"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Saltvandsforum og fremtiden

Generel tråd kun omhandlende dette forum.
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Hougaard »

... det koster mig ca. 800 kr om måneden, fordi jeg har valgt at køre det på en dedikeret server, men det kan sagtens gøres billigere.
Mack
Reactions:

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Mack »

Lige nu er jeg ved at tale med en udbyder som lige skal vende tilbage så får en pris i får den rå pris jeg gør det ikke for at tjene noget det må jeg øvrigt heller ikke i min situation men jeg har mange timer som jeg ikke kan fylde ud så derfor valgte jeg at bruge dem på siden her
Mack
Reactions:

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Mack »

Jeg skulle gerne have en pris til jer i morgen så vender jeg tilbage
Men jeg overtager siden pr 1.8 så prøver jeg at få lave siden klar så der vil nok lige være lukket en dags tid
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3730
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af charlie saltvand »

Mack skrev:Jeg skulle gerne have en pris til jer i morgen så vender jeg tilbage
Men jeg overtager siden pr 1.8 så prøver jeg at få lave siden klar så der vil nok lige være lukket en dags tid
Spændende Mack :GO og så må vi finde ud af det med pengene, der må være andre end mig der ikke vil undvære SF.
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3789
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af crazy seahorse »

charlie saltvand skrev:
Mack skrev:Jeg skulle gerne have en pris til jer i morgen så vender jeg tilbage
Men jeg overtager siden pr 1.8 så prøver jeg at få lave siden klar så der vil nok lige være lukket en dags tid
Spændende Mack :GO og så må vi finde ud af det med pengene, der må være andre end mig der ikke vil undvære SF.
Enig. Det med pengene burde ikke være et problem når vi er så mange. Dejligt at der ser ud til at komme en løsning.

Ellers kunne det måske overvejes, om ikke vi kunne gøre det attraktivt for forhandlerne at sponsere.
Det er jo muligt at reklamere for salg af levende på Forummet, hvilket det ikke er på FB. (TFAqua´s side er nede, er ikke offentliggjort skriver de. Om det har med forbuddet for salg af levende at gøre ved jeg ikke.) Nå, det var et sidespring.
Hvis forhandlerne vil lave opslag og skal oploade billeder (hvilket kan være en tidskrævende affære), så kunne det måske kombineres med Gruppe for saltvandsforum på fb. Billeder kunne lægges op der og tekst og priser på forummet.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Holst
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 937
Tilmeldt: man 28. jan 2008 10:11
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Holst »

Jeg donerer glædeligt igen til forummet!
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3610
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af nielsk »

Jeg bruger sf som en slags logbog over mine baljer og roder nogen gange efter datoer osv. I mine gamle tråde.
Jeg betaler gerne!!
SPS : Stability provides succes
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3573
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Tykki »

Jeg betaler også gerne, men helst orange!
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Hougaard »

Mack skrev:Men jeg overtager siden pr 1.8 så prøver jeg at få lave siden klar så der vil nok lige være lukket en dags tid
Bare lige for at der ikke går fnidder i kommunikationen, så kan ovenstående ikke læses som at Mack og jeg har lavet en aftale om noget som helst. Der skal nok indsættes et hvis i starten af den sætning :)
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3789
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af crazy seahorse »

Hougaard skrev:
Mack skrev:Men jeg overtager siden pr 1.8 så prøver jeg at få lave siden klar så der vil nok lige være lukket en dags tid
Bare lige for at der ikke går fnidder i kommunikationen, så kan ovenstående ikke læses som at Mack og jeg har lavet en aftale om noget som helst. Der skal nok indsættes et hvis i starten af den sætning :)
Kan du ikke lige uddybe, Erik.
Som jeg læser det, så tilbyder Mack at han gerne vil køre forummet videre. Jeg er klar over, at der skal laves nogle aftaler, men det er vel ikke så omfattende, eller?
Eller er det sådan, at du skal have et beløb for at Mack overtager det?
Nu har flere skrevet at de gerne vil bidrage og så er det vel vigtig info at få med. Jeg forstod det sådan, at du ville lukke forummet den 01.09.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Capoth
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 194
Tilmeldt: fre 26. jul 2019 10:20
4
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Capoth »

Hougaard skrev:
Mack skrev:Men jeg overtager siden pr 1.8 så prøver jeg at få lave siden klar så der vil nok lige være lukket en dags tid
Bare lige for at der ikke går fnidder i kommunikationen, så kan ovenstående ikke læses som at Mack og jeg har lavet en aftale om noget som helst. Der skal nok indsættes et hvis i starten af den sætning :)
Har hørt lidt histore omkring dette Forum og viljen til at lade andre overtage, hvilken nogle person ikke ønskede.

