"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Alternativer til SF søges.

Generel tråd kun omhandlende dette forum.
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af PoulD »

PederP skrev:Så kom der en "Vis ny debat" knap.
Så kan man vælge salg fra :)
Fin løsning Erik, så er valget ens eget.
Apropos debat så synes jeg faktisk godt det kan debatteres om det er den optimale løsning. Jeg lavede på et tidspunkt en tilsvarende "knap" til mig selv, men jeg bruger den aldrig. Hvorfor? Selvom jeg er 100% enig i, at salgsannoncerne fylder alt for meget, vil jeg da alligevel gerne se om der kommer noget interessant til salg :hehe: Det der gør salgsannoncerne alt for dominerende i min optik er, når den samme salgsannonce "bumpes" 2-3 gange om ugen igennem måneder eller år. Det kan da godt tænkes jeg halter en smule bagefter med opfattelsesevnen meeen SÅ tungnem, at jeg skal se den samme annonce 100 gange før den siver ind, synes jeg alligevel ikke jeg er. Efter min opfattelse ville det være optimalt hvis det alene var oprettelsesdatoen på en salgstråd der bestemte om den skulle vises. Med andre ord, "Vis nye indlæg" = "Vis nye tråde" for handel. Af hensyn til de sælgere der har knap så spidse albuer burde det måske slet ikke være muligt at rykke en salgstråd frem i køen, men det er måske en anden snak.

Det er så min mening, andre vil sikkert mene det modsatte. Jeg misunder sgu ikke Hougaard. At være admin på forum er lidt som at stå for madordningen i det firma jeg er ansat. Nogle kræver "nyopfundne" og "spændende" retter, andre er mere til det traditionelle danske køkken, for nogle er det vigtigt det hele er bæredygtigt . . . . o.s.v. o.s.v.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af Lord Mike »

Fred være med salgs-annoncerne bare jeg kan undgå dem når jeg ikke skal handle, lidt som i min postkasse i forhaven hvor reklamer personligt er fravalgt....


Brugeravatar
apfolmer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1697
Tilmeldt: tors 28. feb 2008 10:47
16
Postnummer: 7120 Vejle Øst
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: vejle

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af apfolmer »

Hougaard skrev:
Du har gennem flere år spurgt efter handling - mit problem er, at jeg reelt kender ikke den handling (fra mig) der ville få dig til at sætte dig ned og skrive en artikel om et af de utallige emner som du besidder mere viden om end 95% af alle brugerne her på sitet. Eller få Nielsk til at gøre det samme som du vil læse.

Jeg er udmærket klar over et af de ankepunkter du har mod mig, nemlig at jeg er "for blød", "ikke nok ude med øksen" - at jeg bør holde en hårdere stil overfor overtrædelser af skrevne og uskrevne regler, det har jeg tit fået PB'er om, derimod er antallet af konstruktive PB'er "Hey Erik, her er et godt forslag..." meget få, især fra den gamle garde. Nogen gange er det dem her jeg konfronteres med:
Billede

.

Vores hobby lider af noget, som jeg bedst kan beskrive som en skyttegravskrig - Der er adskillige fraktioner af folk som hade hinanden (online i al fald) Det er holdninger til forhandlere, fragmentering, salt, medimport, kalktilsætning og jeg ved ikke hvad som er i stand til at få folk op i det røde felt. Set fra min stol, så er det det mest ødelæggende for hobbyen. Du drømmer ikke om hvor mange PB'er og anmeldelser jeg modtager hvor budskabet er ren børnehave i stil med "Mor mor, Michael er dum, han driller mig".

[video][/video]

Tolerance og respekt er åbenbart en mangelvare, og vi har utallige eksempler på brugere som er kommet med fine indlæg om deres akvarier, handlinger og holdninger og som så er blevet mødt af det modsatte af tolerance og respekt - Men måske er forummet blot et spejl af samfundet i dag.

Min indbakke er altid åben for forslag - men jeg tror ikke på at nye forumområder, eller andre farver er det som vil ændre folks holdninger - men måske er jeg bare pessimist i den retning?

Og jeg ønsker ikke censur og et holdningspoliti, det kan man finde andre steder.

