"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Saltvandsforum og fremtiden

Generel tråd kun omhandlende dette forum.
Brugeravatar
Beowulf
Redaktør
Redaktør
Reactions:
Indlæg: 431
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 17:24
15
Postnummer: 9370 Hals

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Beowulf »

Mack skrev:Hejsa
Jeg vil gerne overtage saltvandsforum hvis i ønsker det men samtidig vil jeg da gerne bruge de nuværende moderator osv hvis de har Lyst til at forsætte da det ikke skal være en tvang jeg gør det kun får at redde de mange artikler osv og bevare et forum på gammel maner

Skulle dette blive aktuelt. Så regner jeg heller ikke med at løbe nogen steder.
VH
Peter
460l salt 120l sump. Indbygget i skab
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2924
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Gino »

Det lyder lækkert Mack hvis du overtager forum!

Så må jeg hellere blive betalende medlem igen ;-)
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
Kimkjaer
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 304
Tilmeldt: ons 14. aug 2013 13:47
10
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2014

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Kimkjaer »

Det er jeg ked af at høre.

Det lyder fint, at Mack vil drive den videre, og folk er villige til at betale.
Men hvad så den dag, der ikke bliver betalt længere?
Vil forum således blot gå tabt?
Mack
Reactions:

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Mack »

Nej det er ikke planen
ceslsalt
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
Indlæg: 18
Tilmeldt: lør 14. feb 2015 11:46
9
Postnummer: 2700 Brønshøj

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af ceslsalt »

Hej SF. Hvis redaktionen ikke kan videreføre et forum, der har haft succes i så mange år, er det måske på grund af redaktionen .
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Hougaard »

ceslsalt skrev:Hej SF. Hvis redaktionen ikke kan videreføre et forum, der har haft succes i så mange år, er det måske på grund af redaktionen .
Av...
Brugeravatar
Holst
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 937
Tilmeldt: man 28. jan 2008 10:11
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Holst »

Hougaard skrev:
ceslsalt skrev:Hej SF. Hvis redaktionen ikke kan videreføre et forum, der har haft succes i så mange år, er det måske på grund af redaktionen .
Av...
Av ja..
Men det kommer jo helt an på premissen.
Saltvandsforum har som sådan aldrig (mens jeg har været her) været et "medie" drevet af redaktører, skribenter mv. som skulle holde et flow i en nyhedsstrøm, men derimod bruger oprettede diskussioner, vidensdelinger mv. Så at skyde skylden på "redaktionen" er lige groft nok..
Jeg er også medlem af Reef2Reef som er en helt anden genre. Der er meget godt, men der er lige så meget spam og ligegyldige ting fra "redaktionens" side og alle "sponsorene". En stor reklame søjle. Jeg er meget mere tilhænger af tempoet herinde og tonen... :GO
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
madsjeppe01
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 243
Tilmeldt: fre 17. aug 2018 20:00
5
Postnummer: 4760 Vordingborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af madsjeppe01 »

Holst:

Problemet er jo, og har altid været at der en begrænset indtjening på siden i form af reklamer m.m. Det er også derfor at kære Hougaard har været nød til at poste så mange penge i siden for at holde den oppe. Og kæmpe respekt for det!

Hvis siden skal drives videre skal der laves en indtjening på siden, så den kan køre i nul ift. udgifter. Flere reklamer, eller en fast årlig medlemspris som kan dække udgifterne.
Brugeravatar
Holst
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 937
Tilmeldt: man 28. jan 2008 10:11
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Holst »

madsjeppe01 skrev:Holst:

Problemet er jo, og har altid været at der en begrænset indtjening på siden i form af reklamer m.m. Det er også derfor at kære Hougaard har været nød til at poste så mange penge i siden for at holde den oppe. Og kæmpe respekt for det!

