reef supply i USA sælger de deres ting for en brøgdel af de danske stores. Men hvis man bestiller fra BRF så kommer det vel med amerikanske stikdåser. Jeg håber i kan komme med nogle gode tips.

Mvh
Emil :f3:


Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: Hvor køber i udstyr og teknik?

Indlæg af PederP »

Du skal huske told, moms og den problematiske service ved at handle uden for EU. Lange leveringstider. Og ja, du skal sikre dig at tingene kan køre på "dansk strøm".
Grunden til at de fleste handler deres grej i EU. Når du regner told, skat og porto med, koster samme vare ikke længere en brøkdel, det er højest en lille brøkdel du kan spare. Og tit bliver det dyrere.
Tager du f.eks en vertex 180, koster den 4200 hos deepocean, og ca. 3250 hos BSR. Dertil skal du ligge porto, og derefter 25% moms. Dertil kommer importgebyr.
Vi er allerede forbi den danske pris.

Så, tror du tager fejl hvis du kaster dig ud i det bøvl.


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Hvor køber i udstyr og teknik?

Indlæg af charlie saltvand »

Hej Emil og velkommen herfra også :GO

Ja, tingene er billigere via nettet, men der kommer moms og told og skat og jeg skal komme efter dig oven i prisen.

Jeg var i N.Y. Sidste forår, på drengetur m min bror og vores børn og købte, i den forbindelse, nogle ting med hjem til Apex fusion.

Ud over ovennævnte, så køber jeg primært mine ting i dk.
Dette for at støtte de Danske forhandlere, så de kan klare konkurrencen fra nettet.

Jeg vil gerne kunne se sælger i øjenene, også hvis der er noget der går i stykker inden for garanti perioden. Det er også rart for mig at gå hen i en fysisk butik og se forskellige fisk og få gode råd, hvis der er noget der driller.

Saltvands hobbyen er dyr i drift, sådan er det bare. :beer:


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: Hvor køber i udstyr og teknik?

Indlæg af PederP »

Ja, forhandlere vil også tit hjælpe, hvis man står med skæget i postkassen, med kvalitetsudstyr der er defekt. Omvendt, så står korallerne skidt, hvis de skal vente på en reklamation når til usa, bliver behandlet, og sendt retur til de danske toldere..

Når jeg vil prøve et produkt der kun findes i udlandet, handler jeg i udlandet. Og er det godt, spørger jeg forhandleren om han ikke kan få det hjem til mig i stedet.
Der er sgu intet at spare, andet end service til en selv..


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Hvor køber i udstyr og teknik?

Indlæg af PoulD »

Man skal jo heller ikke glemme at en del kvalitetsudstyr faktisk er Europæisk. Hvis man f.eks. skal købe en returpumpe i den bedre ende af skalaen kunne det være Royal Exclusiv eller Abyzz. Nu sælger BRS vist slet ikke Royl Exclusiv, men Abyzz pumpen A100 koster hos BRS = 1.499,99 USD ~ 9.871. DKK Med moms = 11.472 hvortil skal lægges en hel del i fragt og importgebyr. Den kan købes hos danske forhandlere for ca. halvdelen af prisen hos BRS - endda før fragt og import gebyr.

En Tunze ATO 3155. koster hos BRS = 199$ ~ 1.310 DKK + moms = 1.637 kr. + fragt + importgebyr = ? Kan købes i de danske butikker for under 1.300 kr.

For mig er "en brøkdel" godt nok en lidt tåget størrelse, men hvordan kommer du frem til din konklusion?


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
michael20025
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 29
Tilmeldt: ons 26. mar 2014 00:12
10
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2019
Geografisk sted: odense

Re: Hvor køber i udstyr og teknik?

Indlæg af michael20025 »

rigtig mange eks bulk reef supply sender slet ikke til danmark mer og de får der gør ja så kommer der told og skat oveni så man spare ikke det helt store og man får heller ikke den samme garanti så man skal tænke så godt om før man køber fra USA når det omhandler teknik. :)


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Hvor køber i udstyr og teknik?

Indlæg af Carsten »

Et godt bud på hvad varen kommer til at koste, når man har den i hånden er

http://www.shopusa.com" onclick="window.open(this.href);return false;


Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2061
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Kolding

Re: Hvor køber i udstyr og teknik?

Indlæg af nbd »

Jeg køber konsekvent i DK. Der er meget lidt at spare ved at købe i Tyskland, og evt. reklamation bliver bøvlet.


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Hvor køber i udstyr og teknik?

Indlæg af Carsten »

nbd skrev:Jeg køber konsekvent i DK. Der er meget lidt at spare ved at købe i Tyskland, og evt. reklamation bliver bøvlet.
Foruden at vi her i landet har 2 års reklamation, og de i Tyskland kun har 1


DraganX
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 4
Tilmeldt: lør 26. jan 2019 16:57
5
Postnummer: 9990 Skagen
Saltvand siden?: 2018
Geografisk sted: kolding

Re: Hvor køber i udstyr og teknik?

Indlæg af DraganX »

PederP skrev:Du skal huske told, moms og den problematiske service ved at handle uden for EU. Lange leveringstider. Og ja, du skal sikre dig at tingene kan køre på "dansk strøm".
Grunden til at de fleste handler deres grej i EU. Når du regner told, skat og porto med, koster samme vare ikke længere en brøkdel, det er højest en lille brøkdel du kan spare. Og tit bliver det dyrere.
Tager du f.eks en vertex 180, koster den 4200 hos deepocean, og ca. 3250 hos BSR. Dertil skal du ligge porto, og derefter 25% moms. Dertil kommer importgebyr.
Vi er allerede forbi den danske pris.

