"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Saltvandsforum og fremtiden

Generel tråd kun omhandlende dette forum.
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2064
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Kolding

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af nbd »

Saltvandsforum kunne måske køres sammen med akvariefisk.dk? De har selv været gennem processen: https://akvariefisk.dk/node/120613" onclick="window.open(this.href);return false;

Eftersom der er færre og færre brugere på traditionelle fora, kunne det måske give god mening at samle alle danske fora under én fælles portal?
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3785
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af crazy seahorse »

Hougaard skrev:Lad mig lige præcisere en pointe:

For at undgå at overdrage forummet til "nogen" for blot at se at det bliver solgt til en af de store tyske webshops dagen efter. Så vil jeg beholde ejerskabet af domænenavnet i en overgangsperiode og blot sørge for at alt dns peger på det nye site.
Det er et rimeligt argument. Skulle det ske, så er der en reel risiko for at arkivet forsvinder. Måske ikke lige på dagen, men på sigt. Så det må der laves et værn imod.

Sporene skræmmer. Jeg ved ikke hvor mange på SF der kender navnet Albert Thiel. Thiel var en af pionerende inden for saltvandshobbyen. Det er ham der har æren for indførslen i hobbyen af mange af de tilsætninger og det grej vi anvender den dag i dag. Ham har vi meget at takke for. (sidespring sorry)
Han har skrevet en mængde artikler om alle mulige emner, holdt foredrag (også på Macna) og han besad en enorm viden. Det var hos Thiel jeg første gang stødte på brugen af chelatorer i hobbyen. Han løftede en advarende finger omkring anvendelsen af disse bindere.

De nye ting blev lanceret igennem hans firma, Thiel Aqua Tech. Virksomheden blev solgt i `96 og hele den omfattende database røg med i den handel.
Som jeg læste det i en artikel, ønskede de nye ejere ikke at vedligeholde databasen, så nu er den væk for altid. Det var en guldgrube af viden der forsvandt.
Jeg har gemt flere links til forskellige emner. Tjekkede lige nu og de henviser til alt muligt crap, artiklerne er væk :G
Det må vi forhindre kan ske i vores tilfælde. Det må man kunne lave en beskyttelse imod.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mack
Reactions:

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Mack »

Først skal jeg give Hougaard en uforbeholden undskyldning for dette her
Dernæst vil jeg lige påpege at jeg ALDRIG kunne finde på at sælge viden ud af landet og jeg mener ALDRIG
Jeg kunne måske overtales til at overtage det på betingelse af at jeg ikke vil deltage i jagten på uromagere dette bliver de moderatorer som har lyst
Hougaard skal vi prøve at få en aftale på benene ?
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Marco R »

Mack skrev:Først skal jeg give Hougaard en uforbeholden undskyldning for dette her
Dernæst vil jeg lige påpege at jeg ALDRIG kunne finde på at sælge viden ud af landet og jeg mener ALDRIG
Jeg kunne måske overtales til at overtage det på betingelse af at jeg ikke vil deltage i jagten på uromagere dette bliver de moderatorer som har lyst
Hougaard skal vi prøve at få en aftale på benene ?
Hej Michael,

Du kan roligt regne med mig, at jeg stadig er her som moderator, hvis du vil have det selvfølgelig :happy:
Mack
Reactions:

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Mack »

Marco R skrev:
Mack skrev:Først skal jeg give Hougaard en uforbeholden undskyldning for dette her
Dernæst vil jeg lige påpege at jeg ALDRIG kunne finde på at sælge viden ud af landet og jeg mener ALDRIG
Jeg kunne måske overtales til at overtage det på betingelse af at jeg ikke vil deltage i jagten på uromagere dette bliver de moderatorer som har lyst
Hougaard skal vi prøve at få en aftale på benene ?
Hej Michael,

Du kan roligt regne med mig, at jeg stadig er her som moderator, hvis du vil have det selvfølgelig :happy:
Naturligvis vis vil jeg det under forudsætning af at det bliver mig jo
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Hougaard »

Jeg er ude i ødemarken i denne uge, så ikke så tit på mobildækning.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Mack
Reactions:

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Mack »

Ser lækkert ud Hougaard
God tur vi tales ved når du kommer retur
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2064
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Kolding

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af nbd »

Hougaard skrev:Jeg er ude i ødemarken i denne uge, så ikke så tit på mobildækning.
Canadian Rockies? Ser godt ud!
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3995
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Engelquist »

Man kan jo, med rette, godt blive lidt forvirret over udmeldingerne om i denne tråd: først vil man overtage forum...så vil man ikke... og nu vil man tilsyneladende alligevel???
Jeg vil i al mindelighed opfordre til at ting lige afklares/afstemmes og aftales, inden man farer ud med beskyldninger om brudte aftaler eller manglende interesse... Det giver al for meget uro og grundlag for spekulationer...
… og derudover er det i øvrigt en stil jeg slet ikke vil være del af… så hvis det bliver sådan, springer jeg fra som en del af teamet på sf..

Jeg håber virkelig at der findes en løsning, så databasen med al den uvurderlige viden, som forummet indeholder, bevares og forbliver tilgængelig i en eller anden form...

