"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Hvad mangler vores forum?

Generel tråd kun omhandlende dette forum.
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3983
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Hvad mangler vores forum?

Indlæg af Engelquist »

Nu da vi er kommet godt i gang med det nye år, kunne det være sjovt at høre hvad du synes forummet mangler, for at netop du vil synes det bliver sjovere og bedre at bruge.

Jeg savner f.eks. de "tunge" debatter hvor eksperterne battler på viden, imens pøblen ser måbende til og suger guldkornene til sig.
Mange spørgsmål i dag er vedr. basisviden, som nystartende skal bruge for at komme i gang- og det er rigtigt godt at de er der, men jeg savner sgu de nørdede debatter...
Hvordan får vi gang i dem igen?

Jeg har også længe efterlyst en "Synes godt om" knap, så man hurtigt og let kan give et skuldreklap for en god kommentar (tror at Erik arbejder på det).

Men byd ind: hvad synes DU forummet mangler?


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
roneld1974
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 167
Tilmeldt: tors 13. jul 2017 15:26
6
Postnummer: 3050 Humlebæk
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: humlebæk

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af roneld1974 »

en nemmere måde at ligge billeder & vidioer ind på


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af PoulD »

Ved godt det ikke er et forum for tant og fjas, men personligt savner jeg f.eks. de små venskabelige drillerier og den humor indlæg af og til blev krydret med engang.

Men i disse tider, hvor folk bliver krænket over en sang fra højskolesangbogen og stødt på manchetterne af alt mellem himmel og jord, skal man selvfølgelig bevæge sig på listefødder og man gør sig nok bedst ved ikke at lave sjov med nogen ting overhovedet, med mindre man først får det censureret af en svensker med en Ph.d. i politisk korrekthed (indsæt selv div smileys).

Der er rigtig mange ting i livet jeg sagtens kunne savne, men som jeg udmærket ved, aldrig kommer tilbage. I mit hoved giver det bare ingen mening, at bruge sin tid på melankoli, så jeg tilstræber at være sangvinsk.

Vær ikke i tviivl om, at Jeg sætter rigtig stor pris på Saltvandsforum og jeg vil meget nødigt tale det ned, men hvis jeg skal være helt ærlig så tror jeg desværre SF er som et fornemt gammelt krydstogtskib der engang var toppen af poppen, men som ikke rigtig er blevet holdt up to date. Hun har stadig kvaliteter i en klasse man ikke finder i nyere skibe, men mangler moderne fornødenheder som f.eks. wifi i kahytterne. Pianisten i biografsalen burde måske også udskiftes med Dolby Atmos og IMAX udstyr. Hvad værre er, hun er også sprunget læk hist og her og synker ganske langsomt, men sikkert.

Det er måske ikke umuligt, men jeg tror det vil kræve en ret stor indsats og en ditto investering, hvis passagerer udover de mest loyale, skal lokkes tilbage på det fornemme gamle skib. Det vil også være en satsning, for det er nok langtfra sikkert det kan lykkes.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af Hougaard »

Det er ingen tvivl om at forummer generelt er sociale netværk fra før det var et begreb. Og heller ingen tvivl om at de bliver voldsomt presset af alle de moderne netværk som så Facebook, Reddit og alt muligt andet.

Den tekniske udfordring for mig, er at forummet er baseret på phpbb, som desværre ikke rigtigt har udviket sig i brugeroplevelsen gennem de sidste mange år (Nyeste udgave kan prøves her http://www.try-phpbb.com/32x/" onclick="window.open(this.href);return false; )
Jeg har overvejet at skifte platform, men ønsker ikke at tabe alt den information som der trods alt er oplagret her. Desuden er forummet tilrettet ganske meget, hvilket gør at datakonverteringsværktøjer ikke "bare lige" kan konvertere forummet.

Tilgangen af nye brugere er støt, men den tid hvor en stor gruppe af brugere brugte forummet som deres primære sociale netværk er overstået. Nu er vi blot et tilbud i en stor palette.


Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3983
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af Engelquist »

Det er trist hvis forummet ikke kan handle op med hurtige og overfladiske sociale netværk som Facebook- og umiddelbart virker det da også underligt at saltvandsakvarister der bl.a. investere mindre formuer på koraller og sætter grundigt ind i den langsomme og krævende proces, som det er at få herligheden til at overleve, vil stille sig tilfreds med hurtige kommentarer i øst og vest på fb, fremfor et medie hvor der er plads og tid til grundighed og dybde i kommentarerne- og hvor der frem for alt er en nærmest uendelig database af viden, frit til rådighed.


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af Jones »

Et chatsystem ala messenger på facebook eller lign. ville være fedt. Sådan at samtaler blev gemt og man nemt kunne skrive videre.


o_O
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af PoulD »

Jeg tror såmænd godt SF kunne hamle op med FB, men tror det kræver fornyelse.

Jeg anerkender de tekniske udfordringer men jeg mener nu godt man kunne gøre en hel del alligevel. Det kræver dog nok dels en række ildsjæle der brænder for sagen og dels, men ikke mindst, økonomiske midler. Med penge kunne der nok gøres en hel del for at gøre SF sexet og attraktivt. Men det er jo lidt hønen og ægget. Det skal være rigtig mange der der bruger forum dagligt før der kan skaffes sponsorer og betydelige annonce kroner, og det skal være attraktivt før der er rigtig mange der aktivt bruger forum dagligt.

Nogle få hurtige ideer hvis penge og ildsjæle ikke var et issue (skud fra hoften og på ingen måde gennemtænkt):

- Hvis data migrering er et issue kunne man måske pakke det eksisterende forum ind i et helt nyt Saltvands Commumity, hvor alt udenom kørte på en mere sexet platform med en moderne brugeroplevelse

- Det omgivende community kunne måske hoste billeder på en mere moderne måde (men på samme server så billed link i SF ikke døde og/eller blev langsomme)

- Det omgivende community kunne måske være mere eller mindre integreret med FB, .

- Salgsannoncer er der ingen migreringsproblematik med, så de kunne måske umiddelbart flyttes over i den omgivende platform

- Månedens akvarie kunne genindføres og der kunne laves flere lign. ting. som f.eks 'månedens bedste foto', 'månedens sjoveste indlæg', 'månedens bedste DIY tip'
o.s.v o.s.v. evt. krydret med attraktive sponsor præmier.

- Der kunne laves en lang række yderligere fordele for supportere der ville gøre det attraktivt for mange flere, at støtte.

- Evt et område hvor man mere eller mindre frit kunne lade producenter af akvarieudstyr (som f.eks. Ecotech) publicere artikler om nye og spændende produkter.

- Der kunne sendes mail ud til medlemmer med "teasers" til interessante nye indlæg

- Evt et område hvor en eller anden ildsjæl med journalist i maven kunne få ansvar for at publicere den nyeste viden fra international forskning relateret til saltvand (i det omfang man må, ellers bare som en kort omtale med link til et sted hvor detaljer kunne læses )

- HVIS forum igen blev mere attraktivt, kunne man måske blandt erfarne saltvandsakvarister blive mere eller mindre stiltiende enige om, ikke at besvare nogen spørgsmål i FB grupperne overhovedet, med noget som helst andet end en henvisning til SF. Samme henvisning kunne gives på alle åbenlyst forkerte / tåbelige svar på FB. Ikke fordi jeg har noget som helst imod FB, men der er bare et utal af saltvandsgrupper og jeg mener ikke det er fordel for nogen af os hvis vi splitter os ud over 20-30 forskellige steder.

- Jeg er helt sikker på vi kunne komme op med mange flere ting. Vi kunne lave en brainstorming . . . Bo har jo faktisk startet den (alle forslag tilladt og ingen forslag er dumme), til hvordan SF på alle måder kan blive mere attraktivt end FB . Evt med en sponsorpræmie til bedste forslag (bedømt af admin og moderator gruppen)


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af Hougaard »

Jeg elsker at løse problemer med teknik, hey, det er mit day job. Men jeg er ikke sikker på at det er et teknisk problem vi står over for.

