"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Hvad mangler vores forum?

Generel tråd kun omhandlende dette forum.
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af Hougaard »

PB kan du selv løse, bare slet gamle beskeder.


Gulkan
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 684
Tilmeldt: ons 1. maj 2013 20:41
10
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2013

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af Gulkan »

Gulkan skrev:
Hougaard skrev:Udfordingen er, at i saltvandsforum er der simpelthen ikke er en krone til noget som helst. Vi har en håndfuld forhandlere som utroligt trofast støtter os til gengæld for adgang til annoncering og en flok fantastisk søde medlemmer som støtter med en hundrelap engang imellem.

Indtægten fra det har aldrig dækket 100% af de direkte indgående omkostninger ved at drive sitet. Resten bliver dækket af mit husholdningsbudget. Hvilket er helt fint, misforstå mig ikke, jeg betaler gerne for det, men lillemor ville nok blive lidt stram i betrækket hvis jeg begyndte at betale folk for at lave indhold. Det var rigeligt slemt dengang da jeg var nød til at bruge penge på advokater fordi pga ballade og politianmeldelser.

Vi er et lille marked, og jeg er ikke blevet kontaktet af en eneste producent gennem de sidste 7 år for mulighed for annoncering. Kun udenlandske webshops har vist interesse.
Ja Haugaard hvordan pokker er det nu man støtter forum?
Fandt det og har doneret. Igen må jeg konstateredet er fordi at jeg brugte mobil visning at jeg ikke kunne finde det. Hvilket jeg i øvrigt gør 99,99999999999% af den tid jeg bruger på forum, er det bare mig eller er det noget man bør have med i betragtning i fremtidigt design af forum at mere og mere foregår på mobilen hvilken ikke er nyt.


1000 l fra den 6/1-2019
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af Carsten »

Ok! det var jeg så ikke lige klar over. Men kunne der ikke fremskaffes et felt, så man kunne slette alle PB på den side, i stedet for at markere hver enkelt


Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af Hougaard »

Carsten skrev:Ok! det var jeg så ikke lige klar over. Men kunne der ikke fremskaffes et felt, så man kunne slette alle PB på den side, i stedet for at markere hver enkelt
Du mener som hvis du klikker på "Vælg Alle" i bunden?


Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af Hougaard »

Gulkan skrev:Fandt det og har doneret. Igen må jeg konstateredet er fordi at jeg brugte mobil visning at jeg ikke kunne finde det. Hvilket jeg i øvrigt gør 99,99999999999% af den tid jeg bruger på forum, er det bare mig eller er det noget man bør have med i betragtning i fremtidigt design af forum at mere og mere foregår på mobilen hvilken ikke er nyt.
Og tak for det. Jeg har forsøgt at holde mobilsiden så "ren" som muligt, og donér er røget i den sammenhæng.


Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3982
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af Engelquist »

crazy seahorse skrev:
Kasper j. skrev: Saltvandsforum er meget mere dybdegående end facebook og det kan blive endnu bedre, så vi skal bare fokusere på alt de saltvandsforum kan gøre bedre en FB.
Lige det jeg mener. På det punkt kan FB ikke være med, vi er milevidt foran - og de kommer, i den form FB har, aldrig derop.
Udfordringen ligger i at få folk til at vælge SF fremfor FB, som deres primære forum. Her er det jeg mener, at vi skal hugge med arme og ben. Det FB gør bedre, det skal SF i mine øjne kopiere. Det er derfor jeg mener at Engelquist´s forslag om en "like knap" ville være fint. Hvis ikke vi ændrer på noget, udvikler os, så er jeg bange for at PoulD har ret i, at tiden er løbet fra SF. SF er stadig det bedste, for dem der kender og bruger det.

Erik
+1


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3982
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af Engelquist »

PoulD skrev:
charlie saltvand skrev:Ville det være direkte død for SF at kræve 100kr pr år for at være medlem, evt m betaling via mobilpay ell andet “nemt”....?

