"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

GAB

Generel tråd kun omhandlende dette forum.
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1471
Tilmeldt: man 10. okt 2005 06:52
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

GAB

Indlæg af Jerslev »

Det er sgu da et røvsygt Forum idag. Kun køb og
salg. Er det overhovedet værd at betale for ( Hougaard).
Er vi ikke nød til at bide i det sure æble og finde andre? Fora?
Jeg gør ihvertfald, hvad jeg kan, men man føler man taler til et vakuum
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: GAB

Indlæg af Hougaard »

tjaa....
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4654
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: GAB

Indlæg af Anders månsson »

det er da bare at komme igang med at lave lidt updates på akvarierne derhjemme og skrive lidt interesseret i de forskellige tråde!
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3610
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: GAB

Indlæg af nielsk »

Ja det er en platform som åbenbart ikke passer til tiden længere. Det er ærgeligt.
Der er så mange fede tråde fyldt med viden
SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
bima
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1831
Tilmeldt: ons 16. feb 2011 19:30
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: 9800 Hjørring

Re: GAB

Indlæg af bima »

Jeg tror vi er blevet meget bedre til at holde “liv” i vores akvarier.
Vi er blevet “klogere” på hobbyen,og så er akvarie udstyret blevet
markant bedre de sidste mange år.

Og der er måske også flere herinde,der stopper med saltvand kontra nye akvarister.
Facebook fanger helt sikkert flere,af de nystartede end Saltvandsforum gør.

Som @Jerslev skriver.
Så fylder køb/salgsannoncer meget herinde.
Og meget mindre spørgsmål og problemer omkring vores hobby.

Corona burde måske have tvunget flere til,at bruge mere tid på akvariet.
Ved ikke om det skete.
Coronaen har ihvertfald gjort,at vi ikke har kunne holde “fragment/kaffemøder”
hos hinanden.Og derved tror jeg så,der mangler de før/efterfølgende indlæg.
Mvh Henning Schneider

518 liters hjørneakvarie viewtopic.php?f=94&t=45569
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1471
Tilmeldt: man 10. okt 2005 06:52
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

Re: GAB

Indlæg af Jerslev »

Tror du hat ret Bima.
Men jeg kan sagtens lægge hus til et hyggeligt samvær - fragmentbyttemøde.
Giver gerne en frokost og en øl. Har plads nok til mange nørder
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: GAB

Indlæg af Jones »

Nu har jeg været med nogle år. Siden 2007, så vidt jeg husker. Der var meget mere aktivitet dengang og ja, udstyr og erfaring er blevet opgraderet siden. Det samme er mit behov for, at søge ny viden. Jeg har efterhånden den erfaring jeg har brug for, for at kunne drive værket selv og derfor skriver jeg ikke rigtigt herinde mere. Jeg kommenterer da lidt her og der, men egentlige tråde opretter jeg ikke i samme grad som tidligere. Jeg accepterer fuldt ud, at tiden er ændret og at facebook har taget en del af aktiviteten. Og det er helt okay. Verden er dynamisk og det har den altid været. Dermed ikke sagt at vores forum er kedeligt. Man kan stadig fremsøge al den viden man måtte mangle.
o_O
Brugeravatar
MortenL
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 532
Tilmeldt: ons 9. okt 2013 13:33
10
Postnummer: 8270 Højbjerg
Saltvand siden?: 2014

Re: GAB

Indlæg af MortenL »

Jerslev skrev:Tror du hat ret Bima.
Men jeg kan sagtens lægge hus til et hyggeligt samvær - fragmentbyttemøde. Giver gerne en frokost og en øl. Har plads nok til mange nørder
Tænker også det er den vej vi skal tilbage på. Vi trænger til at mødes, snakke og dele erfaringer, samt at få ansigt på hinanden. Personligt har jeg været med salt siden 2015, men da jeg hele tiden ligger nye lag på, det jeg laver, er der hele tiden nye udfordringer. Jeg ligger også gerne hus til et frag møde i Århus.

