"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Aktivitet...Vores allesammens ansvar!

Generel tråd kun omhandlende dette forum.
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3983
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Aktivitet...Vores allesammens ansvar!

Indlæg af Engelquist »

Her er efterhånden alt for stille på forummet og det er sgu lidt trist :(
P.t. er jeg den eneste aktive blandt Teammedlemmerne, men set i forhold til aktiviteten,er jeg på trods af det, ikke overbebyrdet.
Jeg forsøger at bumpe "medlemmernes akvarier" tråde- er i igang med en tråd om mit kommende akvarie- forsøger at arrangere en udflugt til Den Blå Planet.... Men responsen er meget dæmpet desværre...

Der skal så lidt til: et indlæg ind i mellem- et nyt billed fra baljen derhjemme- et :GO til et indlæg du finder interessant (det tager 10 sekunder)...
Forummet er fedt med al den viden der ligger frit til rådighed- men for at det skal bestå, kræver det at vi alle løfter lidt... vi har allesammen et medansvar for at Saltvandsforum er et levende og sjovt sted at søge viden og stifte bekendskaber med ligesindede... så der er ingen undskyldning: BRUG TASTETURET når du besøger forummet og vær med til at bidrage til at det bliver ved med at være sjovt, hyggeligt og givende at besøge :y

Byd gerne ind med hvad I mener jeg/vi kan gøre bedre....

Happy Reefing :GO


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Aktivitet...Vores allesammens ansvar!

Indlæg af charlie saltvand »

Word Bo. Der er mange "sløve padder" herinde :GO Jeg holder mig IKKE tilbage med at belaste serveren med fotos og indlæg :W

Det er lidt som om aktiviteten herinde peaker i perioder for så at flade ud igen. Det kommer i bølger :hehe:

Jeg syntes forum er GULD værd og jeg har læst mig til meget viden herinde og fået en del nye venner og bekendte igennem forum og hobbyen i det hele taget :grouphug:

Jeg tror ikke rigtigt på at FB har "stjålet" aktiviteten, de FB sider jeg ind i mellem glor på er mest salgssider, og hurtigt spørgsmål og (ofte forkerte) svar.

Jeg er MEGET tilfreds med forum som det er :beer: :W :GO

Hvad mener i andre nødder???


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3983
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Aktivitet...Vores allesammens ansvar!

Indlæg af Engelquist »

charlie saltvand skrev:Word Bo. Der er mange "sløve padder" herinde :GO Jeg holder mig IKKE tilbage med at belaste serveren med fotos og indlæg :W

Det er lidt som om aktiviteten herinde peaker i perioder for så at flade ud igen. Det kommer i bølger :hehe:

Jeg syntes forum er GULD værd og jeg har læst mig til meget viden herinde og fået en del nye venner og bekendte igennem forum og hobbyen i det hele taget :grouphug:

Jeg tror ikke rigtigt på at FB har "stjålet" aktiviteten, de FB sider jeg ind i mellem glor på er mest salgssider, og hurtigt spørgsmål og (ofte forkerte) svar.

Jeg er MEGET tilfreds med forum som det er :beer: :W :GO

Hvad mener i andre nødder???
:beer: Charlie- du er bestemt en af dem der bærer forummet med alle dine flotte billeder :W


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Aktivitet...Vores allesammens ansvar!

Indlæg af Jones »

Jeg er her stadig. Dog har jeg pt kun et Fluval edge som jeg har et had/kærlighedsforhold til, hvorfor jeg ikke gider skrive om det. Det passer sig selv og er kedeligt. Men min hjemmeopdrættede gold lightning maroon bor deri og den er jeg glad for.

Jeg vil have større akvarie og har kig på et der er til salg her på Forum, men jeg er fortsat usikker på om det er det helt rigtige. Når jeg har fundet mit nye eventyr kommer der en helt masse om det herinde. Jeg er ikke færdig med opdræt, men hus, have og projekt sejlbåd tager tid og penge.


o_O
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3983
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Aktivitet...Vores allesammens ansvar!