Hvis så den “sexede” forside blev vist og alle, også gratister, kunne se den, men det ville koste en hundredelap at komme ind og læse mere, oprette en bruger osv...... Hvor mange registrerede brugere er vi egentligt?
Personlig mening: Jeg synes ikke det er en god ide med "tvungen" betaling. Det sagt, kræver det vel ikke den helt store fantasi at komme på en del forskellige frynsegoder af en karakter der ville gøre det meget mere attraktivt at støtte. Samtidig kunne man nok godt tillade sig, at indføre enkelte begrænsninger for ikke supportere. Man kunne nok også gøre meget mere for at markedsføre muligheden for at støtte. Jeg vil næsten vædde med, at halvdelen af brugerne ikke engang ved det eksisterer, og af dem der ved det er det måske kun 10% der ved hvordan man i praksis gør det. Det er nok som med organ donorer, stort set ALLE vil rigtig gerne, men alligevel er det kun et fåtal der får taget sig sammen til at gøre noget.

Ifølge forsiden er der 5234 registrerede brugere. Jeg gætter dog på flertallet ikke har været aktive i nyere tid
Hougaard skrev: Vi har en håndfuld forhandlere som utroligt trofast støtter os til gengæld for adgang til annoncering og en flok fantastisk søde medlemmer som støtter med en hundrelap engang imellem
Gætter på forhandlerne ikke støtter SF for at de kan føle sig gode. De er vel forretningsfolk og jeg kunne da godt frygte, at forhandlerne før eller siden vælger at støtte FB grupperne i stedet, hvis ikke SF formår at fastholde dem der holder liv i forhandlerne.
+1

En lækker portal med forhandlerannoncer, billeder og aktuelle tråde og med adgang til forum for alle.

Betalende medlemmer opnår fordele som f.eks adgang til at sælge på salgsforum, uploade og downloade fra forummet, adgang til brugergrupper og wiki'en...

Så burde der blive råd til at krydre forummet med nye tiltag.

En udvidelse af moderatorteamet med ildsjæle der kan varetage det de brænder for (ganske gratis som det er nu)
Jeg tror det vil give mere liv når der er flere til at fordele opgaverne imellem sig..


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af charlie saltvand »

Syntes det er MEGA tiltalende og HELT fair, at det skal koste et fast beløb fx at sælge noget under 1000kr og et lidt større at sælge noget der koster over 1000kr. MÉN, så tror jeg desværre ALT salg ryger til FB. Der er det gratis... endnu...-

Er også vild med ideen om et differencieret “service niveau”, ift om man sponcerere forum eller not.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1518
Tilmeldt: man 9. jun 2008 10:16
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af Kasper j. »

Omkring betaling så kunne man måske oprette en eller anden form for produktanmeldelsesplatform hvor en betalende bruger kan oprette en anmeldelse og derefter foregår det lige som ved afstemning hvor der er 10 til 20 kategorier fra 1(dårlig) til 10(meget godt). Andre betalende brugere kan så også give deres bedømmelse af et i forvejen oprettet produkt. Ikke betalende brugere kan kun læse anmeldelserne. På den måde undgår man useriøse anmeldelse og der er fordele for dem som støtter saltvandsforum. Men ikke betalende brugere skal stadigvæk have fuld adgang til saltvandsforum som det er i dag og mulighed for at læse alt der oprettes.


Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3982
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af Engelquist »

charlie saltvand skrev:Syntes det er MEGA tiltalende og HELT fair, at det skal koste et fast beløb fx at sælge noget under 1000kr og et lidt større at sælge noget der koster over 1000kr. MÉN, så tror jeg desværre ALT salg ryger til FB. Der er det gratis... endnu...-

Er også vild med ideen om et differencieret “service niveau”, ift om man sponcerere forum eller not.
Nu taler vi om 100,- om året, for at opnå fulde medlemsfordele, der bl.a. vil give adgang til at oprette salgsannoncer (alle vil stadig kunne købe) - jeg tror virkelig ikke at det vil afholde nogen fra at sælge herinde, da stort set alle der bruger salgssiderne er mange årige medlemmer, der I forvejen benytter alt det andet forummet også byder på...