Men ellers jeg er åben over for alle tænkelige forslag, kom frisk !
Når du nu selv foreslår det,og nævner at du gerne vil have forslag og ikke censur, så kan jeg endnu engang foreslå, at administratorerne ikke bestemmer hvem der må skrive hvad. I grove træk altså. Tonen skal holdes sober. Helt klart. Og en stram linie overfor dette. For som du selv nævner det, så elsker folk at hade hinanden. Den kommer vi nok aldrig uden om.
MEN .....
Det er absolut også en klike af admin, som fortsat holder enkeltpersoner, fra et udbrede viden/erfaring osv, hvis det ikke giver salg i vedkommendes danske favorit butik.
Det samme gælder at de samme "undertrykte" ikke må nævne udenlandske sites, butikker, samkøb fra White/Extreme osv osv, selvom det er til fremme, for forummets brugere.

Disse admin mener jeg stadig, er undertrykkende og destruerede for forummets eksistens, samtidigt med at der savnes indhold.
(Her indsættes en lille violin, men den fandtes ikke i bjælken til højre)


Brugeravatar
apfolmer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1697
Tilmeldt: tors 28. feb 2008 10:47
16
Postnummer: 7120 Vejle Øst
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: vejle

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af apfolmer »

Ang den nye knap. Så er det et fint tiltag. :)


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af Tykki »

Ja det skidder jeg på, den knap er bare fed! Hvis mickael er en Kbh gadedreng, er man selv så en bums fra mændenes hjem? Der er jo folk som må tiltales med Dem, De, og Deres! Admin må gi disse typer en sviner, så deres pupeshår på brystet kan gro lidt tættere! Jeg er ligeglad og elsker at hænge ud herinde, om ikke andet er det god underholdning når kedlerne koger. Kh Dan


Brugeravatar
FEM64
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 759
Tilmeldt: tors 2. aug 2012 10:34
11
Postnummer: 8380 Trige
Saltvand siden?: 2011
Kontakt:

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af FEM64 »

Tykki skrev:Ja det skidder jeg på, den knap er bare fed! Hvis mickael er en Kbh gadedreng, er man selv så en bums fra mændenes hjem? Der er jo folk som må tiltales med Dem, De, og Deres! Admin må gi disse typer en sviner, så deres pupeshår på brystet kan gro lidt tættere! Jeg er ligeglad og elsker at hænge ud herinde, om ikke andet er det god underholdning når kedlerne koger. Kh Dan
Jeps. Den nye knap er fed. Enig.

Gadedreng eller bums så vinder man ikke en diskusion ved at svine den anden. Tværtimod. Lidt som i "live" verdenen. Når du løber tør for argumenter så tages næverne i brug. Dumt og primitivt.

Jeg lærte engang at hvis dit budskab ikke fattes i den anden ende, så er det ikke den anden ende som har problemet, men dig selv.

Jeg sidder tit og læser tråde som kører helt af sporet og tænker af og til hvor det kom fra. :y

JEG fortsætter herinde. Der er meget fnidder men også mange rigtig dygtige akvarister og jeg har altid fået hjælp hvis jeg har spurgt.

Go' weekend derude.

Vh Flemming


[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! :-)[/center]
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1518
Tilmeldt: man 9. jun 2008 10:16
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af Kasper j. »

Tykki skrev:Ja det skidder jeg på, den knap er bare fed! Hvis mickael er en Kbh gadedreng, er man selv så en bums fra mændenes hjem? Der er jo folk som må tiltales med Dem, De, og Deres! Admin må gi disse typer en sviner, så deres pupeshår på brystet kan gro lidt tættere! Jeg er ligeglad og elsker at hænge ud herinde, om ikke andet er det god underholdning når kedlerne koger. Kh Dan
Jeg er ikke enig med dig. Engang synes jeg også at det var god underholdning at læse indlæg som kørte af sporet. Men nu synes jeg bare at det er ødelæggende for forummet da debatter mest handler om at svine hinanden ved at være nedladende, arrogant og ironisk. Det får man jo ikke noget ud af. Hvis du synes at saltvandskrigene var god underholdning så kig da hellere inde på nationen og alle de mærkelige diskussioner derinde.

På grund af alle krigene og hvem støtter hvilken forhandler eller produkter er det efterhånden svært at finde seriøs information herinde og derfor må man på udenlandske forums for at finde seriøs information.