Indlæg af Engelquist »

Jones skrev:Jeg er her stadig. Dog har jeg pt kun et Fluval edge som jeg har et had/kærlighedsforhold til, hvorfor jeg ikke gider skrive om det. Det passer sig selv og er kedeligt. Men min hjemmeopdrættede gold lightning maroon bor deri og den er jeg glad for.

Jeg vil have større akvarie og har kig på et der er til salg her på Forum, men jeg er fortsat usikker på om det er det helt rigtige. Når jeg har fundet mit nye eventyr kommer der en helt masse om det herinde. Jeg er ikke færdig med opdræt, men hus, have og projekt sejlbåd tager tid og penge.
:GO
Glæder mig til at høre om dit nye eventyr :W


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: Aktivitet...Vores allesammens ansvar!

Indlæg af ttkthomsen »

Charlie jeg vil gerne se de omtalte nødder :-) :-)

Jeg skal nok forsøge at tage mig vældig sammen.

Bo har vi noget statistik på hvor mange bruger der er inde på SF om dagen? At dømme ud fra FB er der i hvertfald mange medlemmer i de grupper der vedrøre saltvand.

Og Erik må da også snart være på banen med en ny spændende artikel :-) :-)


Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3983
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Aktivitet...Vores allesammens ansvar!

Indlæg af Engelquist »

ttkthomsen skrev:Charlie jeg vil gerne se de omtalte nødder :-) :-)

Jeg skal nok forsøge at tage mig vældig sammen.

Bo har vi noget statistik på hvor mange bruger der er inde på SF om dagen? At dømme ud fra FB er der i hvertfald mange medlemmer i de grupper der vedrøre saltvand.

Og Erik må da også snart være på banen med en ny spændende artikel :-) :-)
Erik Hougaard har sikkert en statistik.
Ja, der er mange i fb grupperne, men de er nu heller ikke specielt aktive- og præget af svar i øst og vest, der i bedste fald ikke kan bruges til noget- og i værste fald smadre alt liv i et akvarie...

Det virker som om at man i dag, bare surfer rundt uden at yde- altså man vil bare underholdes... og hvis flertallet har den holdning, bliver her sgu ret kedeligt...


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Aktivitet...Vores allesammens ansvar!

Indlæg af Tykki »

Bump


Twinks
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 501
Tilmeldt: søn 23. okt 2016 09:09
7
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 6100

Re: Aktivitet...Vores allesammens ansvar!

Indlæg af Twinks »

det er for mig et problem at facebook er så relativt nemt at benytte.

mange nye får svar fra andre nye "eksperter" lortet vælter og de giver op. de kommer aldrig rigtigt i gang.

jeg er selv ny stadig, har set lige haft et vælt og er gået i "vinterhi" med saltvand. som Jones, har jeg kun et meget lille akvarie med had/elske forhold, men har pt ikke lysten til at starte noget større op. også derfor mit større setup er til salg.

jeg er herinde flere gange om dagen, men pga. mine 12 liter saltvand med 1 dannebros reje er der sku ikke meget at bidrage med.


Mvh. Thomas
Min akvarie tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=82159" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3983
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Aktivitet...Vores allesammens ansvar!

Indlæg af Engelquist »

Alle kan bidrage med noget: spørgsmål/ thumps up/ billed af 2 Dannebrogrejer:-)
Iøvrigt er Nano akvarier en spændende udfordring- men det er utroligt hvad man kan få ud af et par liter vand...


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2915
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Aktivitet...Vores allesammens ansvar!

Indlæg af Gino »

Der kommer også snart billeder fra mig af opstart da jeg lige har købt nyt akvarie:-)

Håber da også der kan komme lidt mere gang i forrummet igen:-)


Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2061
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Kolding

Re: Aktivitet...Vores allesammens ansvar!