Historisk set, har jeg forsøgt at udvide universet med forskellige tiltag, blog, galleri, wiki .. Intet har rigtigt fået traction.


Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3983
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af Engelquist »

Jeg tror(ved) at forummet mangler ildsjæle, der har tid og lyst til at arbejde med nye tiltag: månedens billede- månedens tråd- nyheder- sponsorpræmier osv osv.
Som Poul også er inde på: en med en journalist i maven, der samler nyheder fra den store verden og slår sig løs som skribent på forummet. Og ja: hvorfor ikke invitere producenterne til at dele deres nyheder her på forummet...
Det vil kræve en udvidelse af moderatorteamet (friske kræfter) der kan fordele opgaverne imellem sig, alt efter hvad man brænder for...
Det er selvfølgelig vigtigt at "De gamle" er på, for de bærer forummet med al deres viden og erfaring, som vel egentlig er det der gør en forskel fra de hurtige sociale medier med overfladiske svar.
Så Pouls forslag til en "musketer ed" mellem de tunge drenge om at de kun deler deres viden herinde, er slet ikke så tosset...

Erik: hvorfor ikke prøve bloggen igen? siden dengang er der kommet en ny generation på forummet der trives bedre med den hurtige chatform.

Jeg mener kun at det er et spørgsmål om vilje...


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
TNielsen
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre 15. maj 2009 19:39
14
Postnummer: 6500 Vojens
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Vojens

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af TNielsen »

PoulD skrev: - Månedens akvarie kunne genindføres og der kunne laves flere lign. ting. som f.eks 'månedens bedste foto', 'månedens sjoveste indlæg', 'månedens bedste DIY tip'
o.s.v o.s.v. evt. krydret med attraktive sponsor præmier.
+1 på denne her.

Desuden mangler der en mere overskuelig måde at bruge billeder i sin tråd, ville gerne starte en akvarie tråd, men går simpelthen død i den måde man skal uploade billeder på, det tager for lang tid og er alt for bøvlet i min verden til at det kan holde min interesse.

Der blev også skrevet højere oppe med de små drillerier osv. det var/er alt ødelæggende for sådan et forrum her, og gør at jeg personligt hopper videre. Vis man søger i trådene her for at finde gammel viden er der et utal af diskutioner som intet har med selve emnet at gøre og man kan ende med at bladre flere sider igennem med mudderkastning og indforståetheder i sin jagt på det guldkorn men måske er heldigt at finde mellem skidtet.


Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af crazy seahorse »

Jeg synes der er kommet nogle rigtig gode forslag.
Tror vi må kigge på forskellen på Fb og så kopiere det vi kan bruge. Virker det dér, vil det sandsynligvis også virke på Saltvandsforum.
1: Det med billederne (det sikkert klaret nu, har ikke prøvet selv endnu) Det er hurtigt og nemt at lægge billeder op på FB. Det har hidtil taget en krig at lægge ind hos os.
2: Hurtig knapper i stil med :GO :BA :devilish: :rolleyes: :scream: (bare som eksempler) Et tryk og så har man givet respons. På FB går alt hurtigt, det skal det også her.
3: En hurtigere Pb funktion. Man venter alt for længe når man trykker på "beskeder". FB´s messenger er nemt og går meget hurtigere. Det skal vi kopiere, hvis det er praktisk muligt.
4: Den med "musketer eden" er fin. Den er jeg på. Hvis ikke der er noget at hente (viden, erfaring) så ryger folk til et andet forum. At skrive og henvise til SF er også en mulighed. det er der faktisk flere der gør. Der er ingen grund til at vi sælger ud af "guldet", ved at skrive på FB.
5: Producenter og grossister kunne opfordres til at lægge nyheder ind. Hvis det er gratis, vil det sikkert være interessant for dem. De Jong skriver næsten på ugebasis på FB (de henviser altid til nærmeste forhandler ved interesse, så der er ingen konkurrence i det) De fleste læser jo engelsk uden problemer, så de skal ikke oversætte.
6: En direkte opfordring til gæster, om at melde sig ind. VI har mange gæster, der sikkert ville kunne bidrage med erfaring og kommentarer. Jeg følger selv med på et videnskabeligt forum (godt nok på mail) hvor det er forskere der deler nyheder og viden. Her opfordres ikke-videnskabsfolk til at deltage med spørgsmål og kommentarer, blot de har en basisviden.

