"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Ny, Medlemskab

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
True
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 97
Tilmeldt: tors 12. nov 2020 18:47
3
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2020
Geografisk sted: Århus v. Hasle

Ny, Medlemskab

Indlæg af True »

Tak til saltvandsforum for medlemskabet.

Jeg har stor fornøjelse af at se alle jeres fine fotos, samt læse de spændende indlæg. Jeg gør også godt brug af alle jeres svar, til alle de kloge spørgsmål der bliver stillet, spændende med alle de mulige indgangsvinkler til et givent emne.
Virkelig et fint Forum, som jeg er glad for eksisterer.

Hvis der er et stadie før ny, så er det mig.
Jeg er en af den slags der ikke kan lide at få hovedet under vand, men samtidig syntes et saltvandsakvarium er noget af det flotteste.
Jeg har ikke tidligere haft akvarie, min mand har haft ferskvand, men opgav da han syntes pumperne knurrede for meget.
Jeg har fået lov til at få mit ønske opfyldt, hvis jeg holdt det inde på gæsteværelset.
Bopæl Århus Vest, Hasle.

Da jeg startede i midt Oktober med at søge viden, stødte jeg på termer som DSB-LPS-SPS-LS-AIO-RS-GSP. Basisviden, tålmodighed, unødige udgifter og impulskøb.

Jeg kan ikke sige jeg kan huske alt hvad jeg har læst, men der er da kommet lidt viden om hvad det er jeg kan se frem til, jeg har også fået styr på de ovenstående forkortelser.
Jeg har lavet en “prioriterings liste “ og har købt det akvarium som jeg har plads til.
Dette var ikke meningen fra start, men som jeg kan læse mig til er det nemmere at styre balancen i vandet når der er mere vand. Men her stopper det ikke helt, for jeg kunne godt se, at ud fra mine ønsker på listen at hvis der beregnes 40 L. vand pr. fisk, så var jeg nødt til at få lidt mere vand, samt det var billigere at købe max liter fra start da mange opgraderer inden for nogle år.

Host Host og spruuuuttt hvor er det svimlende dyrt, “pyha” men jeg fik slået hul på sparegrisen.
Jeg venter nu inden for de næste par uger at få et RSR = red sea reefer 625 XXL.
I indkøbskurven er der også kommet en returpumpe/ Riser RX 6600 lydsvag + flow pumpe / al nero 5 + varmelegeme / eheim + salt / probiotic reef salt. 44 kg. + Osmose anlæg + TDS måler + en sten søjle jeg købte af en tidligere saltvands aktivist.
Den ligger lige nu i en bed-roller med saltvand, flow, varmelegeme og modnes.

Resten af listen ser sådan her ud. Med forbehold da jeg har mulighed for at blive klogere, og løbende revurderer.
Reef rock/ sten. Sand
Refraktometer og andet måleudstyr
Lys led
Filtreringssystem
Top net, glas renser magnet og skraber til glas
Fisk/ foder
Gylte han hun
Pseudanthias bartelettorum 1 han 7 hun
Zebrasoma flavescens 1 han 5 hun
Lps og sps. Har skrevet lidt ned som jeg godt kunne tænke mig, men det ændres løbende, derfor er det ikke uddybet.

Glæder mig meget til at få akvariet hjem og få det samlet. Godt der er lang indkøringsfase, så kan jeg nå at samle en skilling sammen til næste indkøb.

Det var lidt om hvad jeg er i gang med, vil lige benytte lejligheden til også lige at ønske jer alle en rigtig hyggelig og smuk jul.
Mvh. Pia True.


Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Ny, Medlemskab

Indlæg af crazy seahorse »

Hej Pia.
Sikken da en dejlig intro. Fyldig, med mange af de tanker du har gjort dig. Skønt med et indlæg på mere end 2 linjer.
Og rigtig hjertelig velkommen til en skøn hobby. Det er en hobby med udfordringer, op og ned ture. Det kan være pi... irriterende og samtidig være så bekræftende, når tingene endelig lykkes.
Jeg bliver tit spurgt "er det ikke svært at holde saltvand, med fisk og koraller?" Det er det egentlig ikke, men man kan virkelig gøre det svært for sig selv. Men man lærer hele tiden.
Jeg har selv den holdning, at alle kan blive dygtige. Øvelse gør mester. Så bare klø på. Fin størrelse akvarie.

