"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Gammelt emne JA, men nu er forum sgu da HELT dødt!

Generel tråd kun omhandlende dette forum.
Brugeravatar
Holst
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 938
Tilmeldt: man 28. jan 2008 10:11
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Re: Gammelt emne JA, men nu er forum sgu da HELT dødt!

Indlæg af Holst »

Jerslev skrev:Lidt i forlængelse af tråden. Hvad er der blevet af de gode gamle fragmentbyttemæder rundt omkring, hvor vi samledes hos hinanden i de små regionale afdelinger.. Levet de stadig?
Jeg har ikke noget at bytte med andet end lidt cyano :P Men gir gerne kaffe eller en kold :beer:


Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Gammelt emne JA, men nu er forum sgu da HELT dødt!

Indlæg af Carsten »

Tror de døde helt ud, hvorfor ved jeg ikke, for det var rigtigt hyggeligt, at få sat ansigt på nogle som man kun havde set navnet på


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: Gammelt emne JA, men nu er forum sgu da HELT dødt!

Indlæg af ttkthomsen »

Jerslev skrev:Lidt i forlængelse af tråden. Hvad er der blevet af de gode gamle fragmentbyttemæder rundt omkring, hvor vi samledes hos hinanden i de små regionale afdelinger.. Levet de stadig?
Jeg har været ved at indkalde til et hos mig flere gange, med så har der været det her forbandet covid-19. Tænker at holde noget slut september. Og du skal være velkommen, det er vel kun en 3-4 timer i bil :W :beer:


Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3982
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Gammelt emne JA, men nu er forum sgu da HELT dødt!

Indlæg af Engelquist »

Dan (Tykki) skylder chili con carne på stenbroen!


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Gammelt emne JA, men nu er forum sgu da HELT dødt!

Indlæg af crazy seahorse »

Engelquist skrev:Dan (Tykki) skylder chili con carne på stenbroen!
Når man tænker på alt det tommult og røre han kreerer, så må det være rimeligt. Så helt enig.


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Gammelt emne JA, men nu er forum sgu da HELT dødt!

Indlæg af Tykki »

Det er dejligt at dette emne er set af så mange mennesker! Nu må vi se om det er lige som at pisse på hænderne i frostvejr , eller om direktøren for det hele tager noget ind. Personligt er jeg jo bare glad for at der er et sted at “være” og er glad for at have mennesker i min omgangskreds som jeg har mødt herinde! Der kommer chilifragmøde på Vesterbro i september! Selv jyder med andre holdninger end mine er mere end velkomne. Jeg skal nok give besked i go tid! Eneste krav er, at man faktisk har en balje! Jeg håber virkelig der kommer til at ske noget denne gang, for ellers er det slut med dette fede sted!


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Gammelt emne JA, men nu er forum sgu da HELT dødt!

Indlæg af Tykki »

Bump


tim_rn
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 411
Tilmeldt: fre 9. sep 2016 09:41
7
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2016

Re: Gammelt emne JA, men nu er forum sgu da HELT dødt!

Indlæg af tim_rn »

Tykki skrev:Bump
:D...

On topic, jeg sætter sgu gang i et psr tråde mens min balje er i respirator de næste par måneder! Så hold jer lige igang


Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2061
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Kolding

Re: Gammelt emne JA, men nu er forum sgu da HELT dødt!

Indlæg af nbd »

SF er en guldgrube af information og erfaringer, akkumuleret over en del år. Den viden må ikke gå tabt, og jeg er taknemmelig for Eriks vedligeholdelse af php-platformen (vi er ikke blevet hacket af russiske trolde som et andet php-forum som jeg engang var medlem af).