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af charlie saltvand »

Engelquist skrev:
charlie saltvand skrev:Syntes det er MEGA tiltalende og HELT fair, at det skal koste et fast beløb fx at sælge noget under 1000kr og et lidt større at sælge noget der koster over 1000kr. MÉN, så tror jeg desværre ALT salg ryger til FB. Der er det gratis... endnu...-

Er også vild med ideen om et differencieret “service niveau”, ift om man sponcerere forum eller not.
Nu taler vi om 100,- om året, for at opnå fulde medlemsfordele, der bl.a. vil give adgang til at oprette salgsannoncer (alle vil stadig kunne købe) - jeg tror virkelig ikke at det vil afholde nogen fra at sælge herinde, da stort set alle der bruger salgssiderne er mange årige medlemmer, der I forvejen benytter alt det andet forummet også byder på...

Du har sgu ret Bo..... og så evt hæv det årlige beløb for “retten til at sælge” til 200kr. Jeg er PÅ :W
SÆT IGANG :GO

Hvis nu man er meget udspekuleret.... skal det så ikke være KØBER der skal betale for retten til at købe???
Og så kan os der er seriøse og ønsker et blomstrende forum i vækst lave en gentleman aftale om at kvali udstyr sælges herinde og IKKE på FB???


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af ole kekkonen »

Please ikke gør det som FB,pga FB er Trump president og det vil i sikkert ikke have..:)


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af PoulD »

Bare lige en meget lille idé mere i relation til "hønen og ægget" problematikken. Hvis / når det nu gøres meget mere attraktivt at være betalende medlem kunne man jo evt. samtidig lave et 'nytårs knald tilbud' som f. eks. "Køb 5 års medlemskab på en gang og betal kun for 4". Hvis andre er bare tilnærmelsesvis så nærrige og sparsommelige som mig, bør det kunne lokke mange. Måske kunne man gøre noget tilsvarende for annoncører. På den lange bane vil det måske give en smule mindre i kassen, men det ville til gengæld give umiddelbar likviditet (og ikke mindst, måske, sikre at annoncørerne ikke skifter til FB de næste 5 år . . . og inden vi når dertil er SF selvfølgelig bragt helt i front, milevidt foran FB grupperne)

En anden lille idé (eller to): Jeg kastede lige et kort blik på listen over støttende forhandlere og alle (muligvis med undtagelses af Hoss) synes at være deciderede saltvandsforhandlere. Har man prøvet at tænke lidt ud af boxen og kontakte firmaer der kunne have periferisk interesse i at annoncere, som f.eks. Rent Postevand, Interglas, Den blå planet, Neon fisken, Cichlidecentret, Malawi Carsten o.m.a.

Jeg lagde også mærke til at flere saltvandsbutikker, f.eks. Klovnfisken, tilsyneladende slet ikke var repræsenteret. Det fik mig til at tænke, hvis man nu kunne forestille sig (som sagt bare en tanke, aner ikke om det er helt i skoven), at der kunne indgås en aftale med de støttende forhandlere om, at de ydede rabat til betalende medlemmer på SF, så kunne vi måske på den måde skabe en 3 parts win win win situation hvor alle 3 parter kunne klø hinanden på ryggen og skabe en positiv spiral. Medlemmer ville formentlig købe mere hos de støttende forhandlere (og mindre hos dem der ikke støtter). Det ville også næsten med garanti tiltrække flere medlemmer til SF udefra, betalende medlemmer vel at mærke, som så også ville købe mere hos de støttende forhandlere og. . . . fortsæt selv cirklen.

Under alle omstændigheder synes jeg SF kunne gøre langt mere for at markedsføre hvilke forhandlere der faktisk støtter. Det skal ikke være noget man skal lede efter i 10 minutter. Det kunne måske være oplagt at have på forsiden af en sexet portal, med forhandlernes logo og link til deres web sider o.s.v.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
bima
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1831
Tilmeldt: ons 16. feb 2011 19:30
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: 9800 Hjørring

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af bima »

Man kunne vel også lave gratis oprettelse som nu.
Og efter feks 1 måned,vil der automatisk blive trukket beløbet på 100kr.
Dette vil så give 1års medlemskab

Betalingen kunne derefter foregå automatisk.
indtil det enkelte medlem melder sig ud,eller sætter sin profil på "pause"
"Pausen" skulle så have funktionen,at der var begrænset hvad man kunne se herinde.
Og denne kunne så ophæves igen for et lille beskedent beløb.