Hvis siden skal drives videre skal der laves en indtjening på siden, så den kan køre i nul ift. udgifter. Flere reklamer, eller en fast årlig medlemspris som kan dække udgifterne.
Madsjeppe01 :)
Den er jeg hel med på, men tolkede det som om at opbakningen til forummet ikke var der og det måtte være "deres" skyld..
Jeg donerer gerne og har gjort det tidligere så vi stadig kan have et forum som dette. :) Tror også på fremtiden for forummet ! :y
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
madsjeppe01
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 243
Tilmeldt: fre 17. aug 2018 20:00
5
Postnummer: 4760 Vordingborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af madsjeppe01 »

Det gør jeg bestemt også, og håber også på at det lykkedes :)
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Marco R »

ceslsalt skrev:Hej SF. Hvis redaktionen ikke kan videreføre et forum, der har haft succes i så mange år, er det måske på grund af redaktionen .
Arg den er nok lige Bob Bob Bob :lipssealed: :beer:

Vi redakører/moderatorer kom først og fremmest på banen, da der var en periode, hvor der var knas i maskineriet herinde, og Hougaard var presset der pga. alt det dengang, og der søgte han efter nogle, som kunne holde tonen fin herinde, og presset blev delt på flere, da det var uoverskueligt at stå med selv :happy:

At vi redakører/moderatorer så har valgt, frivilligt og glædeligt, uden noget pres fra Hougaard eller andre eller noget, at lave andre ting herinde for at gavne og glæde forummet er noget andet :)

Men forummet har alle dage været så aktivt, som medlemmerne selv gør det - da det jo lige meget hjælper, at vi redakører/moderatorer prøver på alle mulige tiltag, hvis ikke medlemmerne er der til at bakke det op :beer:

Med det sagt så er jeg lykkelig over, at Mack vil overtage forummet, så alle guldkornene ikke går tabt, og forummet lever videre :GO
Mack
Reactions:

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Mack »

Ok så tager vi økonomi ind i billedet hvad vil være et fornuftigt “medlemsgebyr” være for at vi ikke mister aktive eller meget erfarne bruger i forbindelse med indførsel af “medlemsgebyr”
En gang årligt 150, 200, 250, 300 ?
Forhandler ? 500 ?
Jeg skal ikke lave penge på det her det er 100% sikkert det skal blot løbe rundt og siden holdes i live det er mit formål
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2064
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Kolding

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af nbd »

Jeg tror SF dør hvis der indføres brugerbetaling. Lad det i stedet være op til brugerne selv at afgøre om de ønsker/har mulighed for at støtte økonomisk (som det er nu).

Der er psykologisk forskel på om man støtter noget frivilligt af idealistiske grunde eller om man SKAL betale for at få adgang.
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3731
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af charlie saltvand »

nbd skrev:Jeg tror SF dør hvis der indføres brugerbetaling. Lad det i stedet være op til brugerne selv at afgøre om de ønsker/har mulighed for at støtte økonomisk (som det er nu).

Der er psykologisk forskel på om man støtter noget frivilligt af idealistiske grunde eller om man SKAL betale for at få adgang.
@ Nbd, jeg er HELT enig i at det optimalt burde være gratis, men som jeg læste Hougaards indlæg længer oppe, så koster det (i sin nuværende form) 800 kr pr. md.

Mack... Kan du ikke finde ud af hvad det vil koste at holde det kørende?

Jeg mener ikke at fx 500kr pr år er mange penge, set i relation til alt det hardwear vi hælder penge ud af vinduet på, eller de penge vi bruge på koraller og fisk mv. Tror ikke der er mange der "kun" lægger 500 kr når de er forbi forhandleren.... ?

Just my 5 cent :beer:
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2064
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Kolding

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af nbd »

charlie saltvand skrev:Jeg mener ikke at fx 500kr pr år er mange penge, set i relation til alt det hardwear vi hælder penge ud af vinduet på, eller de penge vi bruge på koraller og fisk mv. Tror ikke der er mange der "kun" lægger 500 kr når de er forbi forhandleren.... ?
Helt enig - men hvis nybegyndere (og for så vidt også de gamle rotter) han få det hele gratis på Facebook, bliver der nok tomt på SF :(
Mack
Reactions:

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Mack »

Ved dandomain
Første år incl oprettelse ca 400
Efterfølgende år ca 2400 / 50 medlemmer kr 48 pr år pr medlem

