"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Plankton

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Brugeravatar
Lennart
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 893
Tilmeldt: lør 11. maj 2013 18:35
10
Postnummer: 6200 Aabenraa
Saltvand siden?: 2013

Plankton

Indlæg af Lennart »

Hej

Jeg har netop købt en Red tree gorgonia, i butikken fortalte de, at den gerne vil have plankton at spise.
Jeg blev præsenteret for en flaske med en form for væske i. Jeg afslog dog at købe denne, med tanken om, at der sikkert er den næring i akvariet som denne koral skal bruge.

Mit spørgsmål er derfor: Er der plankton i et helt almindeligt saltvandsakvarie, der har været i drift i 1.5 år, eller skal man tilføre sådanne væsker?


Never say oops, allways say ahhh interesting
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Plankton

Indlæg af Jones »

Det skal du tilføre. Jeg har både phytoplankton, pods og rotifers stående. Sidstnævnte er zooplankton.


o_O
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Plankton

Indlæg af PoulD »

Det kan du roligt regne med der ikke er. I hvert fald ikke tilnærmelsesvis i de mængder der skal til for at holde liv i sådan en fætter. Det er en NPS koral og bestemt ikke en nem sag. Det bedste du kan gøre for dig selv er nok, at være kynisk og se på denne måde: Den kostede langt mindre end en buket blomster og holder den nogle dage længere er det fint. Hvis du vil forsøge at holde live i den på sigt, skal den holdes væk fra lyset og der skal fodres mange gange i døgnet med både phytoplankon og levende småt zooplankton. Alligevel vil den, næsten med sikkerhed, ikke holde mere end nogle måneder, måske 1 år hvis du er rigtig dygtig.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Lennart
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 893
Tilmeldt: lør 11. maj 2013 18:35
10
Postnummer: 6200 Aabenraa
Saltvand siden?: 2013

Re: Plankton

Indlæg af Lennart »

Det lyder da rigtig trist, gad vide hvorfor de så sælges i en helt almindelig akvariebutik? Nå men jeg kan da forsøge at købe sådan flaske med plankton.

Det er ellers en meget smuk koral.
Vedhæftede filer
A2E8F385-7154-40FE-B8FB-050BF2740C8B.jpeg


Never say oops, allways say ahhh interesting
tim_rn
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 411
Tilmeldt: fre 9. sep 2016 09:41
7
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2016

Re: Plankton

Indlæg af tim_rn »

"Den kostede langt mindre end en buket blomster og holder den nogle dage længere er det fint."

Jeg tror lige jeg har fået en ny catchphrase, når min omgangskreds kigger mærkeligt på mig ved køb af koraller.. Tak!


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Plankton

Indlæg af Carsten »

Lennart skrev:Det lyder da rigtig trist, gad vide hvorfor de så sælges i en helt almindelig akvariebutik? Nå men jeg kan da forsøge at købe sådan flaske med plankton.

Det er ellers en meget smuk koral.
Hvor skulle den så ellers sælges??

Det er fuldstændig samme ting med de flotte Dendronephthya og Nephthea


Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"