Så, tror du tager fejl hvis du kaster dig ud i det bøvl.
Ja havde ikke tænkt på det med momsen, ventetiden og besværet
charlie saltvand skrev:Hej Emil og velkommen herfra også :GO

Ja, tingene er billigere via nettet, men der kommer moms og told og skat og jeg skal komme efter dig oven i prisen.

Jeg var i N.Y. Sidste forår, på drengetur m min bror og vores børn og købte, i den forbindelse, nogle ting med hjem til Apex fusion.

Ud over ovennævnte, så køber jeg primært mine ting i dk.
Dette for at støtte de Danske forhandlere, så de kan klare konkurrencen fra nettet.

Jeg vil gerne kunne se sælger i øjenene, også hvis der er noget der går i stykker inden for garanti perioden. Det er også rart for mig at gå hen i en fysisk butik og se forskellige fisk og få gode råd, hvis der er noget der driller.

Saltvands hobbyen er dyr i drift, sådan er det bare. :beer:
Jeg er os stor tilhænger af at handle i danske butikker så vi støtter hobbyen. Du sagde at du havde været i N.Y sidste år, jeg har en ven der er i USA et par gange om året kan jeg spare penge ved at få ham til at købe med hjem til mig?
PoulD skrev:Man skal jo heller ikke glemme at en del kvalitetsudstyr faktisk er Europæisk. Hvis man f.eks. skal købe en returpumpe i den bedre ende af skalaen kunne det være Royal Exclusiv eller Abyzz. Nu sælger BRS vist slet ikke Royl Exclusiv, men Abyzz pumpen A100 koster hos BRS = 1.499,99 USD ~ 9.871. DKK Med moms = 11.472 hvortil skal lægges en hel del i fragt og importgebyr. Den kan købes hos danske forhandlere for ca. halvdelen af prisen hos BRS - endda før fragt og import gebyr.

En Tunze ATO 3155. koster hos BRS = 199$ ~ 1.310 DKK + moms = 1.637 kr. + fragt + importgebyr = ? Kan købes i de danske butikker for under 1.300 kr.

For mig er "en brøkdel" godt nok en lidt tåget størrelse, men hvordan kommer du frem til din konklusion?
Altså på BRS koster en waver 50-70 dollars og på danske sider koster de mellem 1500-2000

I må meget gerne give et link til jeres ynglings forhandler :beer:


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Hvor køber i udstyr og teknik?

Indlæg af Carsten »

DraganX skrev:Altså på BRS koster en waver 50-70 dollars og på danske sider koster de mellem 1500-2000

Kan du ikke linke til den?


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Hvor køber i udstyr og teknik?

Indlæg af PoulD »

@DraganX: Velkommen til, glemte jeg vist før.
Undskyld min uvidenhed, men jeg ved ikke hvad en waver er? Hvis jeg søger waver på BRS er det eneste hit en controller til 199 USD beregnet til en 2500L/t returpumpe til 99 USD.
I den anden ende af skalaen kan du hos danske forhandlere købe en 5000L/t Jebau returpumpe incl.controller til 600-700 kr.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
DraganX
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 4
Tilmeldt: lør 26. jan 2019 16:57
5
Postnummer: 9990 Skagen
Saltvand siden?: 2018
Geografisk sted: kolding

Re: Hvor køber i udstyr og teknik?

Indlæg af DraganX »

PoulD skrev:@DraganX: Velkommen til, glemte jeg vist før.
Undskyld min uvidenhed, men jeg ved ikke hvad en waver er? Hvis jeg søger waver på BRS er det eneste hit en controller til 199 USD beregnet til en 2500L/t returpumpe til 99 USD.
I den anden ende af skalaen kan du hos danske forhandlere købe en 5000L/t Jebau returpumpe incl.controller til 600-700 kr.
Det er en bølge pumpe


DraganX
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 4
Tilmeldt: lør 26. jan 2019 16:57
5
Postnummer: 9990 Skagen
Saltvand siden?: 2018
Geografisk sted: kolding

Re: Hvor køber i udstyr og teknik?

Indlæg af DraganX »

Carsten skrev:
DraganX skrev:Altså på BRS koster en waver 50-70 dollars og på danske sider koster de mellem 1500-2000

Kan du ikke linke til den?
Altså her er nogle eksempler fra BRT der kan de fås til en rimelig pis men ved og godt at kvaliteten er en anden!

http://www.oceanreef.dk/shop/46-pumper/" onclick="window.open(this.href);return false;
Her er et andet link til en dansk side hvor jeg altså mener at priserne er meget forhøjes


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Hvor køber i udstyr og teknik?

Indlæg af Carsten »

DraganX skrev:
Carsten skrev:
DraganX skrev:Altså på BRS koster en waver 50-70 dollars og på danske sider koster de mellem 1500-2000

Kan du ikke linke til den?
Altså her er nogle eksempler fra BRT der kan de fås til en rimelig pis men ved og godt at kvaliteten er en anden!

http://www.oceanreef.dk/shop/46-pumper/" onclick="window.open(this.href);return false;
Her er et andet link til en dansk side hvor jeg altså mener at priserne er meget forhøjes

Du må være lidt mere konkret. Hvad er det ofren pumpe som næsten intet koster i USA og hvad er der galt med priserne fra Oceanreef.
Vi kan alle finde priser på Kina pumper til stort set 0 kroner


Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"