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af Tykki »

Bevares , man opfatter jo det skrevne ord forskelligt, og det er da morsomt at læse disse totalt latterlige krige om hvad hvem osv der er bedst. At der er så mange som tager sig selv så højtideligt er mindst lige så morsomt. Uanset hvad der er enighed om eller mangel på samme, så er det ( set fra min egen skærm ) et dejligt sted at bruge tiden. Og det rager mig om nogen føler sig trådt på! Det eneste som godt kan undre mig er altså hvordan nogen folk bliver så fintfølende? Men altså, fed ny knap!!! Kh ( det står for kærlig hilsen , sku nogen være i tvivl ) Dan


Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af Hougaard »

apfolmer skrev:MEN .....
Det er absolut også en klike af admin, som fortsat holder enkeltpersoner, fra et udbrede viden/erfaring osv, hvis det ikke giver salg i vedkommendes danske favorit butik.
Det samme gælder at de samme "undertrykte" ikke må nævne udenlandske sites, butikker, samkøb fra White/Extreme osv osv, selvom det er til fremme, for forummets brugere.
Disse admin mener jeg stadig, er undertrykkende og destruerede for forummets eksistens, samtidigt med at der savnes indhold.
Det er simpelthen ikke rigtigt Alex.

Du og jeg (ikke andre) har en overenskomst om hvad betingelserne var for at komme tilbage til sitet efter du var smidt ud - Disse betingelser indeholder en begrænsning på hvad DU må gøre, ikke andre. Hvis det fortsat er for svært at forstå, så ved du hvor døren er.

Der er ikke "en admin klike", der er ikke grupper der er ikke "undertrykte", der er ikke favorit butikker, der er ikke sites der ikke må nævnes - det er vås Alex, og du ved det !

Og jeg kan kun se dit indlæg som et ynkeligt forsøg på at holde gang i en gammel konflikt som du var en af taberne i - Primært fordi du opførte dig utroligt dumt. Men kom nu videre, det er overstået, og du har fået lov til at komme tilbage på betingelse af at du holder dig fra forhandlerfnidder - men det har jo tydeligvis har vist sig at være svært :rolleyes:


Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af Hougaard »

Lord Mike skrev:men du glemte at svare på hvad ideen er med at man kan logge ind i skjult tilstand?
Det er en standard phpbb feature, har aldrig overvejet om den burde fjernes ?


Brugeravatar
apfolmer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1697
Tilmeldt: tors 28. feb 2008 10:47
16
Postnummer: 7120 Vejle Øst
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: vejle

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af apfolmer »

er det ikke korrekt. ?
Argh. Skal vi remse aftalen op ? Det vil ik være et problem for mig, da jeg ikke har noget at skjule.
Men gider ikke at forhandler-krig-kortet bringes på banen hver gang vi 2 ikke er enige.
Det har intet med sagen at gøre.

Jeg er kommer videre, og forsøger at være på forum , som alle andre

Årsagen til udsmidningen , ja. Den sang kender du jo.

Du skulle også prøve at lægge det på hylden, for flere af dine punkter du selv nævner, er ikke korrekt.
hvad har forhandlerprisen med sagen at gøre ? Det er ÅR siden.
Ja. Vi har en deal om nogle issues. Og det har jeg accepteret.

Jeg har ik været forhandler i ? 3+ år, og køber/sælger/debatterer ( forsøger ihvertfald) på lige fod med alle andre private ang mine brugte akvarier, bortgiver alger, køber frags og pumper osv.
Forhandlerkrigen er længe overstået. Ihvertfald fra min side.

Du skulle prøve det ;)

Om jeg er ude efter dig ? Overhovedet ikke.
Jeg ville reagere nøjagtigt ligesådan, overfor enhver , som er uretfærdig.
Senest rettet af apfolmer lør 23. jan 2016 22:00, rettet i alt 2 gange.


Brugeravatar
apfolmer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1697
Tilmeldt: tors 28. feb 2008 10:47
16
Postnummer: 7120 Vejle Øst
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: vejle

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af apfolmer »

Hougaard skrev:
apfolmer skrev:MEN .....
Det er absolut også en klike af admin, som fortsat holder enkeltpersoner, fra et udbrede viden/erfaring osv, hvis det ikke giver salg i vedkommendes danske favorit butik.
Det samme gælder at de samme "undertrykte" ikke må nævne udenlandske sites, butikker, samkøb fra White/Extreme osv osv, selvom det er til fremme, for forummets brugere.
Disse admin mener jeg stadig, er undertrykkende og destruerede for forummets eksistens, samtidigt med at der savnes indhold.
Det er simpelthen ikke rigtigt Alex.


