"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Ren Bounty ø og flot revtur.

Forum hvor du kan se og dele links og andet www relateret, med andre.
Besvar
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Ren Bounty ø og flot revtur.

Indlæg af crazy seahorse »

Fantastiske svampe og spændende tur på revet ud for Belize.
Lavet for "lidt siden"
" onclick="window.open(this.href);return false;

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
trine...
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1142
Tilmeldt: tirs 5. jan 2010 18:41
14
Postnummer: 3630 Jægerspris
Saltvand siden?: 2002

Re: Ren Bounty ø og flot revtur.

Indlæg af trine... »

Hmm, Belize er også for lækkert. selv har jeg været rigtig meget rundt i det caribiske øhav og der findes godt nok flere perler imellem men én af de bedste dykker og snorkelsteder er efter min mening Curacao, jeg er helt pjattet med deres Tube sponges og elkhorn coral(a. palmata) og så bare alle de gorgonia´er på størrelse med små træer som står på havbunden overalt, hvilket dog gør sig gældende for flere af sites´ne rundt om i den mexicanske golf. Caribien er bare for lækkert!


Brugeravatar
trine...
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1142
Tilmeldt: tirs 5. jan 2010 18:41
14
Postnummer: 3630 Jægerspris
Saltvand siden?: 2002

Re: Ren Bounty ø og flot revtur.

Indlæg af trine... »

Så hvis nogen af jer skal til Curacao så er revet ved Sunscape resort(dengang hed det Breezes) et rigtig fedt spot at dykke hvis man ellers er til de caribiske arter.


Brugeravatar
trine...
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1142
Tilmeldt: tirs 5. jan 2010 18:41
14
Postnummer: 3630 Jægerspris
Saltvand siden?: 2002

Re: Ren Bounty ø og flot revtur.

Indlæg af trine... »

https://www.google.dk/search?q=tube+spo ... d=0CB4QsAQ" onclick="window.open(this.href);return false;

synd de fleste af disse ikke er så nemme at holde i akvarier!


Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Ren Bounty ø og flot revtur.

Indlæg af crazy seahorse »

Jeg fik nogle på et tidspunkt. De kom helt af sig selv og blev faktisk ret store, ca 10-12cm.
Men de var bare brune og ikke nær så farvestrålende dem dem på det link Joel lægger ind.

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: Ren Bounty ø og flot revtur.

Indlæg af PederP »

Feeeeed ø!! Gad vide hvad sådan en koster? :)


Brugeravatar
trine...
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1142
Tilmeldt: tirs 5. jan 2010 18:41
14
Postnummer: 3630 Jægerspris
Saltvand siden?: 2002

Re: Ren Bounty ø og flot revtur.

Indlæg af trine... »

crazy seahorse skrev:Jeg fik nogle på et tidspunkt. De kom helt af sig selv og blev faktisk ret store, ca 10-12cm.
Men de var bare brune og ikke nær så farvestrålende dem dem på det link Joel lægger ind.

Erik
Har også selv holdt eksempelvis Haliclona( blå svamp) med succes. samt diverse andre farver der ligeledes er kommet af sig selv,både gul grøn og lilla... men dog aldrig rør-svampe. de eksemplarer jeg har set i fangenskab har mistrivedes også selvom de har fået vand direkte fra havet, eksempelvis på Curacao aquarium og st. thomas. de virkede dog heller ikke så skarpe til at holde deres koraller,hvilket lugtede lidt af at de jo bare kunne hente nye ind fra havet når de ville... (lidt slatten holdning bare fordi man ikke gider at sætte sig ind i tingene :wc: ) dog skulle udvalget også representere de lokale caribiske arter, but still...


Besvar

Tilbage til "WWW"