"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Klovneavl projekt

Her kan man diskutere og udveksle erfaringer med fiskeopdræt
Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 975
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 13:53
11
Postnummer: 9370 Hals
Saltvand siden?: 2010

Re: Klovneavl projekt

Indlæg af toni »

Hvam skrev:
toni skrev:Hej

Ungerne skal sælges på sigt :)
jeg mener nu hvad skal ungerne vokse op i?

men glæd jer når de får de første striber er det næsten som når en børn begynder at gå :beer:
[video][/video]
Hehe sorry.. blondine.. ;)

Men jo vi har nederste række af reolen som bliver inddelt i mindre dele og alle får sine egne system luft, varme og mad. Når de bliver lidt større rykker de op i 2 række hvor der også bliver opdeling, men med gennemstrømning fra sump. Skulle det ikke lykkes på denne måde må den anden reol med 8 separate akvarium op i fart hvor de kan være indtil de kan sælges.

Har læst din tråd mange gange. Det er menneske som dig der har inspireret til at give det hele et forsøg! :GO Meget god tråd og velformuleret hele vejen. Og det bliver forhåbentlig stræbet værd og vi er heldigvis begge saltvandsnørder, så vi er indeforstået med tiden og arbejdet det tager. (og ikke mindst pengene).


Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4736
Tilmeldt: ons 12. okt 2005 12:58
18
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Re: Klovneavl projekt

Indlæg af Hvam »

takker :oops:

jeg tænker lidt at det kunne være en fordel at have have de mindste gånde i en god arbejdshøjde, det er der de kræver mest.

minst en gang om dagen skrabte jeg glaset og bunden med et knivblad, og sugede skidtet op med en luftslange, for at holde vandet så optimal som muligt.

for at optimere det kunne bunden stilles lidt skrå så skidet kan skrabes ned i den ene ende og suges der fra, istedet for hele bunden skal suges :wink:


Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 975
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 13:53
11
Postnummer: 9370 Hals
Saltvand siden?: 2010

Re: Klovneavl projekt

Indlæg af toni »

Aha på den måde :)

Heldigvis er jeg ikke ret høj, så jeg skal ikke bøje mig ret langt inden det bliver arbejds højde på nederste række ;) Jo meget smart, vi må tage det i betragtning til videre forløb, da det forhåbentlig bliver mange at holde styr på et tidspunkt, så må det jo også være så effektivt som muligt :GO


Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Klovneavl projekt

Indlæg af Carsten »

Hvam skrev:takker :oops:

jeg tænker lidt at det kunne være en fordel at have have de mindste gånde i en god arbejdshøjde, det er der de kræver mest.

minst en gang om dagen skrabte jeg glaset og bunden med et knivblad, og sugede skidtet op med en luftslange, for at holde vandet så optimal som muligt.

for at optimere det kunne bunden stilles lidt skrå så skidet kan skrabes ned i den ene ende og suges der fra, istedet for hele bunden skal suges :wink:
Det var et fint lille fif!


Besvar

Tilbage til "Opdræt (fisk)"