Hvis behov for mere plads osv gør det nødvendigt med en anden løsning vil den 1. År koste 450
Efterfølgende år 3600 / 50 medlemmer kr 72 pr år pr medlem

Jeg skal nok stå for 1. År alene
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3731
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af charlie saltvand »

Det er sgu skarpe priser unge mand! Sæt igang :-)

Så kan du evt oprette en konto til dette og vi kan overfører via mobilpay eller andet :beer: (Kan være der er smartere måder at gøre det m betalingen på, jeg kommer bare med ideer)..? :sneaky:
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Carsten »

nbd skrev:
charlie saltvand skrev:Jeg mener ikke at fx 500kr pr år er mange penge, set i relation til alt det hardwear vi hælder penge ud af vinduet på, eller de penge vi bruge på koraller og fisk mv. Tror ikke der er mange der "kun" lægger 500 kr når de er forbi forhandleren.... ?
Helt enig - men hvis nybegyndere (og for så vidt også de gamle rotter) han få det hele gratis på Facebook, bliver der nok tomt på SF :(
Men kvaliteten af svaret kan på FB være mere end svingende. Og der er ingen mulighed for at få verificeret svaret
Mack
Reactions:

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Mack »

God lørdag
Det var meningen at den gode Hougaard og jeg skulle have en samtale i går men jeg hørte aldrig fra ham så dette tolker jeg som et udtryk for manglende interesse for at jeg overtager saltvandsforum.dk så jeg betragter min rolle som “køber” af siden jer som værende afsluttet og jeg håber i finder en anden løsningen
Mvh
Michael
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Marco R »

Mack skrev:God lørdag
Det var meningen at den gode Hougaard og jeg skulle have en samtale i går men jeg hørte aldrig fra ham så dette tolker jeg som et udtryk for manglende interesse for at jeg overtager saltvandsforum.dk så jeg betragter min rolle som “køber” af siden jer som værende afsluttet og jeg håber i finder en anden løsningen
Mvh
Michael
Hej Michael,

Det håber jeg inderligt ikke, at det er rigtigt!!! :(

Så håber, at I finder ud af noget med mindre, du slet ikke vil nu, grundet at aftalen ikke blev holdt?

De venligste hilsner
Marco
Mack
Reactions:

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Mack »

Hej Marco
Jamen jeg ser bare nogle tegn på at denne side udvandes link til saltvandswiki er fjernet dermed kan jeg jo godt regne ud at den fortsætter som sit eget domæne og den ikke er med i saltvandsforum min ide var jo at køre det hele sammen og fortsætte dette men når det ikke er tilfældet og en mangle på kontakt til Hougaard så har jeg ikke anden udvej. Tak for denne gang jeg er sikker på i finder en løsning
Brugeravatar
Holst
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 937
Tilmeldt: man 28. jan 2008 10:11
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Holst »

Jeg må indrømme at jeg håber du har mere tålmodighed end 1 misset opkald, for ellers er det doomed anyway..
Har haft fornøjelsen af Hougaard herinde i mange år, og min opfattelse af ham er at han er en god fyr som kun ønsker siden består og den viden som han selv har været med til at ligge i den..
Så prøv at lave en aftale igen..
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
Brugeravatar
KasperT
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1380
Tilmeldt: ons 17. okt 2012 16:53
11
Postnummer: 8660 Skanderborg
Saltvand siden?: 2012

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af KasperT »

Mack skrev:Hej Marco
Jamen jeg ser bare nogle tegn på at denne side udvandes link til saltvandswiki er fjernet dermed kan jeg jo godt regne ud at den fortsætter som sit eget domæne og den ikke er med i saltvandsforum min ide var jo at køre det hele sammen og fortsætte dette men når det ikke er tilfældet og en mangle på kontakt til Hougaard så har jeg ikke anden udvej. Tak for denne gang jeg er sikker på i finder en løsning
Hvis det på et tidspunkt bliver interessant og relevant, så skal jeg gerne hjælpe med at koble links op på reefapp.net som jeg ejer :-)
Har desværre ikke overskud til at hjælpe med at drive forum :-(
/Kasper