Jeg har lavet flere opslag, som bliver læst eller set af en del, men der kommer få eller ingen kommentar, det er lidt som at skrive ud i et radiodødt rum. Jeg tager det ikke personligt, men det gør nok, at jeg ikke orker at lave et længere opslag om min balje.
Morten L

720 liter og 150 liters sump, Philips CoralCare gen 1 lamper, Nyos Quantum 220 skummer, MP40QD mobius og Jebao DCP10000 retur. Samt GHL profilux.
Brugeravatar
ViggoN
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 543
Tilmeldt: tors 15. jan 2015 22:23
9
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2014

Re: GAB

Indlæg af ViggoN »

Jeg vil hoppe med her, jeg har været ude i et par år og heldigvis vendt tilbage. Nej jeg har ikke lavet et baljetråd endnu, den skal nok komme men det første der slog mig var at SF lidt DBA mht.saltverden og savnede lidt de gode gamle tråde. Så jeg har stenet BRSTV på Youtube for viden. For hold da op man glemmer hurtigt…men vil da gerne lave en tråd så jeg kan “dømmes”:)
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: GAB

Indlæg af Jones »

Jeg er ved at gøre klar til mit nye projekt, der bla. kommer til at huse mine fløjlsklovne, samt nogle andre kuriositeter, der skal indkøbes. Da jeg renoverer hus og akvariet er særligt indtænkt i dette vil der gå lidt tid, men jeg lover at der kommer en tråd om det når jeg er langt nok i processen.
o_O
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3789
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: GAB

Indlæg af crazy seahorse »

Enig I at der ikke sker så meget. Mange af de nye er nok til fb. Jeg bruger også Sf´s fb gruppe mere. De andre saltvandsgrupper benytter jeg ikke, læser dem, men skriver kun yderst sjældent (aldrig) Den unge generation er nok slet ikke bekendt med SF og den viden der ligger der. Så de kender ikke til andet end de sociale medier, så for dem er det MÅDEN.

For mig er den store hæmsko ifht at skrive, at det at lægge billeder og videoer ind er enormt tidskrævende. Det går så snildt på FB.
Jeg har skrevet et par artikler her på SF og det at lægge det skriftlige ind, tager et spiltsekund. Jeg laver artiklen i word og det er nemt nok - men billederne altså. At lægge 25+ billeder ind kan sagtens tage 2 timer eller mere, hvis de så også skal have en undertekst, så går der længere tid.

Det med at mødes og drøfte forskelligt, er rigtig hyggeligt og givende. Vi havde en hyggelig aften her hos mig i sensommeren. Vi var en flok der grillede og nørdede efterfølgende nede ved akvarierne.
Jeg har også regelmæssigt nogle forbi på besøg. Nogle gange er det for at købe koraller, men lige så tit bare til en sludder og en kop kaffe.
Ind i mellem er der også nye, som spørger om de må komme forbi og har jeg tid, siger jeg altid ja. Jeg kan godt huske hvordan det var at være ny. Det at komme ud og se et kørende akvarie var, for mig, en kæmpe oplevelse. Det gav inspiration og jeg havde mulighed for at stille spørgsmål.
Husker stadig mit besøg hos Politi Thomas (Ramses) Hans akvarie var i mange år mit keypoint, det som jeg skulle arbejde hen imod. Han åbnede gerne sit hjem, så nye kunne komme og se hans flotte akvarie.

Så jeg vil klart bakke op om hyggesnak ved besøg, som en måde at få pustet lidt liv i hobbyen.
Men de nye (eller gamle) skal selv tage initiativet. Bare spørg om man må komme forbi, evt tilbyd at tage kage med til kaffen. På den måde får man også udvidet sit netværk, så man har nogle man kender, når der opstår problemer.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3573
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: GAB

Indlæg af Tykki »

Som Erik skriver, gider jeg dårligt nok at lave Update mere! Det tagerven krig med billeder, og fandemig om ikke man skal have en YouTube kanal for at smide en video op! Jeg er så træt af sf nu, så det er lige før jeg laver en fb profil! Og lige meget hvad i gør, skriver, siger, foreslår, så kommer der ikke til at ske en skid! Ejeren af Forum er ved at afvikle, for udvikle det gør han sgu ikke!
Brugeravatar
Barner
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 931
Tilmeldt: fre 23. dec 2005 12:41
18
Postnummer: 8370 Hadsten
Saltvand siden?: 2004

Re: GAB

Indlæg af Barner »

Jeg vil gerne med til kaffe møder igen :-) Når det er sagt kunne tilgængeligheden være en grund til nedgangen. Deri mener jeg det er ikke blot at trykke på en App som facebook instagram osv. Det er nemt for brugere lige at bruge 2 min her og der.
Det har selvfølgelig også noget at gøre med penge! det er jo ikke gratis, så.
men blot en betragtning
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2064
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Kolding