Indlæg af nbd »

Jeg vil gerne bidrage med et billede af et tomt 1.120 L akvarium - som der ikke skal saltvand i :T
20200305_083934.jpg
Planen er farvestrålende Malawi-sild, det nærmeste man kommer koralrevsfisk til meget billigere penge. Og så alligevel - har lige bestilt et nyt bord hos Tropeakvarier til 5.000 kr. og baggrundsmoduler for 8.000 kr....
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3983
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Aktivitet...Vores allesammens ansvar!

Indlæg af Engelquist »

Vi har et fint underforum for freskvandsakvarier, så du giver den bare gas derinde, med masser af billeder og tekst :-)


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Aktivitet...Vores allesammens ansvar!

Indlæg af Tykki »

Var det virkelig det hele?...?


Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3983
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Aktivitet...Vores allesammens ansvar!

Indlæg af Engelquist »

Bump :-)


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
dansk2
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 2
Tilmeldt: tirs 10. mar 2020 16:23
4
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2020

Re: Aktivitet...Vores allesammens ansvar!

Indlæg af dansk2 »

jamen hejsa folkens! :D

Jeg kan da godt skrive lidt. Jeg er meget ny i det her fag og derfor meget usikker, måske lidt nervøs endda ;D I ved fejl, kritik "selvom man lærer fra dem". Men det er jo altid "et farligt" skridt som den nye i en gruppe :P (måske er det bare mig). ^^

Men har lige startet et lille saltvands akvarie op på 52 liter også kaldet Fluval Evo Marine 13,5. jeg prøver meget frem med lidt hjælp herinde fra(ved andres gamle opslag) og lidt youtube/forhandlere. Bl.a meget inde fra Ny i Faget. haha :P

Men nu har jeg læst en del opslag over de sidste par uger og i virker da ellers meget flinke.

så nu hvor jeg er igang vil jeg da gerne høre om der er nogen, som er villige til at vise mig deres akvarie i området Aalborg eller lidt længere væk. Gør mig ikke så meget at komme lidt ud engang imellem :P og kan godt lide at se ideer fra andres værker ;-)

MvH Mike ;D


Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3983
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Aktivitet...Vores allesammens ansvar!

Indlæg af Engelquist »

dansk2 skrev:jamen hejsa folkens! :D

Jeg kan da godt skrive lidt. Jeg er meget ny i det her fag og derfor meget usikker, måske lidt nervøs endda ;D I ved fejl, kritik "selvom man lærer fra dem". Men det er jo altid "et farligt" skridt som den nye i en gruppe :P (måske er det bare mig). ^^

Men har lige startet et lille saltvands akvarie op på 52 liter også kaldet Fluval Evo Marine 13,5. jeg prøver meget frem med lidt hjælp herinde fra(ved andres gamle opslag) og lidt youtube/forhandlere. Bl.a meget inde fra Ny i Faget. haha :P

Men nu har jeg læst en del opslag over de sidste par uger og i virker da ellers meget flinke.

så nu hvor jeg er igang vil jeg da gerne høre om der er nogen, som er villige til at vise mig deres akvarie i området Aalborg eller lidt længere væk. Gør mig ikke så meget at komme lidt ud engang imellem :P og kan godt lide at se ideer fra andres værker ;-)

MvH Mike ;D
Hej Mike og velkommen til :-)
Du kan med fordel oprette en tråd om dit akvarie under "Medlemmernes akvarier"
Her plejer der at blive budt ind med gode råd...
Held og lykke med det...


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Akileuz
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 102
Tilmeldt: søn 20. maj 2018 14:57
5
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2017
Geografisk sted: 2980 Kokkedal
Kontakt:

Re: Aktivitet...Vores allesammens ansvar!

Indlæg af Akileuz »

Hej Bo


super godt inititativ for at skyde gang i forummet. For lige kort at introducere mig selv, så sprang jeg til saltvands verdenen tilbage i 2017 og har været inde i det lige siden :) jeg har lige pt. nedlagt et 576L grundet omstrukturering af lejligheden. Dog kommer der med tiden et 700+ liters rumdeler op. Alt teknikken fra det gamle har jeg, så det vil være løbende investeringer der kommer til. Jeg kommer til at oprette en bygge tråd når vi nærmer os :)

tak for et godt initiativ


Følg mit 943 Liters Peninsula build her

https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 95&t=92398" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3983
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Aktivitet...Vores allesammens ansvar!

