"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

IOS icon

Generel tråd kun omhandlende dette forum.
Besvar
Brugeravatar
chrislolk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1063
Tilmeldt: søn 16. jan 2011 17:52
13
Postnummer: 5750 Ringe
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Ringe

IOS icon

Indlæg af chrislolk »

Ved ikke om jeg er den eneste, der godt kunne tænke sig et IOS ikon tilnyttet forummet? Jeg har gemt forummet som link på min hjemmeskærm på iPhone og iPad, men i stedet for forummets ikon er der bare en hvid firkant. Ikke at det er det store problem, men efter hvad jeg kan se, burde det ikke være særlig besværligt at implementere.

Ydermere er den hvide firkant nu blevet til et T-mobile ikon efter, jeg forsøgte at åbne forummet i Frankfurt lufthavn, hvor man først skal logge ind på T-mobiles internettjeneste.

Bare et forslag til admin.


Med venlig hilsen
Christopher Lolk Andersen
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: IOS icon

Indlæg af Anden »

Mærkeligt jeg har siden klovnfisk som ikon på både iPad og iPhone.


Billede
Brugeravatar
Kobber
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 231
Tilmeldt: fre 22. nov 2013 23:05
10
Postnummer: 4800 Nykøbing Falster
Saltvand siden?: 2013

Re: IOS icon

Indlæg af Kobber »

Det samme her som Anden


Martin
http://www.aquatic.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=69565" onclick="window.open(this.href);return false; Mit 350L
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=76751" onclick="window.open(this.href);return false; Mit 60L
Brugeravatar
chrislolk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1063
Tilmeldt: søn 16. jan 2011 17:52
13
Postnummer: 5750 Ringe
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Ringe

Re: IOS icon

Indlæg af chrislolk »

Underligt. Min har altid været helt hvid, som sagt lige indtil jeg åbnede siden i Frankfurt lufthavn. Måske det er mig, der har lavet en fejl et sted. Må lige prøve at slette den og ligge den ind igen.


Med venlig hilsen
Christopher Lolk Andersen
Brugeravatar
Steffenhn
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 850
Tilmeldt: tors 3. sep 2009 10:15
14
Postnummer: 5230 Odense M
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fyn, Odense

Re: IOS icon

Indlæg af Steffenhn »

Min viser bare en thumb af SF siden som ikon, så mit er noget ala dit Christopher


Første forsøg: 140L Cube: link
Andet forsøg: 288L Shallow reef: link
Nuværende akvarie: 206L Shallow reef: link
mchr
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 519
Tilmeldt: tirs 13. dec 2011 11:54
12
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2012

Re: IOS icon

Indlæg af mchr »

mit bud på hvorfor dit ikon er blevet til et tmobile ikon er at du har brugt et af de trådløse netværk der er i lufthavnen som kræver login via en hjemmeside.
måden den slags virker på er nemlig at den redirecter alle hjemmesider du besøger til loginsiden.
hvis din telefon har forsøgt at hente ikonet(favicon.ico) fra saltvandsforum, har den i virkeligheden hentet tmobiles ikon istedet.

mit bud er at du kan få den til at vise ikonet rigtigt ved at slette din shortcut og oprette den igen imens du er på et almindeligt netværk.


Brugeravatar
chrislolk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1063
Tilmeldt: søn 16. jan 2011 17:52
13
Postnummer: 5750 Ringe
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Ringe

Re: IOS icon

Indlæg af chrislolk »

mchr skrev:mit bud på hvorfor dit ikon er blevet til et tmobile ikon er at du har brugt et af de trådløse netværk der er i lufthavnen som kræver login via en hjemmeside.
måden den slags virker på er nemlig at den redirecter alle hjemmesider du besøger til loginsiden.
hvis din telefon har forsøgt at hente ikonet(favicon.ico) fra saltvandsforum, har den i virkeligheden hentet tmobiles ikon istedet.

mit bud er at du kan få den til at vise ikonet rigtigt ved at slette din shortcut og oprette den igen imens du er på et almindeligt netværk.
Den er jeg med på, men jeg har, som Steffenhn, aldrig haft et saltvandforum ikon. Har lige slettet ikonet på min iPad, men den henter stadig ikke det rigtige ikon. Måske fordi det er "Vis nye indlæg" siden jeg har bookmarked og ikke forsiden.


Med venlig hilsen
Christopher Lolk Andersen
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: IOS icon

Indlæg af Anden »

Hov jeg har ik på hjemme skærm men jeg har ikon under favoritter, ved ik om der er forskel.


Billede
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: IOS icon

Indlæg af PoulD »

URL knapper på hjemmeskærmen bør vise en miniudgave af den pågældende web side . Det gør SF knap også hos mig. Hvis du tilføjer knappen på et tidspunkt hvor siden ikke er loadet, f.eks. i flight mode, bliver det naturligvis en blank skærm.

Det kræver vel nærmest et utal af ikoner i forskellige størrelser hvis siden skal supportere alle mulige Android og IOS enheder med et hav af forskellige skærmopløsninger.

En workaround kan måske relativt nemt laves ved at hente SF's officielle icon her: http://www.saltvandsforum.dk/favicon.ico" onclick="window.open(this.href);return false;
og så . . . . https://itunes.apple.com/dk/app/icon-pr ... mpt=uo%3D4" onclick="window.open(this.href);return false;

eller måske (jeg ved det ikke) kan der laves en knap med Apple Configurator (det kunne man i al fald med iPhone Configuration Utility)

eller, for folk af din kaliber, måske noget mere fancy a la [[UIApplication sharedApplication] openURL:[NSURL URLWithString: @"http://www.saltvandsforum.dk/search.php ... d=newposts"]]; :wink:


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
chrislolk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1063
Tilmeldt: søn 16. jan 2011 17:52
13
Postnummer: 5750 Ringe
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Ringe

Re: IOS icon

Indlæg af chrislolk »

Så vidt jeg hurtig kunne google mig til, så er ikoner til alle IOS enheder samme strørrelse, så det det burde ikke kræve mere end et ikon (til IOS, kender intet til Android).

Det var nu heller ikke fordi det var et must, men bare et forslag til en forbedring til admin. Lagde bare mærke til at en side som f.eks. reefbuilders.com har et fast ikon.

Og Anden har ret. Det er kun på hjemmeskærmen at der ikke er et ikon. I mine favoritter er der en fin klovnfisk.


Med venlig hilsen
Christopher Lolk Andersen
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: IOS icon

Indlæg af Hougaard »

Det kan da bestemt laves - det kigger jeg lige på :)


Besvar

Tilbage til "Forum generelt"