Mvh Henning Schneider

518 liters hjørneakvarie viewtopic.php?f=94&t=45569
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af Hougaard »

Dejligt med så engagerede medlemmer her, det er virkeligt værdsat. Men lad mig lige slå en pind igennem "betalingsmedlemmer". Historisk set har det aldrig virket, brugere flygter til gratis alternativer, også selvom de er ringere eller amerikanske. Vi har ikke "betalingsmedlemmer" nu, vi har "forum support" medlemmer, I er med i fanklubben og får rygmærket, det er det.

Det er også vigtigt at sige, at saltvandsforum IKKE er en forretning. Hvis jeg begyndte at tage penge fra brugerne for ydelser, er der ting som skal være helt anderledes. Der er uendelig stor forskel i mine forpligtelser på om folk støtter en god sag med lidt håndører eller man har købt og betalt for en specifik service.

Omsætningen i vores hobby er på landsplan meget lav. Jeg ynder at sammenligne med heste-nettet.dk, Britta skal altså ikke handle mange heste før hun har omsat for væsentlig mere hele vores hobby omsætter på et år.

Jeg har gennem tiden forsøgt forskellige ting for at få forhandlerne til at være mere engageret, men det ser ud som om, at "sweetspottet" er at det er nemt og hurtigt for dem at skrive et indlæg i tilbud fra forhandlere. Derfor endte jeg med at lave "banner" området i toppen som i rotation viser nogle af de nyeste indlæg derfra. Min begrænsede telemetrik viser at det er meget brugt, folk klikker rent faktisk på det. Det er nu også kommet i mobilversionen.
Det, at en forhandler kan skrive fredag aften på forummet og så have butikken fyldt lørdag formiddag syntes jeg er rimeligt sejt. Det er en målrettethed som de etablerede reklamekanaler ikke kan tilbyde. Jeg testede en overgang google reklamer, men måtte konstatere at måske var reklamerne relevante for brugere som personer, men ikke som saltvandsakvarister.

... Beklager hvis jeg lyder som en lyseslukker ...


Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af Jones »

Pouls idé om at forumsupport kunne udløse rabbat ved de buttikker, der har købt annonceplads på forum kan stadig gennemføres. Folk vil dermed kun have købt et rabbatkort, hvorved du ikke vil stå med yderligere forpligtelser mht nyt layout til forum osv. Personligt synes jeg vældig godt om idéen og jeg tror på, at det vil fremme folks interesse i at købe hos netop de forhandlere, de så har høstet et rabbatkort til.


o_O
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af MoG »

Spændende læsning med alle de forslag.

Mht. Betalingsforslaget, så tror jeg at det vil give forum dødsstødet. Så vil folk flygte til facebook (mere end hvad de gør i forvejen), som Hougaard også er inde på.
Der vil kun være den trofaste skare af folk tilbage.

Jeg synes udviklingen er super ærgelig.. men fb er svær at hamle op med, desværre... Personligt er jeg ikke særlig begejstret for fb generelt.. og er ikke på en eneste saltvandsgruppe derinde. Køb og salg på fb er også noget p.. der er det sgu meget mere overskueligt som her på forum! Synes forum (stadig) er fantastisk at følge med på, Selvom det til tider er lidt sløjt med tråde..

Har jeg selv noget forslag? Nææ.. synes det er svært at komme med noget konkret der skulle få mere gang i forum.. og dog ...

Det eneste jeg umiddelbart kan komme op med er, at man via forhandlerne kunne reklamere for forum .. de betaler jo for at have en forhandlerprofil, men man kunne måske indgår en aftale med dem om, at de på deres sider kunne henvise (synligt) til forum (også på deres fb sider). Aner ikke hvor meget forhandlere betaler i forvejen .. men gøre det lidt billiger og så til gengæld få en masse eksponering!
Butikkerne har jo ikke noget at miste ved at henvise til forum ..