Så skal det gøres attraktivt at skrive lidt mere, hmm, uddybende indlæg. Her kunne det med Månedens indlæg, billede, tip, akvarie ect.ect. være et tiltag.
Et problem er, at der mangler respons på indlæg. Man kan få fornemmelsen af, at man skriver til sig selv (Jones skrev det faktisk i et af hans opdrætstråde) Her kunne hurtig-knapperne være en løsning.
En udfordring i forbindelse med respons kunne være, at jo mere kvalitativt et forum er, jo mere kan folk være nervøse for at kommentere. En opfordring som den PoulD kom med "intet spørgsmål er for dumt" kunne være en løsning.

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af Tykki »

Vildt gæt, men kan det tænkes at vores hobby bare ikke er så interesant mere? Ikke er så populær ? Hvor mange af de hurtige drenge på fb har haft baljer kørende længe, og hvor mange har en balje kørende? Jeg er en af de der træmænd som syntes glimrende om hastigheden her inde, for mere travlt har jeg altså ikke, og det har i andre fandemig heller ikke. Kunne det tænkes at de fleste problemer med drift af sådan et koralrevsakvarie er løst? Teknikken osv er blevet tusind gange bedre, og det som før var problemer er bare ikke nogen problem mere. At der er folk med en så seriøs tilgang til tingene, som bliver irriteret over barnagtigheder som smådrillerier osv, er da deres eget problem. Gud fader i skuret det er til at knække sig over at det brok, og bøvl fra en flok forkælede ( voksne ? ) mennesker. Tag forhelvede det i kan bruge og lad resten ligge. Er jeg for useriøs og plat? Så søg et forum hvor kun tørre folk over 78 kommer. Det må være den direkte tilgang til seriøsitet og saglighed . Det var lige en gang seriøs brok fra en useriøs akvarist, som nu, dennegang husker en seriøs smiley :beer: Dan


Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3983
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af Engelquist »

Kære Dan- nu kender jeg og din retorik... men lad os nu holde sproget og debatten på et plan hvor alle kan holde det ud :-)
Jeg tror nu ikke der er mange herinde der irriteres over smådrillerier, så længe det er venskabeligt ment... der skal være plads til tråde hvor der kan pjattes lidt- Men der skal også være plads til de seriøse tråde (og dem kan du jo så gå uden om, hvis du ikke bryder dig om det)
Men at du skriver at de fleste problemer er løst er langtfra rigtigt, for hobbyen sørger hele tiden nye udfordringer i form af vanskelige koraller, at få de flotte farver bedre frem, avl af saltvandsfisk osv osv...
Og hvor er det bedre at udbrede nyheder og debattere udfordringer end forummet? det er det spor vi skal ind på igen!
Jeg synes der er kommet rigtigt mange gode bud her i tråden og vil prøve at snakke med Erik og Marco, om hvad de synes vi skal arbejde videre med...


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1518
Tilmeldt: man 9. jun 2008 10:16
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af Kasper j. »

Måske kunne saltvandswiki blive integreret i saltvandsforum på en eller anden smart måde, således at saltvandsforum også kunne blive et slags opslagsværk med opkrifter på balling, kalkreaktor, levende og andet. Og anmeldelser af produkter opdelt i kategorier som tilsætning/balling, foder, teknik osv. Måske kunne man gøre det nemt at oprette en anmeldelse med en eller anden form for et koncept.