Som jeg læser det, må har Mack havde overtaget det, da Hougaard ikke ønsker at passe den mere. Vil nu være lidt underligt der skal betales for ikke at skulle lukke den, eller lade andre overtage
Seniorreefer
Mack
Reactions:

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Mack »

Det var er tilbud fra min side om at videreføre siden hvis der kommer krav om betaling for at overdrage siden til mig så står jeg af lige med det samme
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Hougaard »

Sorry, jeg syntes det er super at "Mack" vil overtage, og jeg har ikke set en strøm af folk der siger at det er en dårlig ide.. Men på nuværende tidspunkt (tirsdag d 7/6, halvsent DK tid) kender jeg ikke engang "Mack"s rigtige navn eller noget... Så det er bare lidt tideligt at annoncere "jeg overtager" :)

Jeg forventer ingen betaling, og jeg syntes det er rigtigt fint hvis der er en gruppe af brugere der vil støtte om økonomien.
Capoth
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 194
Tilmeldt: fre 26. jul 2019 10:20
4
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Capoth »

Hougaard skrev:Sorry, jeg syntes det er super at "Mack" vil overtage, og jeg har ikke set en strøm af folk der siger at det er en dårlig ide.. Men på nuværende tidspunkt (tirsdag d 7/6, halvsent DK tid) kender jeg ikke engang "Mack"s rigtige navn eller noget... Så det er bare lidt tideligt at annoncere "jeg overtager" :)

Jeg forventer ingen betaling, og jeg syntes det er rigtigt fint hvis der er en gruppe af brugere der vil støtte om økonomien.
Fair. Så må i for sat en forbindelse igang :h
Seniorreefer
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1471
Tilmeldt: man 10. okt 2005 06:52
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Jerslev »

Fedt at forummet ser ud til at fortsætte. I betragtning af hvad det ellers koster at drive saltvand, vil et årligt gebyr være som en dråbe i havet,. Har ikke indtil nu bidraget økonomisk - mest dovenskab
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4007
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Engelquist »

godt initiativ!
Jeg støtter også gerne med lidt brugerbetaling selvom jeg ikke har saltvand pt.
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Mack
Reactions:

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Mack »

God formiddag forum
Jeg har kigget lidt ved de forskellige udbyder af webhoteller og må nok erkende at jeg foretrækker dandomain og den løsning som hedder premium se evt her https://dandomain.dk/webhotel" onclick="window.open(this.href);return false;
Dels er der lidt fremtids perspektiv i det mht disk plads
Og dels plejer en phpbb at performer bedre med 4 gb ram end 2 gb som var muligheden ved simply
Hvad siger i til det ? Er det noget i vil være med til ?
Brugeravatar
Holst
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 937
Tilmeldt: man 28. jan 2008 10:11
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Holst »

Engelquist skrev:godt initiativ!
Jeg støtter også gerne med lidt brugerbetaling selvom jeg ikke har saltvand pt.
Skulle også gerne være et forum når du vender tilbage til Saltvandshobbyen ;) Motorcyklen skal jo også i vinterhi igen.. :wink:
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
Mack
Reactions:

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Mack »

Ja det med motorcykel er slut for mit vedkommende jeg måtte sælge min pga nedgang i indkomst og sygdom så ikke mere sommersjov på to hjul
Mack
Reactions:

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Mack »

Der var et sidespring men dandomain kan også gå ned på php5.7 så det burde virke
Hvad ville i tænkte hvis design bliver ændret ?
Mack
Reactions:

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Mack »

Jeg overvejer meget seriøst at få siden opdatere til nyeste variant af phpbb men det er så ikke givet at det bliver 100% samme farve nuance som nu men jeg vægter performance og sikkerhed højere end farvevarianten
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Carsten »

Mack skrev:Der var et sidespring men dandomain kan også gå ned på php5.7 så det burde virke
Hvad ville i tænkte hvis design bliver ændret ?
Det tror jeg ikke vil gøre noget. Det er jo blot noget vi skal vende os til
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3730
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af charlie saltvand »

Hep.