Der er ikke "en admin klike", der er ikke grupper der er ikke "undertrykte", der er ikke favorit butikker, der er ikke sites der ikke må nævnes - det er vås Alex, og du ved det !
:
Hva ??
Sidst fik jeg besked om IKKE at

Oprette samkøb fra forhandlere som ikke var betalende medlemmer
Og så snart jeg nævner ordet salt eller min erfaring med diverse brands, så har jeg en anmeldelse og PB i postkassen. Så derfor gider jeg ikke dele min erfaring, heller ikke på dette område.

Jeg kender godt din holdning til mig, og har det fint med det.

Men hrlt fint, begrænsningen er midforstået ang fx samkøb fra White/Extreme.


Vi er vist mest enige om at være uenige.

Nu vil jeg spise min CarteDor is. Den er faktisk smeltet.
Og så hen på sofaen.


jla
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 326
Tilmeldt: søn 11. maj 2008 19:55
15
Postnummer: 8250 Egå

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af jla »

Hej
Overall er jeg egentligt godt tilfreds med SF. Jeg er inde dagligt og ser både salgsannoncer og andre lidt tungere tråde. Ja, der er altid plads til lidt forbedringer, men jeg tror også de andre internationale fora har samme dialog om forbedringer nu og da.

Go lørdag aften
Jesper


Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2061
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Kolding

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af nbd »

Sikke tomt der bliver, når man klikker på "Vis ny debat" - annoncer fylder alligevel mere, end jeg gik og troede...


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af Lord Mike »

Tykki skrev:Ja det skidder jeg på, den knap er bare fed! Hvis mickael er en Kbh gadedreng, er man selv så en bums fra mændenes hjem? Der er jo folk som må tiltales med Dem, De, og Deres! Admin må gi disse typer en sviner, så deres pupeshår på brystet kan gro lidt tættere! Jeg er ligeglad og elsker at hænge ud herinde, om ikke andet er det god underholdning når kedlerne koger. Kh Dan
Jeps, jeg er åbenbart blivet forummets gadedreng og ok med det :wink: . Og dig Dan, du er og bliver en rigtig københavner med alt hvad der følger med. Det skal du satme kun være glad for, prøv bare at gå en tur på dit dejlige Vesterbro og se på de mange tilflyttere (Hipstere) som tydeligt gør alt hvad de kan for at blive en "Vesterbroer" haha. Det er meget muligt de godt kan ligne en "Vesterbroer" men så snart de åbner munden dumper de testet med et brag.

Du skal "kræftedmemand" klart fortsætte dit sprogbrug, det er så befriende og nogle gange så hylende morsomt :GO


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af Lord Mike »

Vedr. Den gamle forhandler krig, så var det bestemt ikke bare brugere af forummet som smid brænde på bålet... Div. Forhandlere var i stor stil med til at smide med brænde via alt det sladder der foregik over disken. Meget af denne sladder kom så frem i skrift fra forumsmedlemmer der trofast troede på alt hvad der blev fortalt over disken.


Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af crazy seahorse »

Jeg synes det er et rigtig fint tiltag, med den nye knap. Jeg bruger ikke andet siden den kom på :y
Dejligt at denne tråd blev flyttet fra sumpen og hertil :GO

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af Hougaard »

apfolmer skrev:Jeg kender godt din holdning til mig, og har det fint med det.
Men alligevel ser du dig nødsaget til at komme med:
apfolmer skrev:Det er absolut også en klike af admin, som fortsat holder enkeltpersoner, fra et udbrede viden/erfaring osv, hvis det ikke giver salg i vedkommendes danske favorit butik.
Det samme gælder at de samme "undertrykte" ikke må nævne udenlandske sites, butikker, samkøb fra White/Extreme osv osv, selvom det er til fremme, for forummets brugere.
Disse admin mener jeg stadig, er undertrykkende og destruerede for forummets eksistens, samtidigt med at der savnes indhold.
En grov overdrivelse af din situation generaliseret ud på flere brugere, en sviner til admin gruppen og en trang til at argumentere for din "sag" hver gang der kommer en tråd om forholdene på forummet. Samt en fuldstændig opdigtet opstand om at admin gruppen skulle favorisere visse butikker på forummet?