Saltvandsforum er meget mere dybdegående end facebook og det kan blive endnu bedre, så vi skal bare fokusere på alt de saltvandsforum kan gøre bedre en FB.


Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af Hougaard »

crazy seahorse skrev:Jeg synes der er kommet nogle rigtig gode forslag.
Tror vi må kigge på forskellen på Fb og så kopiere det vi kan bruge. Virker det dér, vil det sandsynligvis også virke på Saltvandsforum.

.... lang liste ...
En række hurtige kommentarer....

1. Billeder er bedre nu :)
2. Jeg syntes jeg har aktiveret "Kommentar" knappen på alle fora til hurtige svar.. Hvad/hvor mangler du ellers?
3. Ryd op, PB funktionen er afhængig af hvor mange PB'er du har liggende i din inbox, det er desværre ikke noget jeg kan gøre noget ved.
4. Enig
5. Jeg har med vilje afvist alt "udenlandsk" for at give de lokale butikker størst mulig eksponering. Måske er det mere en 2012 tanke end en 2019 tanke, men personligt syntes jeg det er vigtigt at støtte de lokale butikker.
6. Jeg syntes faktisk indmeldingsraten er OK. Personligt hader jeg det man ser på f.eks. Youtube hvor man hele tiden bliver opfordret til "Hit that subscribe button and click the bell"..


Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2061
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Kolding

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af nbd »

Kasper j. skrev:Måske kunne saltvandswiki blive integreret i saltvandsforum på en eller anden smart måde, således at saltvandsforum også kunne blive et slags opslagsværk med opkrifter på balling, kalkreaktor, levende og andet. Og anmeldelser af produkter opdelt i kategorier som tilsætning/balling, foder, teknik osv. Måske kunne man gøre det nemt at oprette en anmeldelse med en eller anden form for et koncept.

Saltvandsforum er meget mere dybdegående end facebook og det kan blive endnu bedre, så vi skal bare fokusere på alt de saltvandsforum kan gøre bedre en FB.
+1 :y


Meller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1614
Tilmeldt: fre 18. jan 2013 18:42
11
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2013

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af Meller »

Kan man måske lave en bedre måde at køre salg på?
Jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg vil havde det, men der ligger ofte mange indlæg hvor tingende er solgt og folk ikke selv kan slette tråden.
Det kunne også være rart at kunne se billeder af tingende inden man gik ind i tråden. Man kunne fx lave sådan at hvis man holdte sin mus over indlægs navnet så blev der vist et billede som brugeren der har oprettet det har valgt skal vises.
Også mangler jeg virkeligt et sted i danmark hvor man kan købe koraller, og de der WYSIWYG. Ved ikke om man kunne lave plads til det for medlemmer? Så det bliver mere et slags board end et forum. Ved godt det ikke er det forummet er lavet til, men jeg mangler det bare :wc:

Som der er nævnt kan saltvands wiki måske integreres bedre. Men det kræver også meget tid at skulle side der og lave arts beskrivelser. Personligt har jeg bare købt nogle bøger hvor jeg kan slå op i og læse om de forskellige fisk, koraller og hvad der nu må findes.

Jeg ved ikke om det er generelt, men de lokale grupper virker til at være lidt døde også, nu er jeg nordjyde, og den er bare helt død med over ½ år siden der har været et oplæg. Kan man lave en eller anden form for reklame pop up noget hvis nu der er nogen der holder åbent frag møde? Nu bor jeg i nordjylland, men kunne da godt være jeg ville være fristet til at tage til Aarhus. Jeg ved godt jeg kan melde mig til alle grupperne, og jeg har også meldt mig til nogle stykker. Men det ikke sikkert man opdager det, og det kan måske også styrke sammenholdet at der kan laves "events". Det vil være en ting der kunne være bedre end på facebook, da man drukner i det skidt derinde, og slår man noget op drukner det på en lang wall af "har min nemo det godt?"....