Større eksponering=flere medlemmer=flere debatter og gode lærerige tråde.


Morten
Brugeravatar
T-Horn
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 74
Tilmeldt: lør 17. feb 2018 18:25
6
Postnummer: 8450 Hammel
Saltvand siden?: 2018

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af T-Horn »

Jeg tror mange nybegyndere ikke finder ind på saltvandforum pga, at de starter med at lede efter viden på de socialemedier (FB, instagram etc.) og mange ikke kommer længere. En ide kan være at oprette Saltvandsforum på FB således, at der trods alt er en FB side, der fast kan reklamere for saltvandsforum og henvise nye medlemmer hertil.

Det var i hvert fald et bud på en gratis reklamesøjle for dette fine forum.


Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af Hougaard »

T-Horn skrev:Jeg tror mange nybegyndere ikke finder ind på saltvandforum pga, at de starter med at lede efter viden på de socialemedier (FB, instagram etc.) og mange ikke kommer længere. En ide kan være at oprette Saltvandsforum på FB således, at der trods alt er en FB side, der fast kan reklamere for saltvandsforum og henvise nye medlemmer hertil.

Det var i hvert fald et bud på en gratis reklamesøjle for dette fine forum.
https://www.facebook.com/saltvandsforum/" onclick="window.open(this.href);return false; :beer:


Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af MoG »

.. og i mit indlæg mener jeg naturligvis både forhandlernes webshop sider OG deres facebooksider..


Morten
Brugeravatar
joekill
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1165
Tilmeldt: fre 10. mar 2006 12:52
18
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1994
Geografisk sted: 4600

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af joekill »

Hougaard skrev:Korrekt, det er en Apple spidsfindighed ... Kan være jeg har en løsning...
Det ser stadig ud til der er problemer med billederne!
Det er synd for forummet... :-)
https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=88925" onclick="window.open(this.href);return false;


:whistle: 200x60x60 = 720L
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af Hougaard »

joekill skrev:
Hougaard skrev:Korrekt, det er en Apple spidsfindighed ... Kan være jeg har en løsning...
Det ser stadig ud til der er problemer med billederne!
Det er synd for forummet... :-)
https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=88925" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg har fundet løsningen på det problem, men har lige haft en travl arbejdsuge...

Det kommer :)


Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af crazy seahorse »

Hvad blev udkommet egentlig af denne tråd? For mig at se, ikke så voldsomt meget. Mange fine forslag der kunne arbejdes videre med, men skete der noget?
Nu kan der ske meget på "de indre linjer" som vi som almindelige brugere ikke ved noget om, så derfor skal mit indlæg tages med det forbehold.
T-Horn skrev:Jeg tror mange nybegyndere ikke finder ind på saltvandforum pga, at de starter med at lede efter viden på de socialemedier (FB, instagram etc.) og mange ikke kommer længere. En ide kan være at oprette Saltvandsforum på FB således, at der trods alt er en FB side, der fast kan reklamere for saltvandsforum og henvise nye medlemmer hertil.