Skriveaktiviteten er altid begrænset hen over sommeren, men det er ikke ensbetydende med at forum er dødt. En del brugere læser flittigt herinde men skriver sjældent. Statistik fra skrivende stund:
Der er 47 brugere online :: 5 tilmeldte, 1 skjult og 41 gæster (baseret på de seneste 5 minutters aktivitet)

Jeg skal ikke gøre mig klog på, om saltvandshobbyen er i krise. Men jeg har konstateret, at priserne på fisk og koraller har fået et ordentligt hak opad over de seneste 5-6 år. Nu kan man let slippe 1.000 kr for en hammerkoral, som for ti år siden kostede en tredjedel. Det kan måske afholde nogle fra at starte...
Janus fra Tropeland fortalte mig tidligere på året, at Corona-perioden har givet akvariehobbyen et boost. Vi må håbe, det også gælder saltvand :-)

Forslag til nyt tiltag: En underkategori til Billeder, hvor brugere kan uploade deres bedste undervandsfotos fra koralrev?
Jeg starter gerne med et billede af mig selv der fotograferer en gylte :K
DSC_1734.jpg
For god ordens skyld skal jeg nævne, at billedet er taget af Alex Kydd, en marinbiolog og professionel fotograf på Ningaloo Reef i Australien.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Holst
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 938
Tilmeldt: man 28. jan 2008 10:11
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Re: Gammelt emne JA, men nu er forum sgu da HELT dødt!

Indlæg af Holst »

nbd skrev:SF er en guldgrube af information og erfaringer, akkumuleret over en del år. Den viden må ikke gå tabt, og jeg er taknemmelig for Eriks vedligeholdelse af php-platformen (vi er ikke blevet hacket af russiske trolde som et andet php-forum som jeg engang var medlem af).

Skriveaktiviteten er altid begrænset hen over sommeren, men det er ikke ensbetydende med at forum er dødt. En del brugere læser flittigt herinde men skriver sjældent. Statistik fra skrivende stund:
Der er 47 brugere online :: 5 tilmeldte, 1 skjult og 41 gæster (baseret på de seneste 5 minutters aktivitet)

Jeg skal ikke gøre mig klog på, om saltvandshobbyen er i krise. Men jeg har konstateret, at priserne på fisk og koraller har fået et ordentligt hak opad over de seneste 5-6 år. Nu kan man let slippe 1.000 kr for en hammerkoral, som for ti år siden kostede en tredjedel. Det kan måske afholde nogle fra at starte...
Janus fra Tropeland fortalte mig tidligere på året, at Corona-perioden har givet akvariehobbyen et boost. Vi må håbe, det også gælder saltvand :-)

Forslag til nyt tiltag: En underkategori til Billeder, hvor brugere kan uploade deres bedste undervandsfotos fra koralrev?
Jeg starter gerne med et billede af mig selv der fotograferer en gylte :K
DSC_1734.jpg
For god ordens skyld skal jeg nævne, at billedet er taget af Alex Kydd, en marinbiolog og professionel fotograf på Ningaloo Reef i Australien.

Et klassisk spørgsmål:
Hvordan holder de sandet så rent ? :hehe:


Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Gammelt emne JA, men nu er forum sgu da HELT dødt!

Indlæg af Carsten »

Holst skrev:
Jeg skal ikke gøre mig klog på, om saltvandshobbyen er i krise. Men jeg har konstateret, at priserne på fisk og koraller har fået et ordentligt hak opad over de seneste 5-6 år. Nu kan man let slippe 1.000 kr for en hammerkoral, som for ti år siden kostede en tredjedel. Det kan måske afholde nogle fra at starte...
Janus fra Tropeland fortalte mig tidligere på året, at Corona-perioden har givet akvariehobbyen et boost. Vi må håbe, det også gælder saltvand :-)
Ja, der er sket meget på pris fronten.
For nogle år siden kiggede jeg på importpriser, sammen med en forhandler. Det blev så aldrig til noget, er så en anden sag.
Nogle af eksportørene, var/er også meget kreative med deres priser. Et var prisen på korallen, så kom der selvfølgelig prisen på flamingokasserne og Cites. Men de fandt på en hel masse andre ting som vi også skulle betale for. Transport til lufthavnen, pænt stort beløb. unavngivet gebyrer(bestikkelse?) og sågar opfangning af korallerne. foruden at luftfragten var ganske høj. Og i sidste ende er der kun en til at betale for det. Her under Coronaen, er fragt priserne steget til himmel råbende niveauer.


Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4610
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Gammelt emne JA, men nu er forum sgu da HELT dødt!

Indlæg af Anders månsson »

angående fragment møder så ved jeg at vi er på vej tilbage på Fyns land... Så mon ikke møderne opstår på ny, nu hvor vi kan mødes igen!


Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Gammelt emne JA, men nu er forum sgu da HELT dødt!

Indlæg af Hougaard »

Hej Alle,

Lad mig lige komme med en uddybende kommentar omkring Topic Marin og forummet. Vi har ikke mange regler her, men en af de regler vi har, er at kommercielle aktiviteter kræver en "forhandlerprofil", måske er denne label ikke total dækkende, men den har været brugt for producenter og forhandlere (og andre sponsorer) gennem de sidste 13 år.

Forummet er betalt af private mig, men støtte fra de få forhandlere som har en forhandlerprofil og de brugere der vælger at bidrage via "støt" knappen. Jeg er yderest taknemmelig for forhandlerne og støttebrugere , men deres bidrag dække ikke alle direkte omkostninger med forumdrift. Jeg betaler for forummet hver måned af min egen lomme.

Når et at de største firmaer i hobbien træder ind på forummet med en "ambassadør" er det selvfølgelig en kommerciel aktivitet, dækket under vores regel. Jeg checkede, og de nuværende forhandlere sælger ikke TM så aktiviteten kan ikke dækkes ind under deres forhandlerprofiler. Samuel blev derfor tilbud at TM købte en forhandlerprofil ligesom alle andre. Jeg følte ikke at jeg havde behov for, af egen lomme, betale for at et stort tysk børsnoteret firma kunne reklamere på forummet. For lad os ikke glemme, Samuels tilbud om at lave "support" kom først da han blev en del af TM. Det er ikke en velgørende aktivitet, eller fra et firma som har behov at jeg støtter dem kommercielt.

Kort historie lang, Samuel afslog at TM købte en forhandlerprofil, som koster <250kr om måneden, og blev i stedet sur.


SamuelChristensen
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 344
Tilmeldt: man 20. mar 2017 15:39
7
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2017

Re: Gammelt emne JA, men nu er forum sgu da HELT dødt!

Indlæg af SamuelChristensen »

Hougaard skrev:Hej Alle,

Lad mig lige komme med en uddybende kommentar omkring Topic Marin og forummet. Vi har ikke mange regler her, men en af de regler vi har, er at kommercielle aktiviteter kræver en "forhandlerprofil", måske er denne label ikke total dækkende, men den har været brugt for producenter og forhandlere (og andre sponsorer) gennem de sidste 13 år.

Forummet er betalt af private mig, men støtte fra de få forhandlere som har en forhandlerprofil og de brugere der vælger at bidrage via "støt" knappen. Jeg er yderest taknemmelig for forhandlerne og støttebrugere , men deres bidrag dække ikke alle direkte omkostninger med forumdrift. Jeg betaler for forummet hver måned af min egen lomme.

Når et at de største firmaer i hobbien træder ind på forummet med en "ambassadør" er det selvfølgelig en kommerciel aktivitet, dækket under vores regel. Jeg checkede, og de nuværende forhandlere sælger ikke TM så aktiviteten kan ikke dækkes ind under deres forhandlerprofiler. Samuel blev derfor tilbud at TM købte en forhandlerprofil ligesom alle andre. Jeg følte ikke at jeg havde behov for, af egen lomme, betale for at et stort tysk børsnoteret firma kunne reklamere på forummet. For lad os ikke glemme, Samuels tilbud om at lave "support" kom først da han blev en del af TM. Det er ikke en velgørende aktivitet, eller fra et firma som har behov at jeg støtter dem kommercielt.