Den der med den aktive knap, er det sådan ligesom en syns godt om knap? så er jeg meget imod den, syntes den fjerner de der "Fuck en fed bajle, kan vi få flere billeder". Altså kommentaren vil motivere os alle mere end "Peter syntes godt om".


240 liters DSB + 120 liter sump :-D
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=65846" onclick="window.open(this.href);return false;
63 liters akvarie + 25 liter refugium :)
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=57656" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
joekill
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1165
Tilmeldt: fre 10. mar 2006 12:52
18
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1994
Geografisk sted: 4600

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af joekill »

Noget der har været et problem længe er billeder der vender i øst og vest.
Det virker meget utjekket når man besøger en tråd hvor trådstarter har brugt tid og kræfter på at oploade nogle billeder og så ser at nogle billeder vender på hovedet. Det kunne måske være godt med et preview af de billeder man vil uploade , inden man klikker på upload knappen.
Et helt frisk eks fra i dag : https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=88835" onclick="window.open(this.href);return false;


:whistle: 200x60x60 = 720L
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af Carsten »

joekill skrev:Noget der har været et problem længe er billeder der vender i øst og vest.
Det virker meget utjekket når man besøger en tråd hvor trådstarter har brugt tid og kræfter på at oploade nogle billeder og så ser at nogle billeder vender på hovedet. Det kunne måske være godt med et preview af de billeder man vil uploade , inden man klikker på upload knappen.
Et helt frisk eks fra i dag : https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=88835" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er uploaderen som laver fejlen. Typisk sker det fra Æbleskrog siges der


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af PoulD »

Hougaard skrev:5. Jeg har med vilje afvist alt "udenlandsk" for at give de lokale butikker størst mulig eksponering. Måske er det mere en 2012 tanke end en 2019 tanke, men personligt syntes jeg det er vigtigt at støtte de lokale butikker .
Det er jeg enig i. Præcis derfor jeg skrev store producenter (underfortået, hardware). Måske tager jeg fejl, men jeg tror ikke der er nogen store producenter der er interesserede i, at sælge direkte til Hr. og Fru Jensen, så produktomtaler fra dem kan vel næsten kun gavne lokale butikker?

Kasper j. skrev:Måske kunne saltvandswiki blive integreret i saltvandsforum på en eller anden smart måde, således at saltvandsforum også kunne blive et slags opslagsværk med opkrifter på balling, kalkreaktor, levende og andet. .
. Det var bl.a. det jeg mente med at pakke forum ind i en anden og mere sexet platform. Klart det hverken gør fra eller til, at du har udvidet universet med forskellige tiltag som blog, galleri, wiki når de fleste dårligt nok ved det findes (personlig har jeg aldrig hørt om blog før nu og galleri hørte jeg først om da det skulle lukkes ned). Jeg tror det hele bør fremstå som en integreret del af et og samme site. Selve forum skal så bare være et enkelt del blandt mange lækkert fremstående ting i portalen (og nej, det er ikke trunter jeg mener . . . de er godt nok lækre, men de kan jo allerede findes på mange andre sites). http://www.saltvandsforum.dk" onclick="window.open(this.href);return false; skal selvfølgelig pege på portalen og selve forum skal måske ikke kunne tilgås uden om portalen


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af Hougaard »

Korrekt, det er en Apple spidsfindighed ... Kan være jeg har en løsning...


Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af Hougaard »

PoulD skrev: Det er jeg enig i. Præcis derfor jeg skrev store producenter (underfortået, hardware). Måske tager jeg fejl, men jeg tror ikke der er nogen store producenter der er interesserede i, at sælge direkte til Hr. og Fru Jensen, så produktomtaler fra dem kan vel næsten kun gavne lokale butikker?
Men er det ikke en opgave for de danske forhandlere af de pågældende produkter?


Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3983
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af Engelquist »

Hougaard skrev:
PoulD skrev: Det er jeg enig i. Præcis derfor jeg skrev store producenter (underfortået, hardware). Måske tager jeg fejl, men jeg tror ikke der er nogen store producenter der er interesserede i, at sælge direkte til Hr. og Fru Jensen, så produktomtaler fra dem kan vel næsten kun gavne lokale butikker?
Men er det ikke en opgave for de danske forhandlere af de pågældende produkter?
Joe men kig på amerikanske RC, der har producenterne deres egne forums hvor de informere om nyheder og samtidig kan der stilles spørgsmål omkring brugen af deres produkter.
Det fungerer fint derovre og er en fed service for brugerne af sitet.


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af charlie saltvand »

Hep.
Jeg er MEGA glad for forum, som jeg også håber man kan se hvis man læser min “brok” tråd. 80% af min viden har jeg hentet herinde. (Ja ja Dan, ved godt det ikke er meget :y ). Resten ved at besøge nogle af de gamle “tunge” gutter, andre der tænker anderledes end mig selv og derfor har en anden tilgang til drift af baljen og sidst på udenlandske forumer.

Nogle af de mest interessante tråde, syntes jeg findes under “generelt...” og så ELSKER jeg ind i mellem at læse en af jeres tråde om jeres balje, fra den ene ende til den anden.

Ville være fedt at få samlet en masse mere om vores hobby under en samlet “portal” hvor forum blot er en del af indholdet, som andre af jer skriver.

I kender dem nok, men dét her syntes jeg er fedt :GO
https://www.reef2reef.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reefcentral.com/index.php?s=" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg tror så, desværre det er ønsketænkning, vi “lider” under at vi ikke er så mange der har den her hobby her hjemme. Der er ikke brugere nok, = ikke forhandlere mm der vil lægge sponcer- annonce penge, så moderator og andre hjælpere kunne få lidt mønt på at bruge tid på at nørde med siden.

Jeg har den største respekt for jer, der kan og vil bruge tid på at optimere siden som den er nu og vil da også gerne byde ind med tid/hjælp til et eller andet, hvis jeg kan bruges :GO

Én kunne fx kontakte de store producenter og hører om de vil lægge lidt mønt for at “få lov” til at lægge reklame for produktnyheder ind i sådan en forum underkategori og evt med nogle mindre “frames” på forsiden af portalen? Man kunne også lave underkategorier hvor butikker her hjemme OG de store udenlandske producenter sponsorere “præmie” afstemningen skulle så foretages af os, brugerne....

Ved ikke om ovenstående er realistisk, da vi jo er et LILLE BITTE MARKED, set i den store sammenhæng og om det bliver for omfattende at administrere tidsmæssigt? Jeg meler mig gerne på banen :y


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af Hougaard »

Udfordingen er, at i saltvandsforum er der simpelthen ikke er en krone til noget som helst. Vi har en håndfuld forhandlere som utroligt trofast støtter os til gengæld for adgang til annoncering og en flok fantastisk søde medlemmer som støtter med en hundrelap engang imellem.

Indtægten fra det har aldrig dækket 100% af de direkte indgående omkostninger ved at drive sitet. Resten bliver dækket af mit husholdningsbudget. Hvilket er helt fint, misforstå mig ikke, jeg betaler gerne for det, men lillemor ville nok blive lidt stram i betrækket hvis jeg begyndte at betale folk for at lave indhold. Det var rigeligt slemt dengang da jeg var nød til at bruge penge på advokater fordi pga ballade og politianmeldelser.

Vi er et lille marked, og jeg er ikke blevet kontaktet af en eneste producent gennem de sidste 7 år for mulighed for annoncering. Kun udenlandske webshops har vist interesse.


Gulkan
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 684
Tilmeldt: ons 1. maj 2013 20:41
10
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2013

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af Gulkan »

Hougaard skrev:Udfordingen er, at i saltvandsforum er der simpelthen ikke er en krone til noget som helst. Vi har en håndfuld forhandlere som utroligt trofast støtter os til gengæld for adgang til annoncering og en flok fantastisk søde medlemmer som støtter med en hundrelap engang imellem.