Re: GAB

Indlæg af nbd »

Det er samme trend jeg har oplevet på et par andre php-baserede fora. FB overtager aktiviteten :G

Der er forskellig kommunikationsform på php vs. FB. På FB poster folk typisk et akut spørgsmål uden at have søgt om det har været stillet tidligere (som det ofte har!). FB er fin til hurtig kommunikation, medier, events etc. men er håbløs som database. Det er her vores php-baserede saltvandsforum har en styrke :y

Måske tænker folk sig også mere om, inden de skriver på Saltvandsforum end hvis kommunikationen foregik på FB?
tim_rn
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 412
Tilmeldt: fre 9. sep 2016 09:41
7
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2016

Re: GAB

Indlæg af tim_rn »

Jeg har det seneste år tænkt lidt på, hvordan folk egentlig benytterr siden her.

Jeg bruger browserversionen på på mobil og computer og tjekker her ofte. Der er jo en verden til forskel alt efter om jeg bevæger mig ind på "vis nye indlæg" eller "vis ulæste indlæg".

Mere aktivitet og debat er absolut målet og ville være rart. Men nogle gange tænker jeg folk ser de 2-3 indlæg, der nu engang ligger der siden man var der sidst og ikke mange af de gode snakke der trods alt er at finde, også hvis man ikke har været logget på i dagevis eller ugevis.

Hvad gør folk når de går på saltvandsforum.dk ?
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: GAB

Indlæg af Hougaard »

Tykki skrev:Ejeren af Forum er ved at afvikle, for udvikle det gør han sgu ikke!
Forummet er blevet erklæret dødt mange gange over de 12 år jeg har haft det, men på en eller anden måde er det stadigvæk her.

Det er ingen hemmelig at jeg grundet en arbejdsmulighed er flyttet til Canada og da jeg bor til leje i en jordskælvszone ikke længere har et saltvandsakvarie.

Hvis jeg havde haft et mål om afvikling, så var jeg nok ikke blevet med at betale for at holde det kørende, min kone spørger stadig til hvorfor vi stadig betaler for det?

Forummet var en stor hjælp for mig da jeg startede med saltvand, folkene her var altid supervenlige, og jeg lærte utroligt meget ved besøg hos Jer, og senere omvendt, når jeg havde muligheden for vise mine baljer frem. Jeg føler stadig at jeg kan bidrage til hobbien ved at holde forummet kørende, og ved at holde det frit fra tåbelige reklamer etc. Som softwaren er skruet sammen, er det desværre en gammel hacket version af phpBB 3.0 vi kører på og phpBB ændrede altid til ver 3.1 der gjorde opdatering vanskelig. I den nuværende situation hvor der næsten ikke længere er nogle sponsorer er det måske ikke et problem bare at smide altid ud og starte forfra.

Når det er sagt, så er min mailbox bestemt åben, hvis der er nogen der har lyst til at tage teten og fortsætte med at hjælpe hobbbien?
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: GAB

Indlæg af Hougaard »

crazy seahorse skrev:At lægge 25+ billeder ind kan sagtens tage 2 timer eller mere, hvis de så også skal have en undertekst, så går der længere tid.
Vi har da fået multi-upload så der kan uploades masser af billeder på én gang?
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: GAB

Indlæg af Carsten »

Tumbs up knappen mangler stadig Erik!!
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3789
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: GAB

Indlæg af crazy seahorse »

tim_rn skrev:Jeg har det seneste år tænkt lidt på, hvordan folk egentlig benytterr siden her.

Hvad gør folk når de går på saltvandsforum.dk ?
Jeg tjekker ind i mellem på mobilen, men ellers primært på computeren.
For mig er det meget nemmere, hvis jeg skal skrive. Er ikke så hurtig på tlf og så er der det problem med stavekontrollen. Ofte (og det tænker jeg også andre har) så lægger jeg ikke mærke til, at jeg har ramt et forkert bogstav eller kontrollen har valgt et andet ord. Så ser indlægget ud som om man ikke kan stave eller i mindste fald ser tåbeligt ud.
En computer (er heller ikke til tablet) og et almindeligt tastatur, det er lige mig.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3789
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: GAB

Indlæg af crazy seahorse »

Hougaard skrev:
crazy seahorse skrev:At lægge 25+ billeder ind kan sagtens tage 2 timer eller mere, hvis de så også skal have en undertekst, så går der længere tid.
Vi har da fået multi-upload så der kan uploades masser af billeder på én gang?
Først, så kan jeg godt følge de tekniske udfordringer der er. Ikke at jeg forstår dem, for jeg er ikke skrap til den slags. Kan dog klare mig til husbehov.

