"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Tilbage med saltvand

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
skiib
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 92
Tilmeldt: man 21. apr 2014 19:40
9
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2014

Tilbage med saltvand

Indlæg af skiib »

Efter en kortere flirt med saltvand er det nu blevet tid til at starte op igen. Denne gang skal det gøres ordenligt med godt udstyr og det tar den tid det skal.
Har bestilt et Red Sea Reefer 425XL deluxe med medfølgende Hydra 26 lys. Da der er nogle ugers leveringstid på akvariet er jeg ved at shoppe lidt rundt efter godt nyt udstyr ( pyha det løber op ). Fik akvariet ved Aquapro2000 i Tysland for 14600 incl. Hydra og levering, det var der desværre ikke nogen i DK der kunne komme i nærheden af.
Jeg er ved at kigge på et net cover til akvariet, har kig på dette : http://artfullyacrylic.3dcartstores.com ... _c_52.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Er der nogen der ved om man kan købe det i europa, fragten fra usa er over 300 dollars. Evt andre løsninger hvad bruger i af låg/cover.
Ventetiden bruges til at læse her på forum.
Tak til Michael F for gode råd der førte til købet af red sea.


skiib
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 92
Tilmeldt: man 21. apr 2014 19:40
9
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2014

Re: Tilbage med saltvand

Indlæg af skiib »

Bump , slet ikke nogen der har erfaring med artfullyacrylic eller andre tilsvarende


Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: ons 12. dec 2007 01:08
16
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Tilbage med saltvand

Indlæg af Birkefeldt »

Hejsa. Jeg kiggede også på artfully acrylics net overdækning for et halvt år siden. Skrev lidt med dem. De har ingen forhandlere udenfor US, men sender gerne. Dog er det desværre tæske dyrt.

Jeg endte med at købe en billigere løsning fra England, et saml selv sæt. Der er billeder og link til det på første side i min akvarietråd.


Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6

Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
skiib
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 92
Tilmeldt: man 21. apr 2014 19:40
9
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2014

Re: Tilbage med saltvand

Indlæg af skiib »

Har også kigget kigget på det, synes bare det andet var flot. Synd at fragten på artfullyacrylic er 3 gange så dyr som låget.


Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: ons 12. dec 2007 01:08
16
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Tilbage med saltvand

Indlæg af Birkefeldt »

Ja helt enig. Har ikke set mere gennemført net cover. Nogle i EU burde lave set samme. Tror bestemt der ville være marked for det.


Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6

Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Tilbage med saltvand

Indlæg af crazy seahorse »

skiib skrev:Har også kigget kigget på det, synes bare det andet var flot. Synd at fragten på artfullyacrylic er 3 gange så dyr som låget.
Vil det blive lige så dyrt, hvis du køber det online og får det sendt via shopusa.dk
Jeg har købt flere bøger der sendt gennem dem. Det fungerer godt og du kan se din totale udgift, med fragt, told og andre udgifter, på hjemmesiden.

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
skiib
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 92
Tilmeldt: man 21. apr 2014 19:40
9
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2014

Re: Tilbage med saltvand

Indlæg af skiib »

Vil prøve at kigge på shop USA. Ved ikke hvordan det fungerer, men kigger


Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Tilbage med saltvand

Indlæg af crazy seahorse »

Det fungerer sådan, at du køber den vare du vil have.
Den bliver så sendt til et lager i USA som shopusa har. Det er så kun porto internt i USA.
Shopusa sender fast til DK (eller måske til EU) en dag om ugen med fly. Herfra kommer varen hjem til dig.
Inden du beslutter dig, har du den fulde pris.

Da jeg fik bøger fra 4 forskellige butikker, samlede de alle varerne først og sendte billeder hver gang en vare var ankommet til lageret.
Da alle varer var ankommet, sendte de hele molevitten på en gang.
Det gik hurtigere fra USA end det gjorde for Amazon.UK at sende næsten de samme bøger (vi var to der bestilte samtidig)

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"