Indtægten fra det har aldrig dækket 100% af de direkte indgående omkostninger ved at drive sitet. Resten bliver dækket af mit husholdningsbudget. Hvilket er helt fint, misforstå mig ikke, jeg betaler gerne for det, men lillemor ville nok blive lidt stram i betrækket hvis jeg begyndte at betale folk for at lave indhold. Det var rigeligt slemt dengang da jeg var nød til at bruge penge på advokater fordi pga ballade og politianmeldelser.

Vi er et lille marked, og jeg er ikke blevet kontaktet af en eneste producent gennem de sidste 7 år for mulighed for annoncering. Kun udenlandske webshops har vist interesse.
Ja Haugaard hvordan pokker er det nu man støtter forum?


1000 l fra den 6/1-2019
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af charlie saltvand »

Ville det være direkte død for SF at kræve 100kr pr år for at være medlem, evt m betaling via mobilpay ell andet “nemt”....?

Hvis så den “sexede” forside blev vist og alle, også gratister, kunne se den, men det ville koste en hundredelap at komme ind og læse mere, oprette en bruger osv...... Hvor mange registrerede brugere er vi egentligt?


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af PoulD »

charlie saltvand skrev:Ville det være direkte død for SF at kræve 100kr pr år for at være medlem, evt m betaling via mobilpay ell andet “nemt”....?

Hvis så den “sexede” forside blev vist og alle, også gratister, kunne se den, men det ville koste en hundredelap at komme ind og læse mere, oprette en bruger osv...... Hvor mange registrerede brugere er vi egentligt?
Personlig mening: Jeg synes ikke det er en god ide med "tvungen" betaling. Det sagt, kræver det vel ikke den helt store fantasi at komme på en del forskellige frynsegoder af en karakter der ville gøre det meget mere attraktivt at støtte. Samtidig kunne man nok godt tillade sig, at indføre enkelte begrænsninger for ikke supportere. Man kunne nok også gøre meget mere for at markedsføre muligheden for at støtte. Jeg vil næsten vædde med, at halvdelen af brugerne ikke engang ved det eksisterer, og af dem der ved det er det måske kun 10% der ved hvordan man i praksis gør det. Det er nok som med organ donorer, stort set ALLE vil rigtig gerne, men alligevel er det kun et fåtal der får taget sig sammen til at gøre noget.

Ifølge forsiden er der 5234 registrerede brugere. Jeg gætter dog på flertallet ikke har været aktive i nyere tid
Hougaard skrev: Vi har en håndfuld forhandlere som utroligt trofast støtter os til gengæld for adgang til annoncering og en flok fantastisk søde medlemmer som støtter med en hundrelap engang imellem
Gætter på forhandlerne ikke støtter SF for at de kan føle sig gode. De er vel forretningsfolk og jeg kunne da godt frygte, at forhandlerne før eller siden vælger at støtte FB grupperne i stedet, hvis ikke SF formår at fastholde dem der holder liv i forhandlerne.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af crazy seahorse »

Kasper j. skrev: Saltvandsforum er meget mere dybdegående end facebook og det kan blive endnu bedre, så vi skal bare fokusere på alt de saltvandsforum kan gøre bedre en FB.
Lige det jeg mener. På det punkt kan FB ikke være med, vi er milevidt foran - og de kommer, i den form FB har, aldrig derop.
Udfordringen ligger i at få folk til at vælge SF fremfor FB, som deres primære forum. Her er det jeg mener, at vi skal hugge med arme og ben. Det FB gør bedre, det skal SF i mine øjne kopiere. Det er derfor jeg mener at Engelquist´s forslag om en "like knap" ville være fint. Hvis ikke vi ændrer på noget, udvikler os, så er jeg bange for at PoulD har ret i, at tiden er løbet fra SF. SF er stadig det bedste, for dem der kender og bruger det.

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af Carsten »

De få ting jeg savner er den der like knap. En bedre søgefunktion, og at PB funktionen bliver optimeret. Det tager evigheder, fra man trykker på nye beskeder til man ser dem.


Besvar

Tilbage til "Forum generelt"