Glædelig Jul til dig og din familie.

Et lille spørgsmål, Hvad dælen er AIO? Her må du lige oplyse en gammel klovn, så han kan komme med på beatet.

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Ny, Medlemskab

Indlæg af Carsten »

crazy seahorse skrev:
Et lille spørgsmål, Hvad dælen er AIO? Her må du lige oplyse en gammel klovn, så han kan komme med på beatet.

Erik
Mon ikke AIO står for All In One? Hvad det så dækker ved en anden gammel klovn så heller ikke.


Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3983
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Ny, Medlemskab

Indlæg af Engelquist »

Hej Pia
Velkommen til forummet og en fantastisk hobby.
Det er jo helt oplagt at du opretter en tråd under "medlemmernes akvarier", med masser af billeder og information, som dit projekt skrider frem. Der er helt sikkert flere der gerne vil byde ind med gode råd undervejs.
Har du læst Erik fine artikel til nye i hobbien? https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=84804" onclick="window.open(this.href);return false;

Ellers er det rigtigt godt at finde et par erfarne saltvandsnørder i nærområdet, du kan sparre med- der er da nogle stykker herinde fra Århus området så vidt jeg husker.

Igen: velkommen til! vi glæder os til at følge dit saltvandseventyr :-)


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Ny, Medlemskab

Indlæg af Carsten »

Og til Pia, vil jeg sige velkommen.
Men du bør nok lige opdatere din fiskeliste.
De der Anthias er vist nogle at de aller sværeste at holde liv i.
Fra naturen er de vant til at spise stort set konstant. Og tilvænningen til livet i et akvarie, kan være svær og måske endda umulig. Der er så mange andre typer som ikke er så svære.
Gul kirurg, at have 6 stk i selv et stort akvarie, kunne jeg forestille mig kunne give nogle udfordringer. Mig bekendt er det i øvrigt ikke muligt at se forskel på kønnene.
Der er såmange andre flotte kirurger, at det vil være synd at binde sig til 1 art fra start af.


True
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 97
Tilmeldt: tors 12. nov 2020 18:47
3
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2020
Geografisk sted: Århus v. Hasle

Re: Ny, Medlemskab

Indlæg af True »

Tak for hilsnerne.
AIO. Betyder som Carsten siger All in one, red sea har det hvor der medfølger balje, sump, returpumpe, skimmer, filtersoks, lys og kabinet. Håber ikke jeg har udeladt noget.
Carsten sikke en skam med min fiske liste, havde godt set der skulle ofte fodring til de Anthias men havde håbet jeg kunne få hjælp af fodre automater, og jeg har læst der helst ikke skal holdes under 7 stk. de er super flotte.
Gul kirurg, Har godt set i manges akvarium at der ikke holdes mere end 2-4 stk max. Og det har da også sat lidt tanker igang hos mig, igen har jeg læst hvis der er flere så skulle det nok gå. Jeg lytter og revuderer vil helst ikke spænde ben for mig selv inden jeg rigtig kommer igang.
Har du forslag til ændring.


True
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 97
Tilmeldt: tors 12. nov 2020 18:47
3
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2020
Geografisk sted: Århus v. Hasle

Re: Ny, Medlemskab

Indlæg af True »

Hej Bo
Ja, jeg havde læst Eriks skønne artikel, og havde glemt den lidt igen. Nu er den så læst for anden gang, og den er stadig god, tror jeg printer den ud. Så jeg kan bruge den lidt som opslagsværk. Tak for artiklen Erik en super hjælp.
Mvh. Pia.


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Ny, Medlemskab

Indlæg af Carsten »

Der er så mange flotte kirurger, som du kan vælge imellem. Men inden du kaster dig ud i køb, så spørg inden. Der er nogle af dem som skal i som absolut sidste fisk
Der er også mange forskellige Anthias,hør også på holdbarhed inden du smider et par tusinde efter d m


True
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 97
Tilmeldt: tors 12. nov 2020 18:47
3
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2020
Geografisk sted: Århus v. Hasle

Re: Ny, Medlemskab

Indlæg af True »

Tak for svar Carsten
Jeg har masser af tid hen over sommeren, så jeg kan blive mere bekendt med hvad der er egnet. Ville nødig gøre dyrene ondt, tak fordi du lige hjalp mig.
Rigtig god jul.


Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2574
Tilmeldt: ons 29. mar 2006 08:59
18
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2006

Re: Ny, Medlemskab

Indlæg af Mikkel E »

Hej Pia og velkommen til!

Jeg synes din teknikliste ser rigtig fin ud og jeg kan generelt godt lide dine overvejelser omkring akvariet :)

Som Carsten er inde på så er din fiskeliste desværre nok ikke så realistisk.

Gylter kan svine rigtig meget ved f.eks. at hvirvle sand op eller vælte sten, så de er desværre ikke så ønskværdige i nystartede akvarier, desuden er de fleste gylter foderspeciallister, hvilket betyder at de har brug for et indkørt akvarie til at finde føde og hvis ikke de ligefrem æder koraller også, så forstyrrer de dem ved at nappe i dem efter føde eller smide sand ud over dem. LPS koraller og gylter er sjældent en god kombination.

Du kan måske holde liv i diverse anthias arter med en fodermaskine, men du får formegentlig problemer med at holde liv i akvariet, en sådan konstant fodermængde vil formegentlig ødelægge de fleste nystartede akvarier, især når der ikke er tænkt på clean-up crew, refugie og/eller diverse reaktorer (f.eks. nitrat- og fosfatreaktorer). Jeg ville nok også gå efter en af de lettere arter som f.eks. Anthias Squamipinnis, ja eller gå efter en af Chromis arterne til en start.

Jeg har før set folk holde 6 gule kirurger, men det har været i akvarier på 1000+ liter og erfarne folk. Problemet med at holde én slags kirurger er at de skal i på en gang og de bliver afmagrede før transporten da vandet i posen oftest er det dyreste at fragte, så man vil helst undgå at de skider for meget i den lille mængde vand. Det betyder selvfølgelig at de i starten skal have masser af mad konstant. Jeg køber som regel kirurger brugt som er blevet fedet op, de er en del nemmere at arbejde med og det bliver nok umuligt at finde 6 gule kirurger fra et sted.
Der er mange kirurger der ser kedelige ud på billeder, men så viser sig at være sindssygt flotte når de kommer i akvariet mit bedste eksempel er nok Ctenochaetus strigosus, så hvis det var mig ville jeg nok tage ud og se dem live inden jeg besluttede mig for kirurgsammensætningen.

Du skal nok også væbne dig med tålmodighed hvad angår SPS og LPS koraller, jeg ser hverken kh-reaktor, balling el.lign. på udstyrslisten, så der skal læses lidt mere :h

Sidst men ikke mindst, jeg bor selv i Hasle, så du skal være velkommen til at komme forbi til en kop kaffe og se mine 300 liter. Jeg kommer også gerne og hjælper med at sætte akvariet op :GO


True
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 97
Tilmeldt: tors 12. nov 2020 18:47
3
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2020
Geografisk sted: Århus v. Hasle

Re: Ny, Medlemskab

Indlæg af True »

Tak Mikkel E.
Dejlig modtagelse, og rigtigt fint med uddybelse af fiske listen, har brug for al den hjælp jeg kan få. Vil rigtig gerne se dit setup, jeg kører gerne forbi bageren inden jeg kommer.
Siger kæmpe ja tak, for hjælp til at få mit kørt godt ind, tusind tak.
Jeg har ikke uddybet hvad der skal være af udstyr filtrering i sumpen endnu da jeg håbede på jeg kunne køre uden skummer det første stykke tid.
Jeg kunne kigge forbi i det nye år, hvad siger du til det. Det passer mig bedst en Onsdag - Torsdag.


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Ny, Medlemskab

Indlæg af Carsten »

Hvis du virkelig ønsker dig Anthias, så er "standard" fisken squampinnis, den letteste at få til at overleve - spise. Køb en flok i samme størrelse, så bliver der en han ud af flokken.


