"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Lysmata wurdemanni reje med æg

Her kan man diskutere og udveksle erfaringer med fiskeopdræt
Besvar
Twinks
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 501
Tilmeldt: søn 23. okt 2016 09:09
7
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 6100

Lysmata wurdemanni reje med æg

Indlæg af Twinks »

Jeg har for nogle uger eller en måneds tid siden købt 3 wurdemanni rejer til at aflive nogle glasroser.
Denne opgave lykkedes og rejerne ser ud til at trives. De tøffer rundt hele dagen og er på pletten når der fodres.

Idag fangede jeg en af dem med en diy fiskefælde, da jeg har en plan om at 1 reje og min filfisk skal over i min 58l boyu da filfisken napper i mine hammer koraller.

Da jeg så får rejen op i en lille gennemsigtig plast beholder ser jeg at den svømmeben eller hvad de hedder har æg på sig. Jeg har lukket den retur i akvariet da jeg ikke ved hvordan jeg skal forholde mig og ikke vil tage den ud af sine omgivelser ligenu, uden at have forhørt mig hos mere erfarne.

What to do? Kan jeg få reje yngel? Hvor den er eller alene i mit boyu? Eller i sumpen ?

Mvh thomas


Mvh. Thomas
Min akvarie tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=82159" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Lysmata wurdemanni reje med æg

Indlæg af Carsten »

Rejeyngel får du helt sikkert, og dine fisk og koraller får et lille lækkert måltid. Langt de fleste rejer fra saltvand, er meget besværlige at opfodre.
F.eks så er dannebrogsrejen 42 dage om at gennemgå 7 nymfe stadier inden det bliver en microreje. Og i de 42 dage, skal den have forskelligt foder i forskellige størrelser alt efter hvilke nymfe stadie den er i.
samtidigt så tåler nymferne ikke vandcirkulation, men skal trods alt have friskt vand konstant.
Som du kan forstå, er det mere end bøvlet at lave dem.


Twinks
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 501
Tilmeldt: søn 23. okt 2016 09:09
7
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 6100

Re: Lysmata wurdemanni reje med æg

Indlæg af Twinks »

Så er det vist bare den vej de skal. Det andet er vist mere end jeg kan klare :)


Mvh. Thomas
Min akvarie tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=82159" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Lysmata wurdemanni reje med æg

Indlæg af Carsten »

Twinks skrev:Så er det vist bare den vej de skal. Det andet er vist mere end jeg kan klare :)
Det er ikke kun mere end hvad du nok kan klare. Selv på RUC opgav de.


Twinks
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 501
Tilmeldt: søn 23. okt 2016 09:09
7
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 6100

Re: Lysmata wurdemanni reje med æg

Indlæg af Twinks »

Jeg ved ikke hva det er, men mit setup er ikke til at forsøge med yngel. Har lige luret på youtube og de beskriver i hvert fald at man har de der specielle yngle akvarier for bare at prøve. Dem med sådan en rund cirkulations tingest i midten


Mvh. Thomas
Min akvarie tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=82159" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Lysmata wurdemanni reje med æg

Indlæg af Carsten »

Twinks skrev:Jeg ved ikke hva det er, men mit setup er ikke til at forsøge med yngel. Har lige luret på youtube og de beskriver i hvert fald at man har de der specielle yngle akvarier for bare at prøve. Dem med sådan en rund cirkulations tingest i midten
En "kreisel"


Twinks
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 501
Tilmeldt: søn 23. okt 2016 09:09
7
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 6100

Re: Lysmata wurdemanni reje med æg

Indlæg af Twinks »

Nemlig ;)


Mvh. Thomas
Min akvarie tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=82159" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Opdræt (fisk)"