Det var i hvert fald et bud på en gratis reklamesøjle for dette fine forum.
Jeg ved godt at SF er på Facebook, men der sker ikke noget på siden. Lidt opdaterede åbningstider (hvad det så betyder) men ellers ikke noget. Sidste opslag ligger tilbage fra 2016.
Hvis man til sammenligning kigger på Reef2reef.com, så er der her daglige opslag. Jeg ved godt der er flere aktive akvarister i US og dermed også flere der skriver på deres forum, men det behøver jo ikke at være egenproduktion alt sammen. Der ligger jo noget arbejde i det formodentlig, men der kunne måske findes nogle på SF (en eller flere sammen) der kunne og ville lave det stykke arbejde. Kom der mere liv på FB siden, kunne det jo være at der var nogle af de nye/unge der ville kigge over.
Vi har jo lige haft et par indlæg, hvor der specifikt er blevet nævnt at det var rart at komme til et forum, hvor folk havde noget at byde ind med. Om det betyder at de har været omkring FB grupperne, kan jeg jo ikke vide. Men det er da en tanke værd. Der er virkelig ikke ret meget at komme efter i nogen af FB grupperne. Jeg følger lidt med, men bliver ofte lidt ærgerlig over de råd der gives. Så jeg gætter ikke bare.
Engelquist skrev:
En udvidelse af moderatorteamet med ildsjæle der kan varetage det de brænder for (ganske gratis som det er nu)
Jeg tror det vil give mere liv når der er flere til at fordele opgaverne imellem sig..
Det er måske en tanke værd. Engelquist er jo selv moderator og ved hvor meget arbejde der ligger i det og ved nok også hvor skoen trykker.
Hvis man kigger på listen over moderatorer er der, så vidt jeg ved kun én der er aktiv akvarist. Resten hører vi ikke ret meget til. Det kan der være mange gode grunde til og de kan jo trække et stort slæb på de indre linjer, uden vi andre ved noget om det. De kan jo også have rigeligt at gøre med deres egen tank, det kender jeg selv til.
Men udefra set og med Engelquist´s forslag in mente, så er de måske ikke så aktive som de har været.
Måske der skal nye/flere kræfter til, for at give forummet et boost. De nuværende behøver jo ikke at træde tilbage, de kan komme stærkt igen når tid og mulighed er der.

Når alt det er sagt, så synes jeg at der har været flere indlæg og interessante tråde på det seneste. Hvis alle lægger sig i selen og prøver at skrive lidt oftere, så kan vi måske få et helt livligt forum.

God weekend til alle.
Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af Hougaard »

Hej Erik,

Bliver lidt provokeret af dit indlæg, så tillad mig at provokere lidt tilbage?

Hvad har du gjort for forummet siden tråden startede?

Jeg kan sige, at jeg arbejder videre med teknikken, noget er synligt, noget er ikke så synligt.

Jeg kan også sige, at jeg har modtaget præcist 0 beskeder i min indbakke fra folk der vil hjælpe. Det er frivilligheden der driver dette forum, vi har ikke ansatte til at gøre alt muligt.


Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3982
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af Engelquist »

Hougaard skrev:Hej Erik,

Bliver lidt provokeret af dit indlæg, så tillad mig at provokere lidt tilbage?

Hvad har du gjort for forummet siden tråden startede?
Lige præcis Erik har nok bidraget mere end de fleste, med lange indlæg og artikler der virkelig går i dybden (også en håndfuld lange indlæg efter tråden her startede), hvilket er medvirkende til at hæve forummet over sociale medier...
Men overordnet set har du ret: vil skal ALLESAMMEN bidrage, hvis vi vil have et mere aktivt forum...
Hougaard skrev:Jeg kan sige, at jeg arbejder videre med teknikken, noget er synligt, noget er ikke så synligt.
Og det gør du super godt og effektivt :GO
Hougaard skrev:Jeg kan også sige, at jeg har modtaget præcist 0 beskeder i min indbakke fra folk der vil hjælpe. Det er frivilligheden der driver dette forum, vi har ikke ansatte til at gøre alt muligt.
Jeg er sikker på at hvis du "slog et par stillinger op" som frivillige hjælpere og moderatorer, ville der være nogen ildsjæle der meldte sig under fanerne.


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3982
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af Engelquist »

crazy seahorse skrev:
Jeg ved godt at SF er på Facebook, men der sker ikke noget på siden. Lidt opdaterede åbningstider (hvad det så betyder) men ellers ikke noget. Sidste opslag ligger tilbage fra 2016.
Hvis man til sammenligning kigger på Reef2reef.com, så er der her daglige opslag. Jeg ved godt der er flere aktive akvarister i US og dermed også flere der skriver på deres forum, men det behøver jo ikke at være egenproduktion alt sammen. Der ligger jo noget arbejde i det formodentlig, men der kunne måske findes nogle på SF (en eller flere sammen) der kunne og ville lave det stykke arbejde. Kom der mere liv på FB siden, kunne det jo være at der var nogle af de nye/unge der ville kigge over.
Vi har jo lige haft et par indlæg, hvor der specifikt er blevet nævnt at det var rart at komme til et forum, hvor folk havde noget at byde ind med. Om det betyder at de har været omkring FB grupperne, kan jeg jo ikke vide. Men det er da en tanke værd. Der er virkelig ikke ret meget at komme efter i nogen af FB grupperne. Jeg følger lidt med, men bliver ofte lidt ærgerlig over de råd der gives. Så jeg gætter ikke bare.