Indlæg af Engelquist »

Bumper lige denne tråd, da emnet i høj grad stadig er aktuelt :-)


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Aktivitet...Vores allesammens ansvar!

Indlæg af Tykki »

Slap af mand!


Brugeravatar
kenneth olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1328
Tilmeldt: ons 25. aug 2004 11:02
19
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: KBH V

Re: Aktivitet...Vores allesammens ansvar!

Indlæg af kenneth olsen »

Hejsa Rødder,

Uh ja.. kan da godt se at der er blevet stille herinde...Men tænker det måske er fordi man skal skrive langsomt så Dan kan følge med nu han er lidt oppe i årene?

Jeg har jo selv været stille et par år.. men opretter nok snart en ny tråd med hensyn til nyt akvarie projekt..men denne gang nok noget super kedeligt som et Red Sea Max Peninsula...

Er gået igang med at kigge her på forum igen, kigge på udstyrs liste, hvad der er kommet af nye tiltag, gadgets, udstyr etc... Men tænker denne gang: KEEP IT SIMPLE!


KORALREV PÅ ISTEDGADE
viewtopic.php?f=94&t=53436
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Aktivitet...Vores allesammens ansvar!

Indlæg af Tykki »

Tølper! Se nu bare at komme igang


Brugeravatar
kenneth olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1328
Tilmeldt: ons 25. aug 2004 11:02
19
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: KBH V

Re: Aktivitet...Vores allesammens ansvar!

Indlæg af kenneth olsen »

Tykki skrev:Tølper! Se nu bare at komme igang
Det går stærkere hvis jeg får en sponsor... :sneaky2: :sneaky2: :sneaky2:


KORALREV PÅ ISTEDGADE
viewtopic.php?f=94&t=53436
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Aktivitet...Vores allesammens ansvar!

Indlæg af Tykki »

Jeg kan jo ikke også være din sugardaddy!


Brugeravatar
kenneth olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1328
Tilmeldt: ons 25. aug 2004 11:02
19
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: KBH V

Re: Aktivitet...Vores allesammens ansvar!

Indlæg af kenneth olsen »

Tykki skrev:Jeg kan jo ikke også være din sugardaddy!

haahahahaha.. jeg tager hvad jeg kan få!


KORALREV PÅ ISTEDGADE
viewtopic.php?f=94&t=53436
Lene Lestat
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 79
Tilmeldt: tors 23. aug 2018 18:52
5
Postnummer: 4920 Søllested
Saltvand siden?: 2020
Geografisk sted: Lolland
Kontakt:

Re: Aktivitet...Vores allesammens ansvar!

Indlæg af Lene Lestat »