Website: Reef App
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3573
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Tykki »

Er der noget nyt i sagen?
Mack
Reactions:

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Mack »

Ikke andet end at Hougaard vil beholde domæne det første år og han stadigvæk ikke har svaret på mail jeg sendte som svar at jeg tog domænet med de to ting skulle følges ad i min verden
Det ville han så altså ikke
Jeg kan og vil ikke bruge længere tid på det her så svært kan det vel heller ikke være når han alligevel vil lukke siden ned men pyt som man siger
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4007
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Engelquist »

Jeg håber at der findes en løsning med en ankermand der har en rolig, stabil hånd og lidt is i maven- for det kræver opgaven, da bølgerne kan gå højt...også i kulissen (hvilket jeg ved af erfaring)
Vedkommende skal være forberedt på at imødegå konflikter uden at eskalere dem og ikke trække stikket ved det mindste tegn modgang.
Dog er det heldigvis længe siden vi har haft større konflikter herinde, hvilket sikkert skyldes den begrænsede aktivitet på det sidste...

Jeg forholder mig til det Erik skriver i første indlæg: nemlig at der skal findes en løsning inden 1/9 så forummet kan køre videre i en eller anden form.

Jeg ved at Erik har travlt med familiære forpligtelser lige pt, så det kan jo nok forklare han er lidt indisponibel for tiden.

Uden at have det store kendskab på området, kunne løsning med et webhotel incl en "serviceaftale" måske være en god mulighed?
Dette vil dog kræve at brugerne tager hinanden i ed vedr en form for kontingent, til at dække udgifterne, da det nok ikke er billigt?

Derudover kræver det også at der er en herinde, som har lysten til at stå som ansvarlig for et forum, både økonomisk og juridisk.

Lad os holde gang i tråden over sommeren og håbe på at der findes en løsning, enten i forummets nuværende form eller måske bare som en tilgængelig vidensdatabase :-)
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Mack
Reactions:

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Mack »

Nu var jo sådan at Hougaard selv foreslog fredag (i fredags ) og jeg sendte bekræftelse på aftale så må det være hans pligt at oplyse mig om det hvis det ikke kan lade sig gøre dette skete ikke
Naturligvis skal der være plads til familie og du kan være helt 100 % på at jeg ikke bakker ud af noget
Når det er fastlagt men at man bare undlader at svare så er det lidt mangle på respekt for min tid

Og så er det bedre at jeg melder ud at det synes jeg ikke om således der kan være tid til at finde en anden da jeg ikke ønsker siden skal dø
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Hougaard »

Lad mig lige præcisere en pointe:

For at undgå at overdrage forummet til "nogen" for blot at se at det bliver solgt til en af de store tyske webshops dagen efter. Så vil jeg beholde ejerskabet af domænenavnet i en overgangsperiode og blot sørge for at alt dns peger på det nye site.

Det var forøvrigt fuldstændig samme metode som Brian og jeg anvende da jeg overtog.
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Hougaard »

Mack skrev:Hej Marco
Jamen jeg ser bare nogle tegn på at denne side udvandes link til saltvandswiki er fjernet dermed kan jeg jo godt regne ud at den fortsætter som sit eget domæne og den ikke er med i saltvandsforum min ide var jo at køre det hele sammen og fortsætte dette men når det ikke er tilfældet og en mangle på kontakt til Hougaard så har jeg ikke anden udvej. Tak for denne gang jeg er sikker på i finder en løsning
Øøøhh, nej. Jeg har været i gang med bringe kodebasen tilbage til standard, fjernet alt mit forhandler kode og den slags, så det vil være nemmere for nogen at opgradere systemet.
madsjeppe01
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 243
Tilmeldt: fre 17. aug 2018 20:00
5
Postnummer: 4760 Vordingborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af madsjeppe01 »

alternativet er vel at siden sælges/doneres til en anden større side der kan varetage den. Det handler jo bare om at skrive en god kontrakt, så alt info osv. kan bevares.
Besvar

Tilbage til "Forum generelt"