True
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 97
Tilmeldt: tors 12. nov 2020 18:47
3
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2020
Geografisk sted: Århus v. Hasle

Re: Ny, Medlemskab

Indlæg af True »

Super Carsten :GO Det var også den Mikkel foreslog. Jeg vil læse op på den.
Mvh. Pia T.


True
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 97
Tilmeldt: tors 12. nov 2020 18:47
3
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2020
Geografisk sted: Århus v. Hasle

Re: Ny, Medlemskab

Indlæg af True »

Hej Mikkel E
Vil rigtig gerne se dit akvarium, og lære mere.
Kan du kontakte mig på 31663250
Mvh. Pia


CasperRothA
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 68
Tilmeldt: søn 14. apr 2019 08:56
4
Postnummer: 2820 Gentofte
Saltvand siden?: 2018

Re: Ny, Medlemskab

Indlæg af CasperRothA »

Hvis jeg bare skulle sige 1 ting, så pas på med at smide alt muligt ned i dit akvarie. Såkaldte "pest" er det som får flest til at droppe hobbyen fuldstænding, jeg blev fejlagtigt fortalt da jeg var ny at jeg skal regne med jeg kommer til at få alt. Den bedste strategi er at undgå pest organismer fuldstændigt fra starten. Prøv at undersøg sådan noget som aiptasia, bubble algae, vermatid snails, flatworms, bristle worms og mojano anemones som en start - for at undgå at få en af dem skal man være en mester i faget :D Men det er en god start.
Tror jeg snakker for det fleste når jeg siger at 80% af tiden og 30% af pengene i hobbien går til "ukrudtskontrol".
Håber det kommer til at gå godt med dit akvarie :)
Vh Casper


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Ny, Medlemskab

Indlæg af charlie saltvand »

Hej Pia og som de andre også skriver.

VELKOMMEN til en skøn og skør hobby :hehe:

Mit første råd til dig er:
Prøv at komme ud til nogle forskellige akvarister og se deres baljer og spørg, spørg, spørg. Det kan godt blive lidt svært her i corona helvede, men brug i mellemtiden nettet og HUSK HUSK HUSK at der er sindsygt mange veje til Rom og et velkørende akvarie. Med det mener jeg at du med tiden vil hører om mange forskellige tilgange og metoder og nogle af dem du kommer til at tale med mener at lige netop DE har ret og har fundet sandheden, så husk også at være "kritisk" og find din egen vej. Dette gælder ISÆR også når du surfer på nettet og på facebook. Du vil komme i kontakt med nogle mennesker der mener at DE alene ved hvad der er bedst og den ENESTE vej til et flot akvarie.

Ift uønskede dyr og andre organismer, så er nettet fint at bruge. Der er RIGTIGT meget at finde på engelsksprogede sider om ALT også uønskede ting i ens saltvandsakvarie. En let side (som mangler flere ting) er denne her. Prøv at trykke på det her link https://www.reef2reef.com/threads/what- ... rs.443382/" onclick="window.open(this.href);return false; Så får du en ide om hvad vi skriver om, når vi bruger termen Hitchhikers = blinde passagerer.

Velkommen til :grouphug:


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
True
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 97
Tilmeldt: tors 12. nov 2020 18:47
3
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2020
Geografisk sted: Århus v. Hasle

Re: Ny, Medlemskab

Indlæg af True »

Tak Casper
Jeg vil prøve ikke at have for travlt, håber derved også at undgå noget af skidtet.

Hej Charlie
God tråd reef 2 reef spændende læsning. Rigtig flot akvarium du selv har fået lavet, og god lang tråd til læsning. :)


True
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 97
Tilmeldt: tors 12. nov 2020 18:47
3
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2020
Geografisk sted: Århus v. Hasle

Re: Ny, Medlemskab

Indlæg af True »

Venter !
En lille opdate.
Havde d. 24/11-20 bestilt et RSR 625 XXL fra White coral i Tyskland, som jeg gik og håbede på måske kunne blive en julegave til mig selv :) Sådan skulle det så ikke gå, øv øv, deres leverandør fra Frankrig var forsinket med leverancerne. Jeg kunne ikke få noget ca tidspunkt eller hvad der var problemet for forsinkelsen, jeg ventede til d. 12/2-21 da der stadig ikke var anden besked end der var forsinkelser så annullerede jeg ordren, øv nedtur.