Held og lykke med det i hvert fald :-)
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Hougaard »

nbd skrev:Canadian Rockies? Ser godt ud!
Ikke Rockies, coastal mountains (det er ikke samme bjergkæde), her er Joffre Lake i 1700 meters højde... De "grå klipper" i det lille dip i toppen af bjergene er Matier gletscheren der brækker af og er konstant vandtilførsel til søerne.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Mack
Reactions:

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Mack »

Engelquist skrev:Man kan jo, med rette, godt blive lidt forvirret over udmeldingerne om i denne tråd: først vil man overtage forum...så vil man ikke... og nu vil man tilsyneladende alligevel???
Jeg vil i al mindelighed opfordre til at ting lige afklares/afstemmes og aftales, inden man farer ud med beskyldninger om brudte aftaler eller manglende interesse... Det giver al for meget uro og grundlag for spekulationer...
… og derudover er det i øvrigt en stil jeg slet ikke vil være del af… så hvis det bliver sådan, springer jeg fra som en del af teamet på sf..

Jeg håber virkelig at der findes en løsning, så databasen med al den uvurderlige viden, som forummet indeholder, bevares og forbliver tilgængelig i en eller anden form...

Held og lykke med det i hvert fald :-)
Jeg har da en ide jeg ville vende med jer så siden var “ejet” af en forening som moderatorer skulle oprette og det så er jer som er bestyrelsen og skal styre økonomi på siden
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Carsten »

Mack skrev:
Jeg har da en ide jeg ville vende med jer så siden var “ejet” af en forening som moderatorer skulle oprette og det så er jer som er bestyrelsen og skal styre økonomi på siden[/quote]

Ideen er god nok, men kunne forstille mig at der er nogle juridiske spidsfindigheder, som skal afklares.
Problemet er så også lidt, at moderatorerne, også stopper i hobbyen. Og at en forening, skal komme med regnskab, og at det måske nok er noget en revisor skal ind over.
Og selv de simpleste ting, kan blive dyre, når sådan en skal godkende det
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4645
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Anders månsson »

Jeg har været med fra da Brian startede dette forum op og har været lykkelig bruger herinde lige siden.. Dette forum må og skal bestå og al den viden og inspiration vi har imellem os ligeså!
Mack
Reactions:

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Mack »

Hej til jer alle på forum
Jeg mangler kun lige et pr ting får jeg kan overtage siden
En af de ting jeg har hørt er bøvlet med at lægge billeder op det vil jeg lige sørge for at få kigget på som det første efter en opdatering af siden så også gmail kan bruges fremadrettet
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3555
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Tykki »

Så er alt jo godt!
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Carsten »

Og hvis du kan fixe at der kommer en "like" knap, vil det være fint!
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Hougaard »

Hej Alle,

Jeg er blevet kontaktet af en gruppe med Bo Engelquist i spidsen og arbejde lige nu med denne gruppe om at overdrage forummet.

Jeg vil lade Bo & Co fortælle om hvem de er og hvad deres planer er.

Jeg er fortrøstningsfuld!

/Erik
Mack
Reactions:

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Mack »

Jeg trækker mig naturligvis og held og lykke til den nye konstellation
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3995
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Engelquist »

Hougaard skrev:Hej Alle,

Jeg er blevet kontaktet af en gruppe med Bo Engelquist i spidsen og arbejde lige nu med denne gruppe om at overdrage forummet.

Jeg vil lade Bo & Co fortælle om hvem de er og hvad deres planer er.

Jeg er fortrøstningsfuld!

/Erik
Det er så meget sagt at jeg er i spidsen, men Charlie Saltvand, Anders Månnson, Crazy Seahorse og jeg er blevet enige om at vi vil overtage forummet og i fællesskab holde hånden under det.
I princippet bliver vi 4 administratorer- en styregruppe, der påtager sig et fælles ansvar for websitet.
Alt ligger på tegnebrættet endnu og vi har mange møder forude, både i styregruppen og sammen med Hougaard.
Planen er (bl.a.) at forummet skal opgraderes til en nutidig version og gøres mere bruger venligt... Plus en masse tiltag der vil live op i vores elskede forum.

Vi er som sagt stadig i fuld gang med planlægningen og der vil følge en masse info efterhånden som arbejdet skrider frem.

Ha en god sommer derude og glæd jer, for det gør vi! :beer:
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
Beowulf
Redaktør
Redaktør
Reactions:
Indlæg: 431
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 17:24
15
Postnummer: 9370 Hals

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af Beowulf »

Det er lækkert læsning. Bliver spændende at følge hvad der kommer ud af det.
VH
Peter
460l salt 120l sump. Indbygget i skab
tim_rn
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 412
Tilmeldt: fre 9. sep 2016 09:41
7
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2016

Re: Saltvandsforum og fremtiden

Indlæg af tim_rn »

Fremragende konstellation, stort tak herfra! Og i lige så høj grad tak til Hougaard for alt frem til nu og tage sig god tid til at tænke på fremtiden, så flere kan blive fattige og frustrerede over alger, mutte koraller og nå ja... en pisse sjov hobby!
Besvar

Tilbage til "Forum generelt"