@Erik Du må lige forklare en analfabet som mig, det med multi-upload.
Betyder det, at jeg kan markere en masse billeder på min mobil og så lægge dem ind i det skriv jeg nu er i gang med? I så fald vil det være en stor forbedring. Men det er nok ikke så enkelt.
Når jeg skriver, så ligger teksten der. Så lægger jeg alle billeder i nummereret rækkefølge ind på min pc. Herefter uploader jeg dem enkeltvis og lægger undertekster ind (dem har jeg på forhånd liggende efter mit skriv.
Kan det gøres på en nemmere måde, tager jeg imod det med kyshånd. Har et par skriv liggende. De venter til jeg får tid og lyst til at lægge det ind.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: GAB

Indlæg af Hougaard »

Du kan markere flere filer og uploade på en gang.. men måske virker det kun med desktop UI, er ikke sikker ...
sydsjælland
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 335
Tilmeldt: ons 9. feb 2011 14:38
13
Postnummer: 4760 Vordingborg
Saltvand siden?: 2010

Re: GAB

Indlæg af sydsjælland »

Undskyld jeg siger det, men jeg kan sku godt forstå de yngre kun er på SF kortvarrigt - de når dårligt at navigere rundt her inde eller får lavet de første 10 indlæg - før de giver op og tænker fuck det - 1 det er bare for tungt og for outdatet - for kedeligt - ( tager man udviklingshastigheden i betragtning svarer det vel at køre rundt i en bil fra 90'er ne.
2 og kommer de til at skrive et indlæg eller 2 så er det enten personer der ikke selv har et saltvands akvarie der svarer ellers bliver de haglet ned af andre personer som bruger mere tid på at genere og kommentere alle indlæg frem for at glo ind i deres akvarie eller passe det.
Kan man ikke bidrage på fornuftig vis eller med noget brugbart kunne man så ikke bare holde sit sure lort og dumme kommentar for sig selv og lade vær med at skræmme de nye væk.
Vi får det ud af SF vi selv smider ind i det.
Men om det så kun er eller bliver et forum for gamle sure mænd - ligesom mig selv - så tror jeg det er et must med et system der er lidt mere intuitivt - samt en administrator der iskoldt bare sletter dumme indlæg/kommentar. Samt en database der er til at finde ordentligt rundt i.
Jeg ser stadig altid sf først - og der efter runder jeg fb - men der kommer jo heller ikke meget nyt eller gode indlæg. Og så kan FB bare slet ikke tilbyde et forum kan.
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3789
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: GAB

Indlæg af crazy seahorse »

Tykki skrev:Som Erik skriver, gider jeg dårligt nok at lave Update mere! Det tagerven krig med billeder, og fandemig om ikke man skal have en YouTube kanal for at smide en video op! Jeg er så træt af sf nu, så det er lige før jeg laver en fb profil! Og lige meget hvad i gør, skriver, siger, foreslår, så kommer der ikke til at ske en skid! Ejeren af Forum er ved at afvikle, for udvikle det gør han sgu ikke!
@Tykki Se nu bare at komme på Facebook i stedet for alt det brokkeri. Du kan jo bare benytte gruppe for Saltvandsforum og der kan du hurtigt lægge både billeder og videoer ind. Du kan jo stadig gøre det på din pc og så kan du lægge dine åndfulde :biggrin: tekster ind sammen med billeder eller videoer.
Det fungerer udmærket, men der er nu heller ikke så megen aktivitet i gruppen. Når du kommer forbi til kaffe, så kan du se det på min mobil. Når min Tridacna spawner og jeg har det på video, så har jeg lagt det ind på Gruppe for Saltvandsforum. Tager et splitsekund.
Det virker som om der er mere trafik i de andre saltvandsgrupper, men der er det meget nybegyndere der skriver virker det til. Spørgsmålene er i hvert fald i den lette kategori. Jeg bruger ikke tid der inde.
Men når det er sagt, så har jeg ofte undret mig over den video funktion, der i hvert fald er en knap til her på SF. Hvordan fungerer det egentlig, for jeg har prøvet et par gange men måtte opgive. Det skal vel være i et specielt format eller hva?
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: GAB