Kort historie lang, Samuel afslog at TM købte en forhandlerprofil, som koster <250kr om måneden, og blev i stedet sur.
Aha, så det var sådan det foregik og forholder sig. Det er fint, you do you :)


Tropic Marins danske repræsentant.
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: Gammelt emne JA, men nu er forum sgu da HELT dødt!

Indlæg af ttkthomsen »

Hougaard skrev:Hej Alle,

Lad mig lige komme med en uddybende kommentar omkring Topic Marin og forummet. Vi har ikke mange regler her, men en af de regler vi har, er at kommercielle aktiviteter kræver en "forhandlerprofil", måske er denne label ikke total dækkende, men den har været brugt for producenter og forhandlere (og andre sponsorer) gennem de sidste 13 år.

Forummet er betalt af private mig, men støtte fra de få forhandlere som har en forhandlerprofil og de brugere der vælger at bidrage via "støt" knappen. Jeg er yderest taknemmelig for forhandlerne og støttebrugere , men deres bidrag dække ikke alle direkte omkostninger med forumdrift. Jeg betaler for forummet hver måned af min egen lomme.

Når et at de største firmaer i hobbien træder ind på forummet med en "ambassadør" er det selvfølgelig en kommerciel aktivitet, dækket under vores regel. Jeg checkede, og de nuværende forhandlere sælger ikke TM så aktiviteten kan ikke dækkes ind under deres forhandlerprofiler. Samuel blev derfor tilbud at TM købte en forhandlerprofil ligesom alle andre. Jeg følte ikke at jeg havde behov for, af egen lomme, betale for at et stort tysk børsnoteret firma kunne reklamere på forummet. For lad os ikke glemme, Samuels tilbud om at lave "support" kom først da han blev en del af TM. Det er ikke en velgørende aktivitet, eller fra et firma som har behov at jeg støtter dem kommercielt.

Kort historie lang, Samuel afslog at TM købte en forhandlerprofil, som koster <250kr om måneden, og blev i stedet sur.
Så skylder jeg en undskyldning!

Troede at en forhandler profil kostet mellem 25.000 og 30.000 om året. Men 250 kr pr måned er der ikke meget at rykke med. Nu kan jeg ikke huske jeg har set en tråd eller måneds akvarie med dit setup, så jeg antog at du ikke havde et saltvandsakvarium kørende. Derfor antog jeg også hvis man ikke selv havde et setup, at man ikke ville gide at bruge al den tid på vedligeholdelse af et site, ude der var bare en lille skilling i det. Men så begynder det andet selvfølgelig også at give mening.


Brugeravatar
Holst
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 938
Tilmeldt: man 28. jan 2008 10:11
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Re: Gammelt emne JA, men nu er forum sgu da HELT dødt!

Indlæg af Holst »

Hougaard skrev:Hej Alle,
Forummet er betalt af private mig, men støtte fra de få forhandlere som har en forhandlerprofil og de brugere der vælger at bidrage via "støt" knappen. Jeg er yderest taknemmelig for forhandlerne og støttebrugere , men deres bidrag dække ikke alle direkte omkostninger med forumdrift. Jeg betaler for forummet hver måned af min egen lomme.
Hvad er udgiften for forummet månedligt og hvad er dækket ind af os supportere og forhandlere og hvad er tilbage som du selv betaler ?
Jeg havde INGEN ide om hvad det koster pr. måned at holde dette site kørende, men betaler gerne mere end jeg har gjort hid til.


Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Gammelt emne JA, men nu er forum sgu da HELT dødt!

Indlæg af Hougaard »

Jeg er desværre flyttet til en jordskælvszone, så det er ikke rigtigt en option at have akvarium for os længere.


Besvar

Tilbage til "Forum generelt"