Det lyder ikke som om du har det fint med det ?


Brugeravatar
apfolmer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1697
Tilmeldt: tors 28. feb 2008 10:47
16
Postnummer: 7120 Vejle Øst
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: vejle

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af apfolmer »

kommenterer ud fra hvad jeg har hørt andre bekræfte ved flere tilfældige lejligheder.
Både nuværende/tidligere brugere. Private som erhversbrugere.
Så hvem der husker forkert, det kan jeg af gode grunde ikke vide.
Men da den samme klagesang er sunget af andre end mig, så danner der sig en mønster.
Nok om det.
Du forespurgte selv til ændringer/forslag/ting som skulle være anderledes.
Dette kommenterede jeg, ud fra hvad jeg har fået forelagt, ift vores aftale quo mangel på indlæg fra mig og årsagen hertil.
Min holdning til at udfaldet af den gamle sag, som du ofte nævner, er gjort personlig, gider jeg simpelthen ikke køre videre i.

At det argumenteres af og til, er vel ikke anderledes end at de samme personer, kommenterer når noget aktuelt omkring fx kalkreaktor, rowa osv, kommer på bane. Når noget enten har betydning, eller man har viden om et emne, så kommenterer man jo, hvis man mener det er et svar, på hvad der spørges om.
( enkelte svarer dog med svar, som ikke har noget med spørgsmålet at gøre, men det er så en anden snak :)
Din/andres holdning til mig, er hvad jeg har kommenteret som værende "fint med mig".
Jeg har garanteret en lang liste af personer som syntes jeg er irriterende eller at jeg er mærkelig. . Hvilket jeg lever fint med. Hvis folk spørger, så får de svar. Ærligt og fra hjertet. Uden at være, eller ihvertfald uden med vilje, at støde folk.
Enkelte personer synes sikkert også at jeg er flink. Ihvertfald min mor :)
Tror jeg ihvertfald.

Lad nu den forhandlerkrig hvile i fred.
Ingen grund til at vi 2 fylder denne tråd med vores gentagne uenigheder. du har min mail hvis der er behov for yderligere.

Over and out.


Brugeravatar
apfolmer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1697
Tilmeldt: tors 28. feb 2008 10:47
16
Postnummer: 7120 Vejle Øst
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: vejle

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af apfolmer »

Og igen.
Den nye knap er et fint tiltag
Så kan annonce-haderne, undgå alt køb/salg.

Evt en knap med "nye køb/salg" eller "nye annoncer" tilføjes ?

Så kan dem som hader indlæg, nøjes med at se annoncerne ?


Gulkan
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 684
Tilmeldt: ons 1. maj 2013 20:41
10
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2013

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af Gulkan »

Vil lige starte med at sige jeg ikke har læst tråden 100% da den hurtigt er blevet rimelig lang.

Men det er aftethånden min opfattelse at de virkelig garvede herinden har mere travlt med at skyde efter admingruppen, hinanden, forhandlere, m.m. istedet for selv at bidrage til "gode" vidensdeling her på forummet.

Jeg kan kun sige for mit eget vedkommende har forummet været guld værd for mig som nybegynder og er det stadig og det tror jeg det er for mange andre også da det jo er en kompliceret hobby vi har kastet os ud i! :-) når man så kommer til den "store" viden inden for saltvand tror jeg Danmark bliver for lille hvilket jo også føre jer til de udlanske sider for at udvider jeres viden. Det er jo netop den viden og inspiration i skal dele her og udvikle hinanden i stedet for at skyde rundt omkring men skud uden enlig at have de store konkrete forslag til forbedringen.

Mvh.
Esben


1000 l fra den 6/1-2019
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af charlie saltvand »

Gulkan skrev:Vil lige starte med at sige jeg ikke har læst tråden 100% da den hurtigt er blevet rimelig lang.

Men det er aftethånden min opfattelse at de virkelig garvede herinden har mere travlt med at skyde efter admingruppen, hinanden, forhandlere, m.m. istedet for selv at bidrage til "gode" vidensdeling her på forummet.