Indlæg af Hougaard »

Men når det er sagt, så har jeg ofte undret mig over den video funktion, der i hvert fald er en knap til her på SF. Hvordan fungerer det egentlig, for jeg har prøvet et par gange men måtte opgive. Det skal vel være i et specielt format eller hva?
Brug video tagget med en youtube URL for at putte en video ind i et indlæg.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: GAB

Indlæg af Carsten »

sydsjælland skrev:Undskyld jeg siger det, men jeg kan sku godt forstå de yngre kun er på SF kortvarrigt - de når dårligt at navigere rundt her inde eller får lavet de første 10 indlæg - før de giver op og tænker fuck det - 1 det er bare for tungt og for outdatet - for kedeligt - ( tager man udviklingshastigheden i betragtning svarer det vel at køre rundt i en bil fra 90'er ne.
2 og kommer de til at skrive et indlæg eller 2 så er det enten personer der ikke selv har et saltvands akvarie der svarer ellers bliver de haglet ned af andre personer som bruger mere tid på at genere og kommentere alle indlæg frem for at glo ind i deres akvarie eller passe det.
Kan man ikke bidrage på fornuftig vis eller med noget brugbart kunne man så ikke bare holde sit sure lort og dumme kommentar for sig selv og lade vær med at skræmme de nye væk.
Vi får det ud af SF vi selv smider ind i det.
Men om det så kun er eller bliver et forum for gamle sure mænd - ligesom mig selv - så tror jeg det er et must med et system der er lidt mere intuitivt - samt en administrator der iskoldt bare sletter dumme indlæg/kommentar. Samt en database der er til at finde ordentligt rundt i.
Jeg ser stadig altid sf først - og der efter runder jeg fb - men der kommer jo heller ikke meget nyt eller gode indlæg. Og så kan FB bare slet ikke tilbyde et forum kan.
FB er mere til hurtige og mange gange meget overfladiske indlæg.
Der kommer langt flere "gode råd" på FB end her. "Gode råd" som i virkeligheden slet ikke er så gode.
Jeg har været her lige siden forum startede, og har set mange som starter, og opdager at det slet ikke i virkeligheden er som de havde fået fortalt. Alle bliver jo tryllebundet af de flotte farver fiskene har. Men at det kræver langt mere tid og udstyr end de havde forventet samt er markant dyrere i drift end et ferskvandsakvarie.
Forummet er dødt, men tror det også skyldes at hobbyen er stærkt for ned af gående. Når mange af de gamle "dinosauer" mig selv incl. stopper, så er det fordi tiden ikke længere er til det, samt at vi mere eller mindre er bundet til at handle hos en enkelt forhandler.
Brugeravatar
Holst
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 937
Tilmeldt: man 28. jan 2008 10:11
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Re: GAB

Indlæg af Holst »

Jeg er enig i at der ikke sker vanvittig meget herinde og at aktiviteten var større for år tilbage, men jeg tror bestemt også det er forskelligt med hvad man forventer og ønsker af forummet.
Jeg selv er utrolig glad for forummet og bruger det som et opslagsværk når jeg søger noget bestemt, og finder jeg det ikke spørger jeg. Men jeg vil aldrig ville, eller kunne bruge forummet på lige fod med facebook. Facebook er internettets lokum og bruges når jeg selv sidder på lokum. Ingen kritik, kildekritik og alt crap er tilladt. Det gider jeg simpelthen ikke, til gengæld er der bedre format og kvalitet herinde..
Så thumbs up for forummet, betaler gerne til det for du Hougaard vedligeholder det i det omfang det kræves..
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3610
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: GAB

Indlæg af nielsk »

1 min
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
SPS : Stability provides succes
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3610
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: GAB

Indlæg af nielsk »

Det tog præcis 1 min at vælge og uploade 4 tilfældige billeder fra min telefon.
Jeg forstår ikke alle dem som ikke kan få det til at fungere, ja bevares, 4 stk er max på min tlf, ved 5 på samme tid fryser sf. Men så redigerer man bare sit indlæg og smider 4 mere på
SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2064
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Kolding

Re: GAB

Indlæg af nbd »

På FB må man ikke annoncere for salg af levende dyr - men det må vi på Saltvandsforum! :jump
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3573
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: GAB

Indlæg af Tykki »

Hellige skiderikker!
Besvar

Tilbage til "Forum generelt"