Jeg sidder på kontor med et par ret dygtige og erfarne IT drenge. De anbefaler dette "web hotel"....Det er en "rå" server, så alt skal sættes op... Det ved jeg ikke om en kompetance fx hos dig Mack...? Jeg kan ikke....
https://www.hetzner.com/cloud" onclick="window.open(this.href);return false;
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Mack
Reactions:

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Mack »

Jeg har ikke så meget erfaring med at få domæne navne til at pege på en specifik server i Tyskland og de slår sig meget på at det er det nyeste af alt det er ikke lige det vi skal bruge i første omgang der har jeg behov at have en php5 og ikke en php7 det bliver aktuelt når den er opdateret så med
Mindre jeg får adgang til sidens data og et test miljø så er det tyske ikke aktuelt
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3730
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af charlie saltvand »

Mack skrev:Jeg har ikke så meget erfaring med at få domæne navne til at pege på en specifik server i Tyskland og de slår sig meget på at det er det nyeste af alt det er ikke lige det vi skal bruge i første omgang der har jeg behov at have en php5 og ikke en php7 det bliver aktuelt når den er opdateret så med
Mindre jeg får adgang til sidens data og et test miljø så er det tyske ikke aktuelt

Helt cool :GO Jeg aner ikke hvad det er du skriver mht php5 og 7 osv... :hehe: Men det lyder som om du har helt styr på det :GO :K :sneaky2: Så du skal bare give den gas :beer:
Det VIGTIGE for mig er at AL den erfaring og viden der er her, IKKE FORSVINDER + Som andre bruger jeg også forum som en "log bog" for det jeg selv går og roder med :y
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Holst
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 937
Tilmeldt: man 28. jan 2008 10:11
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Holst »

Kan den ikke overtages der hvor den er ?
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
Mack
Reactions:

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Mack »

Holst skrev:Kan den ikke overtages der hvor den er ?
Det er en af muligheder som vi skal have talt om, desuden er der to alternativer
1. Få siden hosted ved en webudbyder med hvad der af følger
2. Oprette egen ubuntu server med Apache på og lade den køre fra mit hjem med siden på

2 vil nok være den billigste på sigt
Men det er alt i min overvejelser for hvordan vi bedst og sikrest føre siden videre uden for mange nede dage osv
Brugeravatar
Holst
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 937
Tilmeldt: man 28. jan 2008 10:11
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Holst »

Mack skrev:
Holst skrev:Kan den ikke overtages der hvor den er ?
Det er en af muligheder som vi skal have talt om, desuden er der to alternativer
1. Få siden hosted ved en webudbyder med hvad der af følger
2. Oprette egen ubuntu server med Apache på og lade den køre fra mit hjem med siden på

2 vil nok være den billigste på sigt
Men det er alt i min overvejelser for hvordan vi bedst og sikrest føre siden videre uden for mange nede dage osv

Nu er jeg ikke så meget inde i det, men tænker mere risiko. ligger en utrolig vidensdatabase liggende... Og går det tabt, så tænker jeg slet ikke saltvandsforum har en chance.. :/
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
Mack
Reactions:

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Mack »

Holst skrev:
Mack skrev:
Holst skrev:Kan den ikke overtages der hvor den er ?
Det er en af muligheder som vi skal have talt om, desuden er der to alternativer
1. Få siden hosted ved en webudbyder med hvad der af følger
2. Oprette egen ubuntu server med Apache på og lade den køre fra mit hjem med siden på

2 vil nok være den billigste på sigt
Men det er alt i min overvejelser for hvordan vi bedst og sikrest føre siden videre uden for mange nede dage osv

Nu er jeg ikke så meget inde i det, men tænker mere risiko. ligger en utrolig vidensdatabase liggende... Og går det tabt, så tænker jeg slet ikke saltvandsforum har en chance.. :/

Derfor jeg også mest hælder til 1 da dandomain har sikkerhed indbygget og dermed bedre beskyttelse men en del af beskyttelsen går også tabt hvis man springer opdateringer af siden over derfor vil min første opgave være dels at finde det rigtige sted og derefter få siden opdateret til nyeste version
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Hougaard »

Holst skrev:Kan den ikke overtages der hvor den er ?
Nej, den ligger inde midt i de servere der håndterer services på *.hougaard.com.
Besvar

Tilbage til "Forum generelt"