"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Flamingo i bunden

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Brugeravatar
JanMadsen
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 172
Tilmeldt: man 30. aug 2004 13:20
19
Postnummer: 6710 Esbjerg V
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Esbjerg

Flamingo i bunden

Indlæg af JanMadsen »

Hej

Nu skal jeg til og starte mit akvarie op, og jeg vil gerne lige hører om man godt må ligge en tynd falmingo plade i bunden der hvor stene skal ligge, eller afgiver den noget snavs, som ikke hører hjemme i et saltvands akvarie? Samtidig vil jeg gerne vide om der er nogen retnings linier for hvor højt lampen skal hænge over vandet?

mvh

Jan M


Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Det skulle der bestemt ikke være noget i vejen for. Men manger bruger også en plexiglas/acryl plade da den dels er hårde og så får du heller ikke endag flamingo fnuller i baljen hvis en sten eller fisk har gnavet i det.

Men de fleste bruger nok ingen ting ;)


Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
Ronny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1709
Tilmeldt: man 9. aug 2004 21:40
19
Postnummer: 6430 Nordborg
Geografisk sted: Nordborg, Danmark
Kontakt:

Indlæg af Ronny »

Lampen (HQI) skal nok hænge noget der ligner 30 cm over vandoverfladen. Selv har jeg intet under mine sten.


mvh
Ronny Madsen
720 liter(160X75X60), 325 liter sump, 2X400 watt HQI 14.000 K + 2x80 watt T5. 8400 l/t retur samt 55000 L/t cirkulation, Profilux styring/dosering, Aquamedic TurboFlotor 5000, 100 mg/t Ozon, Kalkreaktor, Rowaphosfilter, Klimaanlæg.
Jason
Reactions:

Indlæg af Jason »

jeg har heller ikke noget unger mine sten og har aldrig haft det i de 10 jeg har haft akv så gør du bare det.

Men sør nu for at det står stabilt ik


opelastra
Reactions:

Indlæg af opelastra »

jeg vil altid anbefale flamingo i bunden der skal bare en lille korn til og så har du meget glade underboer he he det er ikke trykket fra sten men ridserne der er de farlige


Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"