Erik
Kunne man gøre fb siden mere levende ved at opstarten af alle tråde på forum, vises derinde: f.eks trådstart, halvdelen af første svar og et link der sender en videre over på forum, for at læse resten af tråden?
Derved vil Facebooksiden fungere som en teaser for hvad der sker på forum...


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af charlie saltvand »

Bo... Det er en god ide, men er det noget der kan laves “semi automatisk”...

Jeg har lige smidt 3 links op derinde :W


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af PoulD »

Er bange for et DDoS angreb på Facebook vil slå fejl, vi er ikke nær saltvandsnørder nok :D FB er alligevel også so last year, så nu Hougaard har gang i billedteknikken skulle vi måske hellere satse på integration med Instagram eller Snapchat? En Neocirrhites armatus med hundenæse og hundeører må da kunne give flere følgere?
Måske kan vi også få Fie Laursen til at oprette en saltvandsblog?


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Holmeren
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 123
Tilmeldt: man 4. apr 2016 17:30
7
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af Holmeren »

Nu har jeg langt fra læst alle indlæg på tråden, så hvis nogle af tingene er nævnt, så må jeg sige undskyld på forhånd :)
Jeg tror de fleste vælger FB fordi der er så meget fart på derinde :) Men sammen med fart, kommer fejl, og der er rigtig mange misvisende ting på Facebook :) Skal jeg personligt bruge hjælp til et problem, så søger jeg herinde istedet, og der kommer de svar frem jeg skal bruge :) Jeg ser lidt på det sådan, at facebook er de nye og SF er det grå guld :)

Nå, men videre til lidt forslag fra min side:

1: At skifte til det nye layout som vist først i tråden, er både godt og skidt.. Jeg er faktisk ret vild med fullwidth tema vi har nu :) Når det så er sagt, kan det nye layout være mere overskueligt og lettere at bruge :) Det kunne eventuelt bygges på et andet domæne hvor vi brugere kan komme med inputs mens det bliver lavet, sådan så dette her ikke bliver pillet ned :)

2: Der mangler en "slet egne tråde" knap. Ikke som at alle skal slettes, men mange salgstråde bliver omdøbt og det fylder boardet ret meget op :) Jeg ved dog samtidig det vidst ikke er helt så let da det vil fucke op i nogle ting (har selv rodet lidt med forum-sider)

3: 100% en "Månedens- og Årets Akvarie" eventuelt med nogle præmier fra nogle af forhandlerne, hvis de kan lokkes til det ?

4: Galleri funktion i en tråd. Dvs du kan lægge en række billeder op, lettere end her, og så måske skrive en kort tekst under hvert billede :) Det hele skulle ligge som thumbnails og forstørres til oprindeligt ved klik, ligesom man kan med HTML koder nu, det skulle bare ligge som standard i uploadfunktionen :)

5: Chat funktion (Den så jeg blive nævnt) så du direkte kan skrive til de personer du vil have fat i :) Jeg behøver ikke kunne se om de er læst, om de er igang med at svare osv osv, men en funktion hvor den popper op med der er kommet en ny besked og evt hvem afsender er, ville være fint

6: Måske en stickythread hvor brugere herinde (her henvender jeg mig til dem der virkelig har styr på tingene) smider billeder op af de forskellige typer alger og kommer med en række måder til bekæmpelse. Det kræver lidt arbejde fra de forskellige, men hvis det skal gøres attraktivt skal der også være noget at komme efter :)


Trigon350 - RedSea Reefer170
http://Www.Cnv-smeden.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af MoG »

Nr.6 - algetråd som sticky , den findes allerede .. https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=63793" onclick="window.open(this.href);return false;


Morten
Besvar

Tilbage til "Forum generelt"