Tja.... jeg har holdt en længere pause uden akvarier og fisk fra ca. 2005, kom så på Facebook og i en lokal akvarie gruppe i 2015, hvor min indre akvarist igennem de næste 1½ års tid begyndte at slå med halen. Og i marts 2017 købte jeg så et 250 l. ferskvand. Og ja, så kom jeg med i flere akvarie og fiske grupper på Facebook. Fandt en lokal akvarie klub og blev medlem af den også og det har så sat extra skub i hobbyen i og med at vi mødes ude i den virkelige verden til forskellige møder hos hinanden (dog er der ingen som har saltvand i klubben) og foredrag har vi haft nogle stykker af. Samt ikke mindst så har jeg også været rundt på akvarie messer (Vejle, Køge og Nykøbing F.) Og akvarie halløjet har nu overtaget vel rigeligt og mit liv er gået totalt i fisk til stor glæde for SEAS.
Men men men det skulle jo ikke stoppe med ferskvands baljer, for jeg har hver gang jeg har besøgt enten offentlige akvarier eller folk med saltvand begyndt at sukke selv efter at prøve kræfter med det der saltvands ting... og jeg fik så hentet et akvarium den 8. januar 2020 og blev lovet en masse opbakning og hjælp også af en gut jeg kender, men det skulle ikke gå sådan, og jeg må desværre sige at jeg efterhånden finder denne hobby meget svær og ikke mindst er der meget laaaaangt mellem reel fysisk hjælp ... JO JO der er da folk, som har skrevet til mig og en enkelt gang har jeg betalt for at få fysisk hjælp til rørføring/opsætning af sumpen... så er der også mange som blot siger "gå på YOUTUBE" og se videoer, og det gør jeg såmænd også i stor stil, men jeg bliver faktisk bare mere forvirret og modløs af det... for NØJ hvor kan og skal man gøre mange ting.........
Jeg er så også medlem af 4 saltvandsgrupper på Facebook samt blevet medlem herinde også, og ja jeg spørger om mangt og meget, og noget af det er sikkert uhyrligt dumt, men det er kun fordi jeg selv er uhyre blank udi i saltvand, samt ikke vil gøre alt for meget forkert, men igen det er dog ikke altid at der kommer svar, men måske ved folk ikke noget om det, eller har ikke set spørgsmålet eller også også gider de bare ikke svare... men det kan jeg jo så selv vurdere ud fra.....
Nå men alt andet lige, ja så er der jo mange tilbud på internettet som man deltage i, så det kan være svært at få det hele med, og det især også når man har et liv i den virkelige verden også med familie, job, hus, hjem, dyr osv. osv...
Om det med at der er mange kloge på Facebook, som ikke er det, Tja sådan er det vel overalt og ikke kun på Facebook og så kan det som især nybegynder være svært at gennemskue om folk nu også ER eksperter eller de blot TROR de er eksperter.
Senest rettet af Lene Lestat tors 16. jul 2020 13:34, rettet i alt 3 gange.


Lene Lestat
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 79
Tilmeldt: tors 23. aug 2018 18:52
5
Postnummer: 4920 Søllested
Saltvand siden?: 2020
Geografisk sted: Lolland
Kontakt:

Re: Aktivitet...Vores allesammens ansvar!

Indlæg af Lene Lestat »

Men ja, der er nok lidt stille herinde især når man surfer lidt rundt og ser datoerne på diverse indlæg. Om det Facebooks skyld, måske måske ikke. Men igen Facebook er et nemt medie at gå til (hvis man altså vil være medlem af det). Kontra dette Forum her kan virke noget tungt og "kedeligt" at finde rundt i...


Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Aktivitet...Vores allesammens ansvar!

Indlæg af crazy seahorse »

Lene Lestat skrev:Men ja, der er nok lidt stille herinde især når man surfer lidt rundt og ser datoerne på diverse indlæg. Om det Facebooks skyld, måske måske ikke. Men igen Facebook er et nemt medie at gå til (hvis man altså vil være medlem af det). Kontra dette Forum her kan virke noget tungt og "kedeligt" at finde rundt i...
@Lene.
Tak for dit fine indlæg. Jeg forstår godt dine frustrationer, for det kan være svært at vælge hvem man skal læne sig op ad.
Hvis dit akvarie er sat op og rørføringen er lavet, så er det "bare" at kaste sig ud i det. Vi kommer alle til at lave ting vi gerne ville have gjort anderledes. Men så må man rette det der ikke virker efter hensigten. Så længe man ikke kaster sig ud i det mest avancerede, så er det faktisk ikke så svært. Når man først har kørt det i nogle måneder, så finder man ud af "nåh, var det ikke værre - og der er ikke dumme spørgsmål.
Hvem skal man læne sig op ad? Min tilgang har været, at jeg har valgt én eller to som jeg har spurgt. Startede med en forhandler. Da jeg syntes at mulighederne var begrænsede for nye input, så fandt jeg en mere erfaren akvarist og spurgte der. Til sidst fandt jeg så min egen vej. Fandt også en der havde nogenlunde den samme tilgang som jeg og så sparrede vi med hinanden. I dag deler vi vores op- og nedture med hinanden og følger med i, hvordan vores akvarier hver især kører.