Jeg kan kun sige for mit eget vedkommende har forummet været guld værd for mig som nybegynder og er det stadig og det tror jeg det er for mange andre også da det jo er en kompliceret hobby vi har kastet os ud i! :-) når man så kommer til den "store" viden inden for saltvand tror jeg Danmark bliver for lille hvilket jo også føre jer til de udlanske sider for at udvider jeres viden. Det er jo netop den viden og inspiration i skal dele her og udvikle hinanden i stedet for at skyde rundt omkring men skud uden enlig at have de store konkrete forslag til forbedringen.

Mvh.
Esben
:GO :GO :GO :W :GO :W :GO :W :GO :W


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Michael_F
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 861
Tilmeldt: tirs 29. maj 2012 10:43
11
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2013
Kontakt:

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af Michael_F »

Fint at få lidt konstruktiv debat om forum og evt nye tiltag.

Jeg er på forum dagligt. Nogle gange et par minutter for at se om der er noget nyt, andre gange for at følge med i de spændende tråde der måtte være.
Det er jo klart at der er mindre at bruge tid på, her på forum, når man har været her i nogle år. Så har man jo efterhånden set de spændende brugeres akvarier og idéer, mere end én gang.

Det som jeg savner, er at forhandlernes annoncer bliver fjernet, når de ikke længere er aktuelle. Når tilbud er overstået fx.

Jeg er taknemmelig for et dansk forum!


Brugeravatar
apfolmer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1697
Tilmeldt: tors 28. feb 2008 10:47
16
Postnummer: 7120 Vejle Øst
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: vejle

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af apfolmer »

+1 til at annoncerne udløber

Det er lidt træls at gamle og uaktuelle tilbud osv, fortsat vises, efter at tilbuddet Fx er udløbet :(


Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4610
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af Anders månsson »

angående at bruge andre forummer end SF, så har jeg i mangt et år anvendt forskellige som algaescrubber. reefcentral og mange flere hjemmesider alt efter interessen... facebook har jeg ikke den stor tro på:-)

SF trives trods vores ret få medlemmer, men vi kunne da godt bruge nogle eksperter der lavede nogle spændende artikler.

Men forummet lever kun hvis folk gider gøre sig besværet med at delagtigegøre os andre om små puzzles ved hobbien, altså hvad de går og nørkler med derhjemme og i deres krøllede hjerne... nogle gange får man lidt huk, men det er jo kærligt ment (tror jeg) :beer:

Mentor ideen syntes jeg var fin for en tid, dog brændte jeg nok lidt sammen på det. folk tog det for højtidligt.
Men er nu vendt tilbage med et nyt hygge projekt... til opstart til efteråret

herfra en opfordring til at dyrke SF og komme med flere uddybende indslag og flere billeder... selv jeg har nu fået mig en smart phone så det burde jo være nemt at pimpe forummet op med flere fyldestgørende indlæg!

alt det med forhandlere... lad det nu ligge!!! shake it off!!! Ay caramba!!! Peace!!!


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af PoulD »

Anders månsson skrev:
Men forummet lever kun hvis folk gider gøre sig besværet med at delagtigegøre os andre om små puzzles ved hobbien, altså hvad de går og nørkler med derhjemme og i deres krøllede hjerne... nogle gange får man lidt huk, men det er jo kærligt ment (tror jeg) :beer:
Anders, jeg vil blot lige forsikre dig fuldstændig om, at da du måtte tage lidt drilleri fra min side, var det absolut kærligt ment.
Jeg kan rigtig godt lide at give, såvel som at tage, lidt venskabeligt drilleri. Jeg synes bestemt også det er forfriskende når det saglige ind imellem er krydret med lidt tør humor. Jeg ved dog godt det ikke er alle på SF der har samme holdning :wink: .


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
DrMonty73
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 532
Tilmeldt: lør 4. aug 2012 12:31
11
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2012

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af DrMonty73 »

Hej

Jeg mener det generelt er et godt forum. Og jeg er enig i at det er dejligt at man nu kan fravælge salgsannoncerne, ikke at jeg ikke selv tidligere har haft ting til salg og har købt ting igennem brugere af SF, men der havde jeg også et behov som jeg opsøgte. Så jeg mener ikke man skal fjerne muligheden for salgsannoncer på SF, derfor ser jeg det som en fantastisk idé med den nye knap. Især nu hvor jeg holder en pause fra saltvand, men staig gerne vil følge med i hvad der sker.