Jeg fik bestilt et andet hos TF Aqua d. 19/2-21. Der er forsinkelser på leveringen æv. Nå men Thomas skriver løbende og giver svar på hvorfor der er forsinkelser, det er så dejligt lige at få en forklaring, så kan jeg også bedre holde vente tiden ud. Nu håber jeg at det kan nå at komme inden min fødselsdag midt Maj :)


Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Ny, Medlemskab

Indlæg af crazy seahorse »

Corona har givet en del forsinkelser alle vegne - også i vores hobby.
Jeg talte med en af mine gode venner der har en akvarieforretning. Han har lige fået Juvel akvarier hjem. De har måtte vente ca 6 måneder på levering.
De fortæller også, at fragtraterne er steget betragteligt. Prisen for en container er 2-3 x dyrere nu end før pandemien. Så ikke nok med at vi skal vente, tingene bliver også dyrere.
Men mon ikke det løsner lidt op snart. Held og lykke med dit nye projekt.


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
True
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 97
Tilmeldt: tors 12. nov 2020 18:47
3
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2020
Geografisk sted: Århus v. Hasle

Re: Ny, Medlemskab

Indlæg af True »

Tak :pray: håber på det bedste.


True
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 97
Tilmeldt: tors 12. nov 2020 18:47
3
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2020
Geografisk sted: Århus v. Hasle

Re: Ny, Medlemskab

Indlæg af True »

:W så kom det længe ventede akvarie :K
Jeg vil gerne vise et billede, men ved ikke hvordan jeg får det lagt herind. Jeg har en iphone 7. Er det muligt at lægge billeder ind fra den. ? Og hvordan?


Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Ny, Medlemskab

Indlæg af Marco R »

True skrev::W så kom det længe ventede akvarie :K
Jeg vil gerne vise et billede, men ved ikke hvordan jeg får det lagt herind. Jeg har en iphone 7. Er det muligt at lægge billeder ind fra den. ? Og hvordan?
Hej True,

Super fedt, tillykke med dit nye akvarium :W Glæder mig til at se det :GO

Nederst kan du se teksten "Skriv en kommentar", og der trykker du på "Komplet skrivefelt", og så kommer du til en ny side, og der scroller du lidt ned efter skrivefeltet, hvor du så i venstre side kan se en fane, som hedder "Handlig", og ved siden af den er fanen "Upload af vedhæftede filer", og der kan du så trykke på "Vælg filer", og finde det/de billede(r) som du vil vedhæfte, og derefter trykke på "Tilføj fil(er)", og så kan du skrive en lille tekst/beskrivelse i rubrikken lige ud, og så trykker du på "Udfør" til sidst :happy:

Husk endelig at oprette en tråd med dit akvarium under "Medlemmernes akvarier" under det rette "Underfora" med dit akvariums størrelse :GO :happy:


True
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 97
Tilmeldt: tors 12. nov 2020 18:47
3
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2020
Geografisk sted: Århus v. Hasle

Re: Ny, Medlemskab

Indlæg af True »

Tak Marco :GO jeg prøver.
Vedhæftede filer
819 L. Aqualife
819 L. Aqualife


True
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 97
Tilmeldt: tors 12. nov 2020 18:47
3
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2020
Geografisk sted: Århus v. Hasle

Re: Ny, Medlemskab

Indlæg af True »

Det vender lidt skævt men det lykkedes.


Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Ny, Medlemskab

Indlæg af Marco R »

True skrev:Tak Marco :GO jeg prøver.
Velbekomme :happy: :GO
True skrev:Det vender lidt skævt men det lykkedes.
Det tror jeg skyldes, at du bruger en Iphone, ikke sandt?


True
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 97
Tilmeldt: tors 12. nov 2020 18:47
3
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2020
Geografisk sted: Århus v. Hasle

Re: Ny, Medlemskab

Indlæg af True »

:y ja


Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Ny, Medlemskab

Indlæg af Marco R »

True skrev::y ja
Så er det derfor :y

Det er pga. måden, som du holder din mobil på, når du tager billedet, men da jeg ikke vil sige noget forkert, må dem som har en Iphone lige komme på banen :happy:


Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"