"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Historisk Aarhus Akvarium

Dette forum handler om store offentlige akvarier
Besvar
Brugeravatar
MortenL
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 532
Tilmeldt: ons 9. okt 2013 13:33
10
Postnummer: 8270 Højbjerg
Saltvand siden?: 2014

Historisk Aarhus Akvarium

Indlæg af MortenL »

Hej

Det her opslag poppede op på den lokale Facebook side for 8270 Højbjerg, det vækkede gamle minder, jeg var ikke selv aktiv dengang, men der er givetvis flere brugere der kan huske Aarhus Akvarium, jeg husker godt at have besøgt stedet.

http://www.tranbjerglokalhistorie.dk/ud ... _4V6rcmYb0" onclick="window.open(this.href);return false;

/Morten


Morten L

720 liter og 150 liters sump, Philips CoralCare gen 1 lamper, Nyos Quantum 220 skummer, MP40QD mobius og Jebao DCP10000 retur. Samt GHL profilux.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Historisk Aarhus Akvarium

Indlæg af Carsten »

Da jeg arbejdede på Djursland i slutningen af 70'erne og starten af 80'erne, var jeg derude en enkelt gang. Og Må sige at det skuffede temmelig meget. Husker ikke længere hvad det var som trak ned, men ihvertfald så blev det kun ved det ene besøg.
Måske jeg var lidt farvet af at komme i Danmarks akvarie i Charlottenlund, og sammenlignede det med det i Tranbjerg


Brugeravatar
MortenL
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 532
Tilmeldt: ons 9. okt 2013 13:33
10
Postnummer: 8270 Højbjerg
Saltvand siden?: 2014

Re: Historisk Aarhus Akvarium

Indlæg af MortenL »

Carsten skrev:Da jeg arbejdede på Djursland i slutningen af 70'erne og starten af 80'erne, var jeg derude en enkelt gang. Og Må sige at det skuffede temmelig meget. Husker ikke længere hvad det var som trak ned, men ihvertfald så blev det kun ved det ene besøg.
Måske jeg var lidt farvet af at komme i Danmarks akvarie i Charlottenlund, og sammenlignede det med det i Tranbjerg
Jeg har vel været der som 10-12 årig (80-82), og husker det også som en noget simplere end Danmarks akvarium i Charlottenlund.

Jeg havde et besøg på Danmarks akvarie i Charlottenlund få år før de flyttede til den blå planet, det var jo nærmest et historisk studie i hvordan man lavede offentlige akvarier i efterkrigstiden. Hvilket jo også havde sin charme.


Morten L

720 liter og 150 liters sump, Philips CoralCare gen 1 lamper, Nyos Quantum 220 skummer, MP40QD mobius og Jebao DCP10000 retur. Samt GHL profilux.
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2061
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Kolding

Re: Historisk Aarhus Akvarium

Indlæg af nbd »

Tak for at dele opslaget Morten. Jeg kom der en del gange i de første år - fordi der ikke var andre i det mindtjyske.

Det har været lidt samme oplevelse at besøge terrariet i Vissenbjerg. De er dog i gang med fornyelse.


Besvar

Tilbage til "Offentlige akvarier"