"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Mere lys tak!

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1204
Tilmeldt: tors 24. feb 2005 20:53
19
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: København Ø

Mere lys tak!

Indlæg af jakobvillien »

Jeg har på nuværende tidspunkt et enkelt t8 powerglo rør på, og ivl gerne have mere i armaturet. Det skal være 43 cm langt (mener jeg standarden er), og mit nuværende er 15 w 18.000 K.

Jeg skal vel have en controller, men er det sådan en man køber på hobbyriff til en 25 euro fra arcadia? Er der nogen der kan give et råd på noget billig belysning til et 112 liter som kan installeres i mit armatur af plast?

vh Jakob
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Hvis du kan finde det til 25 euro så er det vist en fin pris med fatninger og det hele ;)
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1204
Tilmeldt: tors 24. feb 2005 20:53
19
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af jakobvillien »

Jeps, mente også jeg havde misforstået noget... eftersom en controller koster 8-900 kroner hos klovnfisken
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Er man lidt finger nem kan man få billige T5 controllere hos planteimporten. Der er vist på dem hvordan de skal forbindes og det er ikke ret svært - ellers kender man sikkert en som kan hjælpe ;)
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1204
Tilmeldt: tors 24. feb 2005 20:53
19
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af jakobvillien »

okay, jeg kan ikke finde dem på deres hjemmeside... Til gengæld så jeg til mit store chok at planteimporten sælger hexataenia (six-line wrasse) til 65 kroner.... en lidt anden pris end klovnfisken. Slet ikke for at være flabet, for der kan være stor forskel på fisken, men hvorfor SÅ stor forskel i pris. Jeg ved ikke om man må spørge til den slags om forretningers priser....
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Hvor skulle du ikke have lov til at spørge om det??
Nu kan jeg da godt svare på det spørgsmål.
Thomas får en del/alle sine fisk fra Tyskland, via en grossist. Grossisten skal også have noget for sit arbejde, og at han tager en del af de dødsfald der nødvendigvis må komme. Hos Planteimporten, får de fiskene direkte fra exportøren, der er derved et led mindre, samt en gang fragt mindre. Det betyder at fiskene kan sælges meget billigere, men ulempen er at man selv risikere at stå med evt. dødsfald. Risikoen er meget minimal alligevel, for du kan jo se på fisken om den er iorden eller ej, svømmer den normalt ser den pæn ud i kroppen uden sår og hele finner.

T5 forkobliner koster 300 kr i Planteimporten, samme pris for enkelt og dobbelt forkoblinger. Stænktætte fatninger koster kr. 39,-
Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1204
Tilmeldt: tors 24. feb 2005 20:53
19
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af jakobvillien »

Nogen gange er det bare banlyst at omtale forretningerne på forums eftersom det ses som entet god eller dårlig reklame... men det er da fint. Var bare overrasket over hvor stor forskel. Det er mere end 300% mere for fisken!

Jeg vil kigge på disse forkobliner så... når tid er :) Men det lyder jo ganske rimeligt. Tak for svarene
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"