Kunne man ikke nedsætte en gruppe der havde adgang til indkomne ændringsforslag. De kunne så diskutere evt. ændringer og evt. selv komme med gode idéer til ændringer der kunne få SF til at være mere end blot saltvandsnørdernes DBA.

Det er ikke en kritik af SF, men alle systemer har fra tid til anden behov for en opdatering og noget nytænkning.

Mvh


Martin Larsen
Slagelse

Min tråd til mit 360 liters hjørneakvarium:
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=84789" onclick="window.open(this.href);return false;
Jesper ØH
Reactions:

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af Jesper ØH »

Nå så sidder man igen og har lyst til at skrive. Men igen igen sletter jeg mit indlæg, som så mange andre gange. SF er bare ikke som den var før overtagelsen, og de mange gnidninger tiltag mm der har været. Alternativ til SF er Facebook grupperne evt min gruppe eller en af de andre grupper der er. På FB slipper man for at hidse sig op over salgsannoncer og mere, da opslagene går hurtigt :) Nogen syntes SF er en legeplads for børn, og andre syntes FB bare var og er en hurtig og smart dille. Folk kan jo så selv vælge hvad de syntes.
Jeg mener bestemt hobbyen mangler et alternativ til SF(hvis det ikke er for sent ?) Tror bestemt det kan påvirke mængden i hobbyen, hvis der ikke er forums/FB grupper der bidrager med snak og annoncer.


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af Carsten »

De mange forskellige grupper på Fb, tror jeg er med til at udvande det hele.
Salgsannoncer eller ej. Så tror jeg at hobbyen har behov for et fælles forum.
Vi er så få i landet, der holder gang i hobbyen på forskelig måde. Og at splitte al den viden som der trods alt er ophobet her på SF på en vrimmel af forskellige grupper kan jeg ikke se noget positivt i.
Vi er alle forskellige, nogle har en ret kontant måde at skrive på, andre pakker tingene mere ind. Men sådan er det jo også ude i det virkelige liv. Og derfor behøver man jo ikke at rive hovedet af hinanden, blot man for sagt/skrevet en lidt uoverlagt sætning.
Min holdning er støt op om et forum, og saml al viden der frem for at sprede dem. En del af det kan næsten sammenlignes med tiden for internettes opdukken. Der sad man i hver sin lille boble og troede at alt var ok, selv om det hele gik af H til. for man havde ingen at konsultere.


Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
16
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Alternativer til SF søges.

Indlæg af StarF »

Carsten skrev:De mange forskellige grupper på Fb, tror jeg er med til at udvande det hele.
Salgsannoncer eller ej. Så tror jeg at hobbyen har behov for et fælles forum.
Vi er så få i landet, der holder gang i hobbyen på forskelig måde. Og at splitte al den viden som der trods alt er ophobet her på SF på en vrimmel af forskellige grupper kan jeg ikke se noget positivt i.
Vi er alle forskellige, nogle har en ret kontant måde at skrive på, andre pakker tingene mere ind. Men sådan er det jo også ude i det virkelige liv. Og derfor behøver man jo ikke at rive hovedet af hinanden, blot man for sagt/skrevet en lidt uoverlagt sætning.
Min holdning er støt op om et forum, og saml al viden der frem for at sprede dem. En del af det kan næsten sammenlignes med tiden for internettes opdukken. Der sad man i hver sin lille boble og troede at alt var ok, selv om det hele gik af H til. for man havde ingen at konsultere.
Er enig. Problemet er bare at styringen af dette forum, har fået mange folk til helt at undlade siden. Det er tydeligt at se hobbyen er på vej ned af, og har været det de sidste 6-7 år ?.. Så at sprede viden fra de folk der er tilbage ud over 4 facebook grupper og et forum, så kommer det hurtigt til at virke helt dødt.

Om det bare virker sådan, fordi folk er spredt ud over 4 forskellige facebook grupper, og et forum, eller om vi bliver mindre og mindre, kan man jo så kun spå om.


Besvar

Tilbage til "Forum generelt"