"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

ID....? Ole..... :-)

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

ID....? Ole..... :-)

Indlæg af charlie saltvand »

Hejsa.

Denne sad i en pose fra en forhandler-

Mon det "bare" er en glasrose?

Den er pt. 4-5 mm lang :sneaky2:
DSC_0327.JPG
DSC_0328.JPG
DSC_0323.JPG
DSC_0320.JPG
Byd ind og så.... Ha en FANTASTISK JUL :W :beer:


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: ID....? Ole..... :-)

Indlæg af PoulD »

Har ikke rigtig noget godt bud, synes bare ikke det ligner en glasrose.
Et bud kunne dog være en Triactis producta, tabt af en dansende pon pon krabbe ved en fugtig julefrokost i reol akvariet, som er løbet lidt løbsk :ctree: :drink: :drinkumb: :bounce: Vil i al fald tro sandsynligheden for at det er sådan en må være i nærheden af 1-2 promille, for der er vel næppe meget mere end 500-1000 søanemone arter det kunne være :D


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: ID....? Ole..... :-)

Indlæg af ole kekkonen »

Vil give Charlie ret.Det der bare ligner aiptasia er som regel nok bare aiptasia


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: ID....? Ole..... :-)

Indlæg af charlie saltvand »

PoulD skrev:Har ikke rigtig noget godt bud, synes bare ikke det ligner en glasrose.
Et bud kunne dog være en Triactis producta, tabt af en dansende pon pon krabbe ved en fugtig julefrokost i reol akvariet, som er løbet lidt løbsk :ctree: :drink: :drinkumb: :bounce: Vil i al fald tro sandsynligheden for at det er sådan en må være i nærheden af 1-2 promille, for der er vel næppe meget mere end 500-1000 søanemone arter det kunne være :D

Ha ha ha... Skønt billed du tegner Poul. Dén julefrokost gad jeg satme godt at leverer musikken til :beer:



@ Ole, mange tak for buddet :GO :GO :GO


God jul :W


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: ID....? Ole..... :-)

Indlæg af peder »

Citat: “
To the right is a swimming Aiptasia. It has detached its pedal disc from the substrate and can now swim freely around the aquarium. The polyp makes a pulsing motion with its body and tentacles. We've found that it is this species with the golden coloration and curly tentacles that produces "swimmers".
Vedhæftede filer
F98CF05E-BA94-44C0-BFB7-CB3001E17350.jpeg


Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: ID....? Ole..... :-)

Indlæg af charlie saltvand »

Peder, havde “misset” dit indlæg :biggrin:

Takker for indspark, det er da en rigtig grimrian du har fundet der :opera:

Tror sørme jeg hiver den UD af baljen igen, den har ellers fået lov at sætte sig i et hjørne på glasset.

Den ryger UD :wc:

Tak for jeres inputs :GO


Og kan I så ALLE sammen have et GODT nytår. :party2:


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: ID....? Ole..... :-)

Indlæg af PoulD »

ole kekkonen skrev:Vil give Charlie ret.Det der bare ligner aiptasia er som regel nok bare aiptasia
Jeg bøjer mig i støvet. Når både du og andre erfarne folk som Peder og Charlie mener det er en glasrose, så er det jo nok en glasrose. Til mit forsvar, har jeg personlig ikke den store erfaring med glasroser :hehe:
Når jeg ikke syntes det lignede en glasrose, var det fordi alle de glasroser jeg har set, har haft ekstremt sylespidse tentakler. Så vidt jeg kan se har anemonen på billederne "kugler" i enden at tentaklerne (lidt som på en Pseudocorynactis, omend det i hvert fald heller ikke er sådan en).


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
kalmar
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 271
Tilmeldt: man 3. apr 2017 21:47
6
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2017

Re: ID....? Ole..... :-)

Indlæg af kalmar »

Charlie, ellers kan den vel bo i overløbet, og så kan du se hvad den udvikler sig til. Med mindre du er bange for at den bliver til et moster og kravler rundt i lejligheden om natten :shock:


Lars
Red Sea Reefer 350, Razor R420R 300W 16K, Red Dragon Mini 2500, Tunze cirkulation, BK180 skummer, GHL Profilux 3.1ex, GHL Doser 2
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"