"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Hvad er det her for en?

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Jens.k
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 246
Tilmeldt: søn 3. jan 2016 21:22
8
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 2100 København. Ø

Hvad er det her for en?

Indlæg af Jens.k »

Hvad er det her for en? det kom med to Tridacna muslinger
tror ikke det er dødt da det ser frisk.
Vedhæftede filer
?
?


Har du brug for Arkitekt hjælp.
Så skal du være velkommen til at kontakte mig
Med venlig hilsen Jens.K
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Hvad er det her for en?

Indlæg af Carsten »

Et skarpt billede vil hjælpe gevaldigt. Giv tingen frem ved ruden og tag billedet der. Farven på billedet ligner noget taget på 100 meter vand


Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: Hvad er det her for en?

Indlæg af Mic4700 »

Hej Jens.
det er med garanti (foden) fra den 1 af dine muslinger , det ligner 1 lille garntot med små stykker sten i , muslinger i fangenskab (akvarie) smider nogle gange deres gamle fod , før de kan sætte sig igen på 1 ny sten , der sker ikke noget ved det , så ingen panik , sørg for og sætte den på 1 ny sten så vil den hæfte sig fast igen med 1 ny fod , dette går relativt hurtigt , har selv lige prøvet det med 1 T.Crocea , den smed sin fod , og 14 dage efter har den sat sig igen med ny fod. :GO
Mvh. Michael


Jens.k
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 246
Tilmeldt: søn 3. jan 2016 21:22
8
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 2100 København. Ø

Re: Hvad er det her for en?

Indlæg af Jens.k »

Mic4700 skrev:Hej Jens.
det er med garanti (foden) fra den 1 af dine muslinger , det ligner 1 lille garntot med små stykker sten i , muslinger i fangenskab (akvarie) smider nogle gange deres gamle fod , før de kan sætte sig igen på 1 ny sten , der sker ikke noget ved det , så ingen panik , sørg for og sætte den på 1 ny sten så vil den hæfte sig fast igen med 1 ny fod , dette går relativt hurtigt , har selv lige prøvet det med 1 T.Crocea , den smed sin fod , og 14 dage efter har den sat sig igen med ny fod. :GO
Mvh. Michael
Jeg Tror du har ret :GO Lige nu ligger muslinger i sandet, jeg ville ikke stresse dem ved at flytte dem rundt hele tiden når de ikke ville sidde sig fast på en sten.
de har lagt i sandet i ca. 1 uge nu, og de ser meget beder ud en da jeg fik dem hjem. Jeg tænker jeg vil flytte dem op på en sten om 1 uge. Eller skal jeg gøre det med det samme?
Har de best ved at sidde på en levende eller død sten?


Har du brug for Arkitekt hjælp.
Så skal du være velkommen til at kontakte mig
Med venlig hilsen Jens.K
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: Hvad er det her for en?

Indlæg af Mic4700 »

Jens.k skrev:
Mic4700 skrev:Hej Jens.
det er med garanti (foden) fra den 1 af dine muslinger , det ligner 1 lille garntot med små stykker sten i , muslinger i fangenskab (akvarie) smider nogle gange deres gamle fod , før de kan sætte sig igen på 1 ny sten , der sker ikke noget ved det , så ingen panik , sørg for og sætte den på 1 ny sten så vil den hæfte sig fast igen med 1 ny fod , dette går relativt hurtigt , har selv lige prøvet det med 1 T.Crocea , den smed sin fod , og 14 dage efter har den sat sig igen med ny fod. :GO
Mvh. Michael
Jeg Tror du har ret :GO Lige nu ligger muslinger i sandet, jeg ville ikke stresse dem ved at flytte dem rundt hele tiden når de ikke ville sidde sig fast på en sten.
de har lagt i sandet i ca. 1 uge nu, og de ser meget beder ud en da jeg fik dem hjem. Jeg tænker jeg vil flytte dem op på en sten om 1 uge. Eller skal jeg gøre det med det samme?
Har de best ved at sidde på en levende eller død sten?
Hvis det er T.Maxima du har købt har de bedst af og stå på Ls. Så de kan sætte deres fod og kile sig fast , vær opmærksom på de skal have en del lys for og trives bedst muligt , på revene i naturen står T.Maxima i top zonen af revet kilet godt fast mellem Ls. Og koraller , men jeg har også set dem stå på 50cm. Vand kilet ned i sand , så de kan trives begge steder bare de får lys nok. :GO


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Hvad er det her for en?

Indlæg af Carsten »

Har set muslinger på Fiji der stod halvt over vand ved ebbe. Så lys skal der til der


Jens.k
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 246
Tilmeldt: søn 3. jan 2016 21:22
8
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 2100 København. Ø

Re: Hvad er det her for en?

Indlæg af Jens.k »

Tak de bliver flyttet op på en Ls.


Har du brug for Arkitekt hjælp.
Så skal du være velkommen til at kontakte mig
Med venlig hilsen Jens.K
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"