Jeg følger også med på de forskellige grupper på FB, men skriver så godt som aldrig. Synes ikke at der er ret meget at hente der. Folk som har haft saltvand i et år og har set en stribe YouTube videoer, føler sig som eksperter i stort set alt. Der er ikke så megen erfaring at trække på. Her på SF er det tungt at lægge billeder ind. Det er dog blevet bedre med den nye fb gruppe. Der lægger jeg selv videoer ind. Så en kombi med Sf.dk og fb gruppen er fint synes jeg. Er du på fb gruppen?

Mit forslag til dig er, at du kigger på månedens akvarie. Finder nogle du synes ligner det du godt kunne tænke dig - og så skriver du til vedkommende. Nogle har ikke akvarie mere, men så må du videre til den næste. Når du finder en, så kan du løbende spørge om alle de ting der står åbne hos dig.
Det giver så meget, at komme ud og se nogle kørende akvarier. Så kan man spørge om alt det man vil. De fleste vil gerne dele deres erfaringer. Når du nu bor der hvor du bor, så skal du nok være forberedt på at skulle køre et stykke vej. De fleste saltnørder bor lidt længere oppe på Sjælland. Oppe hvor jeg bor er der en del og jeg skal vel ikke køre mere end max 20-30 minutter før jeg kan ramme de første 10-15 stk. Men ellers så må man skrive eller ringe sammen. De gør vi da her, når der ikke er tid til et besøg.

Du har ret i, at der mangler noget i stil med de gamle akvarieklubber. Der var lidt i det gamle Klovnfisken på Frederiksberg. Der holdt Thomas nogle arrangementer, med gode tilbud og også ind i mellem med et foredrag. Det var super godt. Det kunne vi godt bruge noget af igen. Det var altid meget velbesøgt. Oceanreef har også haft lavet et par af den slags arrangementer. Der har også været mange mennesker. Så det er et godt forslag.
Har du specifikke spørgsmål, må du gerne skrive til mig. Det er der en del der gør og kan jeg hjælpe så gør jeg det gerne.


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Lene Lestat
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 79
Tilmeldt: tors 23. aug 2018 18:52
5
Postnummer: 4920 Søllested
Saltvand siden?: 2020
Geografisk sted: Lolland
Kontakt:

Re: Aktivitet...Vores allesammens ansvar!

Indlæg af Lene Lestat »

Tak Crazy Seahorse
Jo, der er da en par søde hjælpsomme gutter på Lolland, som har saltvand, og som jeg har skrevet sammen med. Og hvor den ene endda har været hos mig for at hjælpe mig i gang med osmose anlægget.
Jeg har ikke noget i mod at køre, det har jeg gjort så tit igennem min anden store hobby, som er avl og udstilling af racefjerkræ, samt en hel del klubarbejde også og jeg er endda også fjerkræ dommer og kommer dermed rundt i det ganske land, dels for at dømme selv, men også som blot besøgende. Men det er en helt anden historie :biggrin:
Jeg er ligeledes heller ikke bleg for at tage "et smut" til Jylland, Fyn, Sjælland eller Tyskland og kigge på akvarier butikker.... hvis der er overskud på kontoen til det.

Jeg vidste ikke at gruppen her også har en FB side/gruppe? Hvad hedder den?


Lene Lestat
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 79
Tilmeldt: tors 23. aug 2018 18:52
5
Postnummer: 4920 Søllested
Saltvand siden?: 2020
Geografisk sted: Lolland
Kontakt:

Re: Aktivitet...Vores allesammens ansvar!

Indlæg af Lene Lestat »

Hov mit indlæg kom to gange, så admin. må gerne slette det ene. Pft.


Besvar

Tilbage til "Forum generelt"